Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@19:55:02 GMT

حرکت کی روش حساب شده است/ هافبک دفاعی کارآمد نداریم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۱۴۴۹

حرکت کی روش حساب شده است/ هافبک دفاعی کارآمد نداریم

کارشناس بین‌المللی فوتبال گفت: کی‌روش کاملا حساب شده حرکت می‌کند و برای تمامی پست‌هایش به دنبال بازیکن است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جلال چراغپور در خصوص دیدارهای دوستانه ملی برابر پاناما و ونزوئلا گفت: «برای ارزیابی بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران باید یک سری موارد را در نظر بگیریم و مسیری را در ذهن‌مان مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید نگاه کنیم ما در برنامه‌ریزی بازی‌های تیم‌ ملی چه نکاتی را در نظر داریم و برای این کار نیاز به مقایسه دیدارهای تدارکاتی تیم‌های فوتبال دنیا در سطح جهان داریم. به اعتقاد من در نگاه به بازی‌های دوستانه تیم ملی به دو تا سه مورد برمی‌خوریم که همه آنها خوشایند نیست. البته من قصد انتقاد ندارم و تنها موارد را مورد تفکیک قرار می‌دهم.»

وی ادامه داد: «در مرحله اول نگاه‌مان به تیم‌های قدرتمند و درجه اول فوتبال دنیاست. تیم‌هایی نظیر آلمان و اسپانیا با چه دیدگاهی بازی دوستانه برگزار می‌کنند؟ چون این تیم‌ها در بالاترین سطح فوتبال دنیا هستند در دیدارهای تدارکاتی برنامه‌ریزی آنها به این گونه نیست که به دنبال بالا بردن مسائلی نظیر آمار بردشان باشند. یا اینکه ساعات گل نخوردشان را مورد محاسبه قرار دهند. آنها به این فکر نمی کنند که گل نخورند، نبازند و مصدوم ندهند. بازی تدارکاتی برای تیم‌های بزرگ به گونه‌ای است که تیم با یافتن کوچکترین نقطه ضعفش به سوی قهرمانی جهان گام بردارد.»

کارشناس بین‌المللی فوتبال اضافه کرد: «گام دوم در انتخاب بازی‌های تدارکاتی به تیم‌های درجه دوم جهان اختصاص دارد. تیم‌هایی که نمی‌توان آنها را کاندیدای قهرمانی دانست. این تیم‌ها برای برنامه‌ریزی بازی‌های دوستانه به دو صورت حریفان‌شان را انتخاب می‌کنند. اول با تیم‌هایی دیدار می‌کنند که در حد و اندازه‌شان هستند تا متوجه شوند از نگرش روز فوتبال دنیا عقب نیستند. دوم با حریفانی بازی دوستانه انجام می‌دهند که سطح فوتبال‌شان یک مرحله از آنها بالاتر است. حتی اگر در این بازی‌ها بازنده شوند هم مهم نیست چون برداشت‌شان از بازی‌ها کاملا فنی است و می‌خواهند ضعف‌های‌شان را پوشش دهند.»

او افزود: «سومین مرحله بررسی دیدارهای دوستانه متعلق به تیم‌های درجه سوم است. اینکه این تیم‌ها چگونه حریفان‌شان را انتخاب می‌کنند. این تیم‌ها هدف‌شان بازی با تیم‌هایی است که از آنها بهتر هستند. تیم‌هایی که بتوانند به خوبی اشتباهات‌شان را نشان دهند. باختن برای این تیم‌ها اصلا مهم نیست چون هدف یادگیری است. هدف آموختن نکاتی است که این تیم‌ها فاقد آن هستند و می‌خواهند در فرصتی که تا جام‌جهانی دارند این نکات را در حد توانایی‌شان یاد بگیرند و در زمین اجرایی کنند.»

چراغپور با اشاره به حضور ایران در دسته سوم تیم‌های فوتبال جهان گفت: «ما در بازی‌های دوستانه‌مان اولویت اول‌مان این است که حریف مقابل تیمی باشد که قدرتش زیر قدرت بهینه ما باشد. مثلا اگر قدرت‌مان 60 است حریفی را انتخاب می‌کنیم که قدرتش نهایتا 45 باشد. دلیل این انتخاب آن است که ما به این حریف نبازیم. نباختن چه محاسنی دارد؟ خوب در آسیا تیم اول رنکینگ جهانی فیفا قرار می‌گیریم. دوم اینکه وقتی با تیم ضعیف‌تر بازی کنیم تیم ملی حمله می‌کند و به گل می‌رسد. احتمال برنده‌ شدنش هم زیاد است.»

وی خاطرنشان کرد: «وقتی تیم ملی ایران با حریفی که ضعیف‌‌تر از خودش است، بازی می‌کند، می‌توان به آن حریف حمله سازمان‌یافته کرد و این موضوع امید را بیشتر هم می‌کند. ما در بازی‌های رسمی به اندازه کافی دفاع می‌کنیم، باید در بازی‌های دوستانه با شیوه دیگری به میدان برویم. مسئله بعدی که اهمیت دارد این است که ما همگی آمارمحور هستیم. دائما به آمارهای نباختن‌مان، گل‌نخوردن‌مان و ... اشاره می‌کنیم. پس وقتی آمار را در اولویت قرار می‌دهیم مسائل دیگر را نمی‌بینیم. البته باز هم به این مسئله اشاره می‌کنم که من انتقاد نمی‌کنم و مسائل را تحلیل می‌کنم.»

کارشناس بین‌المللی فوتبال درباره اینکه کی‌روش را مربی می‌بیند که در پست‌های مختلف تیم ملی دست به تغییر بزند، بیان کرد: «اگر تیم ملی را دقیق بررسی کنیم، مجبوریم حوادث زیادی را زیرذره‌بین ببریم. مهم‌ترین مسئله برای چینش بازیکنان درون زمین سیستم و چیدمانی است که سرمربی تیم ملی آن را مدنظر قرار می‌دهد. پس سیستم تیم ملی در اولویت است. در مرحله دوم باید ببینیم نفراتی را داریم که در سیستم مدنظر سرمربی تعریف شوند و در آن قالب قرار بگیرند.»

او یادآور شد: «تیم ملی ایران تحت نظر کی‌روش مایل است که چهار دو سه یک بازی کند. برخی مواقع شاهد بوده‌ایم که سرمربی تیم ملی بی‌میل نیست یکی از دو هافبک دفاعی‌اش را کمی جلوتر بیاورد و سیستم تیمش را تبدیل به چهار یک چهار یک کند. من دو بازیکنی که در پست هافبک دفاعی قرار دارند را بررسی می‌کنم و کاری به دیگر پست‌ها ندارم چرا که با بررسی این پست به پاسخ سوال می‌رسیم.»

چراغپور ادامه داد: «دلیل انتخاب پستی که دو هافبک دفاعی در آن قرار دارند، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان هستند. بازیکنانی که همه با نحوه بازی آنها آشنایی دارند. در زمانی که این دو بازیکن حضور داشتند بارها شاهد بودیم که نکونام جلو می‌‌‌آمد و در حملات مشارکت داشت ولی تیموریان عقب می‌‌ماند. اگر هم آندو جلو می‌‌آمد نکونام عقب می‌ماند. الان انتخاب‌های کی‌روش سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی برای این پست هستند که غالبا ابراهیمی جلو می‌‌آید. اما آیا این دو جای آندو و جواد را پر کرده‌اند. قطعا نه.»

او افزود: «روزبه چشمی و کامیابی‌نیایی که دعوت نمی‌شود و حتی اکبر ایمانی را هم برای این پست دارد ولی اگر نگاهی به رقابت‌های لیگ‌مان بیاندازیم آیا بازیکن شاخصی را پیدا می‌کنیم که کی‌روش آن را ندیده باشد. باز هم جواب منفی است. پس ما به این نتیجه می‌رسیم که در داخل کشور هافبک دفاعی تولید نمی‌کنیم. در نتیجه سرمربی تیم ملی به دنبال بازیکنان وادراتی می رود. کی‌روش کاملا حساب شده حرکت می‌کند و برای تمامی پست‌هایش به دنبال بازیکن است. داخلی‌ها را هم در اردو‌های اخیر مورد آزمایش قرار می‌دهد بلکه ستاره جدیدی پیدا کند ولی در تمامی پست‌ها همانند پست هافبک دفاعی کارش سخت است.»

چراغپور تاکید کرد: «مهم‌ترین پست هر تیمی پست هافبک دفاعی است. کی‌روش همه تلاشش را می‌کند تا بهترین نقطه تیمش این پست باشد. اگر هافبک دفاعی کارآمدی نداشته باشی، بهترین مدافعان میانی دنیا هم نمی‌توانند تیمت را نجات دهند. حالا پورعلی‌گنجی، حسینی، منتظری و ... یا بهتر از این‌ها هم بگذارید و آماده‌ترین دروازه‌بان هم درون دروازه‌ات بایستد بازهم در نبود هافبک دفاعی به مشکل می‌خورید و سازمان دفاعی‌ات لرزان می‌شود. نتیجه می‌شود 4 گلی که پرسپولیس از الهلال خورد یا 6 گلی که العین به استقلال زد. بناباین باید امیدوار بود که کی‌روش بتواند در این پست بهترین‌ها را انتخاب کند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

به گزارش "ورزش سه"، محمدمهدی احمدی که در هفته‌های پایانی نیم فصل امیدوار شده بود تا در رقابت با علی نعمتی شانسی برای بازی کردن پیدا کند با ورود عبدالکریم حسن حتی جایگاه خود روی نیمکت تیمش را نیز از دست داده است.

احمدی در برخی مسابقات نیم فصل دوم به لیست بیست نفره رسیده، اما غالبا سکونشین بوده یا از پای تلویزیون دیدار تیمش را تماشا کرده است.

جالب اینکه احمدی در اصل گزینه‌ای برای خط میانی و جناح چپ به حساب می‌آید اما بعد از حضور عبدالکریم در دفاع چپ، اورونوف هم آن پست را در خط میانی دوقبضه در اختیار گرفته و بازیکنان فیکس نیم فصل اول در این پست‌ها مثل سعید صادقی و علی نعمتی هم خیلی کم برای تیم خود بازی می‌کنند.

با این حساب احمدی باید امیدوار باشد با وجود غیبت عالیشاه در اراک و البته بازگشت حنانوف به شرایط مسابقه جایی در لیست بازی تیمش در اراک و در جام حذفی پیدا کند که اتفاق دشواری به نظر می‌رسد.

نکته جالب اینکه امروز در حاشیه مراسم واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی مشخص شد محمدمهدی احمدی همنام بازیکن پرسپولیس به عنوان مدیرعامل بانک شهر به نوعی نفر نخست گروه مدیران بانک‌های مالک سهام این باشگاه به حساب می‌آید.

ظاهرا آن احمدی هم تازه به سمت مدیرعاملی بانک شهر رسیده اما ارتباط خوبی با درویش دارد و در روز نخست حمایت خود را از مدیرعامل فعلی باشگاه حداقل تا پایان فصل اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • استارت انفجاری خط دفاعی تراکتور را بهم ریخت!
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی
  • ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)
  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد