Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مرادی، مداح اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به وضعیت مداحی‌ها در مراسم‌های عزاداری گفت: متأسفانه امروز مضمون همه مداحی‌ها، رفتن به کربلا و  حرم شده است و چیزی برای گفتن ندارند و چیزی از مدح و معارف اهل بیت‌(ع) را نمی‌شنویم. ای کاش مداحان ما کمی از رویه بزرگترها و پیرغلامانمان بهره‌مند می‌شدند و می‌توانستند در مداحی‌هایشان معارف اهل بیت(ع) را نشر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اشعار حماسی کمتر در هیأت‌ها شنیده می‌شود و در مداحی‌ها تنها مظلوم‌گرایی اهل بیت(ع) را نمایان می‌کنند؛ در حالی که شجاعت، مردانگی و بخشندگی از ویژگی‌های برجسته اهل بیت(ع) است. ما باید این نوع مداحی را اصلاح کنیم و هدف مداحان از فعالیت‌شان نشر اهل بیت(ع) باشد. اگر فعالیت‌هایمان در راه اهل بیت(ع) باشد، اهل بیت(ع) هم راه‌ها را برایمان هموار می‌کند.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: مداحان باید اشعاری که می‌خوانند، جامع و کامل باشند و از اشعار سخیف دوری کنند. آنها باید شعری را نخوانند که شأن اهل بیت(ع) را پایین بیاورد. رویه شاعران جوان باید همچون شاعران قدیمی‌ «حاج‌ آقا سازگار»، انسانی و مؤید باشد؛ اشعاری که مورد تأیید اهل بیت(ع) است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم همه مداحی‌ها شورخوانی داشته باشند. در گذشته‌ها مداحان ابتدا پای منبر بزرگترها می‌رفتند و زانو می‌زدند، سپس غزل، رباعی و پندیات می‌خواندند اما متأسفانه امروز مداحان در روضه‌هایشان خواب تعریف می‌کنند. ما باید در روضه‌خوانی‌ها معارف را نشر دهیم و در راه خدا قدم برداریم.

مرادی اظهار کرد: به مداحان پیشنهاد می‌کنم که کتاب آئینه در کربلاست نوشته محمدرضا سنگری را بخوانند؛ کتابی که بسیار جامع و کامل است. مداحان می‌توانند ابعاد کربلا را از این کتاب دریابند. ما وظیفه نداریم اشک مردم را دربیاوریم و مسئول اشک عزاداران نیستیم. توصیه‌ام این است که به هر دلیلی اشک مردم را درنیاورید و تنها به نشر معارف اهل بیت(ع) کمک کنید.

وی بیان کرد: اگر ما معرفت اهل بیت(ع) را داشته باشیم با مدح هم گریه می‌کنیم. لزومی ندارد برای درآوردن اشک عزاداران، روضه سلاخی شده بخوانیم. باید مداحان دانش‌شان را افزایش دهند تا بتوانند مداحی مثبتی داشته باشند، مداحی که به ارتقای دانش مردم کمک کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم

صادق آهنگران، مداح دوره دفاع‌مقدس در برنامه برمودا از خاطره گلایه امام خمینی (ره) نسبت به یکی از مداحی‌هایش می‌گوید که امام به وی تذکر داده بود که نسل ما، نسل حماسه است و باید مداحی‌های حماسی بخواند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)
  • ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • اعتراض هواداران میلان به سیاست باشگاه؛ در سن سیرو هیچ صدایی شنیده نخواهد شد
  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید