Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ آمریکا، ۴،۶ میلیارد دلار برای مقابله با تهدیدات روسیه در اروپا اختصاص یافته، ضمن اینکه پنتاگون و وزارت خارجه موظف شده‌اند سالانه گزارشی در باره روسیه ارائه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: در لایحه قانونی مربوط به بودجه دفاعی سال مالی 2018 در ایالات متحده تاکید شده است که پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا باید راهکار مناسبی برای مقابله با «تهدیدات روسیه» در اروپا تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو وزارتخانه هر سال باید گزارشی از روند اوضاع در روسیه در زمینه دفاعی و مسائل امنیتی به کنگره ارائه دهند. در واقع کارشناسان آمریکایی باید راهکارها و امکانات نظامی، اطلاعاتی و سایبری روسیه را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند. نمایندگان کنگره برای این منظور برای سال مالی 2018 مبلغی معادل 4،6 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده اند.

کمیته امور نیروهای مسلح هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا با مفاد لایحه قانونی بودجه دفاعی سال مالی 2018 (که از اول اکتبر آغاز شده) موافقت کرده اند.

یکی از مفاد این اختصاص بودجه ویژه برای مقابله با به اصطلاح «تهدیدات روسیه در اروپا» است که حجم کلی بودجه درنظر گرفته شده برای این منظور حدود 4،6 میلیارد دلار است. این بودجه باید برای تقویت مواضع متحدان آمریکا در ناتو هزینه شود. بیش از 100 میلیون دلار این بودجه برای ارتقای امکانات دفاعی کشورهای حوزه دریای بالتیک اختصاص یافته است.

علاوه بر این، کنگره آمریکا به وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا اجازه داده است تا کمک مالی-نظامی معادل 350 میلیون دلار، از جمله ارسال تسلیحات نظامی برای کشور اوکراین اختصاص دهند.

کمیته نیروهای مسلح دو مجلس کنگره آمریکا همچنین بار دیگر استفاده از بودجه پنتاگون برای هر نوع همکاری با وزارت دفاع روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

این لایحه قانونی بعد از تصویب در مجلس نمایندگان و سپس سنای کنگره، برای امضاء دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه با مفاد این لایحه قانونی موافقت کرده اند، به نظر نمی رسد که تصویب آن دچار مشکل خاصی شود.

انتهای پیام/

R7969/P36439/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد