Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات پاکسازی محوطه و پیرامون چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ شتاب بیشتری گرفته و مهارگران به کانون آتش نزدیکتر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی حفاری ایران، عملیات پاکسازی محوطه و پیرامون چاه 147 رگ سفید – 2 شتاب بیشتری گرفته و مهارگران به کانون آتش نزدیکتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 24 ساعت گذشته با تمهیدات به کار گرفته شده مهارگران موفق به تخلیه بخش قابل ملاحظه‌ای از تجهیزات دکل 95 فتح شده‌اند.

در این ارتباط هفت مخزن آب، اتاق کنترل برق دستگاه حفاری (SCR ) و اتاق کنترل فرمان سیستم گرداننده فوقانی (تاپ درایو) در مجموع در قالب 9 محموله از فواصل نزدیک چاه خارج و به محل پیش بینی شده برای انباشت، انتقال یافت.

از سوی دیگر کار جابجایی و ارسال 15 محموله از تجهیزات دستگاه حفاری 93 فتح برای حفر چاه امدادی و پنج سری از تجهیزات (ATHEY WAGON ) به منظور مهار فوران از دهانه چاه، به منطقه عملیاتی صورت گرفت.

همسو با این اقدامات آبگیری استخر، آماده سازی دو لوکیشن برای استقرار دستگاه های حفاری و پاکسازی محوطه چاه استمرار دارد.

کمتر از صد قدم تا کانون آتش

عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 با مهیا شدن زیرساخت‌ها و امکانات فنی و لجستیکی، شتاب بیشتری می‌گیرد و مهارگران با پاکسازی گام به گام، موقعیت خود را به کمتر از صد قدمی کانون آتش رسانده‌اند.

مهارگران در 10 روز گذشته در چارچوب برنامه ریزی انجام شده و اجرای عملیات بر اساس طراحی مهار چاه سرکش، در پاکسازی محوطه و ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات موثری انجام داده‌اند و تلاش بر این است که آتش در محاصره و کمند مردان آهنین اراده قرار گرفته و سر تسلیم فرود آورد.

موقعیت فعلی چاه 147 رگ سفید – 2 همانند جبهه جنگ است که در اینجا رویارویی میان انسان و ستیز با طبیعت ناشناخته است و به همین لحاظ هر حرکتی بر اساس محاسبات دقیق مهندسی و دقت عمل صورت می‌گیرد.

قدم ها حساب شده و خارج کردن هر تجهیز پیرامون چاه بر اساس اهمیت آن و احتمال اینکه آسیب کمتر متوجه آن شده باشد انجام می‌شود و تاکنون بیش از 80 محموله از تجهیزات که تا حدودی از شعله‌های سرکش آتش دوره مانده از جمله ژنراتورها، پمپ‌های سیال و مخازن از محوطه تخلیه و به محل پیش‌بینی شده برای انباشت، انتقال یافته است.

آب گیری استخر 130 هزار بشکه‌ای شتاب بیشتری گرفته و با ساخت محل استقرار دکل‌های حفاری برای حفر چاه‌های امدادی، کار انتقال دکل‌ها و تجهیزات ویژه مهار کلید خورده و مهارگران برای اجرای عملیات بزرگ در روزهای نزدیک آماده می‌‎شوند.

متخصصان کار آزموده و حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران که کوله باری از تجربه میدانی و دانش فنی مهار و کنترل فوران چاه را دارند به همراه مجرب ترین متخصصان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دوشادوش و منسجم همت و نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا چاه را مهار، ایمن سازی و این آزمون بزرگ را به خاطره مبدل سازند.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ زمان اله کریمی گفت: بر اساس خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در یکی از روستا‌های این شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان این که وسایط توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • تمدید قرارداد سرخی روبرتو با بارسلونا قطعی شد
  • زالو درمان می‌کند؟
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب