Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوزگروه استان ها: کرمانی ها این روزها خیمه های عزاداری اباعبدالله را بار دیگر علم کرده اند، از قدیم مراکز اصلی عزاداری کرمانی ها در ماه محرم و صفر خانه خشرو، خانه حاج ماشالله، صفه عزاخانه و حسینه ثارالله بوده است و این روزها بار دیگر پرچم عزا در کرمان علم شده است.

اما آنچه سال جاری را نسبت به سال های قبل کاملا متمایز کرده است اربعینی شدن شهر بعد از عاشورا و تاسوعای حسینی ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال ده ها موکبی که به صورت مردمی در مناطق پر جمعیت شهر راه اندازی شده بود بعد از محرم نیز به کار خود ادامه دادند و حالا با نزدیک شدن به اربعین حسینی بار دیگر شور حسینی شهر را فرا گرفته است و جاماندگان اربعین با حضور در این موکب ها به عزاداری می پردازند.

دسته های متعدد عزاداری در کرمان طی روزهای اخیر بار دیگر به خیابان ها آمده اند و شهر سیاه پوش شده است.

مهمترین عاملی که باعث شد کرمان خود را شریک در برپایی حماسه اربعین ببینند پذیرایی از هزاران زائر پاکستانی، هندوستانی و کشمیری بود که از مرز میرجاوه وارد خاک کشور شده بودند

اما مهمترین عاملی که باعث شد کرمان خود را شریک در برپایی حماسه اربعین ببینند پذیرایی از هزاران زائر پاکستانی، هندوستانی و کشمیری بود که از مرز میرجاوه وارد خاک کشور شده بودند.

مردم کرمان چندین موکب را در مسیر رفت و آمد اتوبوس های این کاروان ها راه اندازی کرده بودند و برای پذیرایی از زائران اربعین پای کار آمده بودند. کرمانی ها این روزها افتخار میزبانی از شیعیانی را داشتند که از روزها قبل با طی کردن نزدیک به هزار کیلومتر راه، خود را به ایران رسانده بودند که بتوانند از طریق مرز شلمچه وارد عراق شوند و به خیل عظیم جمعیت زائران اربعین بپیوندند.

اگر پای حرف این شیعیان می نشستید روزگار شیعیانی را می شنیدید که برخی از آن ها حتی از میانمار و بنگلادش به سمت کربلا راه افتاده بودند.

طی کردن سختی های بی شمار و عدم وجود زیر ساخت و امکانات در مسیر، رنج راه را برتنشان نشانده بود اما وقتی به ایران رسیده بودند و با موکبها و ساماندهی مناسب برای خدمات رسانی مواجه شده بودند و ارادت مردم را نسبت امام حسین(ع) و زائرانش دیده بودند خود را در دنیایی دیگر یافته بودند.

هر چند معطلی چند روزه آنها در مرز میرجاوه مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کرده بود اما شور و شوق را در چشمان رنجیده بسیاری از این زائران می توانستید ببینید.

مردم کرمان در کنار خدماتی که به شیعیان پاکستانی دادند و برگزاری مراسم های عزاداری، طی سال های اخیر سنتی جدید را نیز برپا می کنند.

پیاده روی بازماندگان اربعین از کرمان به امام زاده حسین

شاهزاده جوپار در واقع مرقد فرزند امام موسی کاظم(ع) است و جا مانده های اربعین در کرمان مسیر ۳۲ کیلومتری کرمان به سمت جوپار را در روز اربعین طی می کنند تا ضمن ابراز ارادت به بارگاه این امامزاده پیاده روی نمادین اربعین را نیز انجام دهند.

جا مانده های اربعین در کرمان مسیر ۳۲ کیلومتری کرمان به سمت جوپار را در روز اربعین طی می کنند تا ضمن ابراز ارادت به بارگاه این امامزاده پیاده روی نمادین اربعین را نیز انجام دهند

مشهور است که امام زاده حسین به همراه شاه چراغ وارد ایران شده است و پس از درگیری در شیراز به کرمان مهاجرت کرد و از بیم جان خود در جوپار مخفی شد.

این امامزاده که بسیار مورد توجه مردم کرمان قرار دارد در مراسم های مذهبی کرمان مکانی برای اجتماع مردم استان کرمان است.

اجرای تدابیر ویژه ترافیکی در کرمان

رئیس پلیس راه کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت:  با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص استقبال گسترده مردم کرمان از پیاده روی در مسیر کرمان – جوپار از صبح اربعین تدابیر خاص  ترافیکی در مسیر کرمان – جوپار اجرا خواهد شد.

سرهنگ یوسف نجفی افزود: تدابیر لازم برای ایمنی زائران پیاده اندیشیده شده است و جاده نیز از همه مسیرها به سمت جوپار یک طرفه خواهد شد.

وی از رانندگان وسایل نقلیه هم خواست با توجه به حضور گسترده مردم در جاده های منتهی به شهر زیارتی جوپار نهایت دقت و رعایت سرعت مطمئنه را به کار ببرند.

اما نکته جالب توجه دیگر در کرمان افزایش قابل توجه شرکت کنندگان در مراسم اربعین در عراق است در همین راستا با جهش قابل توجهی در کرمان مواجه هستیم بطوریکه استان عنوان ششمین استانی که بیشترین روادیدها را صادر کرده است کسب کرده است.

حضور ۴۸ هزار کرمانی در اربعین

برای سهولت کار مردم کنسولگری موقت عراق نیز در استان کرمان راه اندازی شد و کارها به سهولت انجام و ۴۸ هزار کرمانی به اربعین اعزام شدند.

سرپرست حج و زیارت استان کرمان در همین زمینه به امتداد نیوز گفت: خوشبختانه کار انتقال زائران کرمانی به عراق بدون مشکل و حادثه انجام شده است و سعی کردیم از بهترین امکانات استفاده کنیم و خوشبختانه مردم نیز همکاری لازم را انجام دادند.

رضا یوسفی به راه اندازی موکب های کرمانی ها در کربلا و نجف اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی به زائران نیز در دستور کار جدی قرار دارد.

وی افزود: پشتیبانی از زائران در عراق در ابعاد مختلف در حال انجام است و تاکنون نیز این حماسه بزرگ مذهبی مانند سالهای گذشته در اوج اقتدار و عزت ادامه دارد.

پشتیبانی از زائران در عراق در ابعاد مختلف در حال انجام است و تاکنون نیز این حماسه بزرگ مذهبی مانند سال های گذشته در اوج اقتدار و عزت برگزار شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: اربعین فرصت و ظرفیتی بزرگ است و کسانی که در این حماسه شرکت می کنند پای در مسیر امام حسین (ع) می گذارند.

حجت الاسلام علی جلالی افزود:  پیاده رفتن به زیارت اربعین توصیه ای است که توسط بزرگان دین انجام شده است و افرادی که در این مراسم شرکت دارند در واقع به ندای « َهل مِن ناصر یَنصُرنی» لبیک گفته اند.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری اربعین جاذبه مغناطیسی حسینی است که جبهه مقاومت در منطقه را مستحکم کرده است.

وی بیان کرد: علیرغم همه تهدیدها شاهدیم که میلیونها نفر به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت می کنند و همین حرکت موجب شد بساط تروریسم از عراق برچیده شود و دشمن چنین ظرفیت عظیم اعتقادی را مشاهده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: یکی از اعمالی که در این روز سفارش شده است قرائت زیارت اربعین است که توسط امام صادق (ع) بیان شده است.

وی گفت: اربعین اوج بیداری اسلامی است و باید ارزش های این روز را گرامی بداریم و هر سال نیز بر شکوه و مردمی بودن این حرکت اضافه کنیم.

اربعین این روزها به نماد مبارزه با ظلم و تروریسم و حمایت از آزادگی و دل دادگی به امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی تبدیل شده است و مردم کرمان نیز با استفاده از ظرفیت های موجود در استان در این مسیر گام برمی دارند.

true برچسب ها : اربعین 96 اربعین حسینی سازمان تبلیغات اسلامی کرمان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه معصومه حائری از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال

برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات