Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: به نظر می رسد شهروندان این کلانشهر رویدادی مشهد 2017 و انتخاب آن را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ظرف یک سال اخیر درک نکرده اند. تا زمانی که شهروندان با موضوعی سازگار نشوند درک آن مشکل می شود.

قاسم تقی زاده خامسی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: در برنامه ریزی برای رویداد فرهنگی مشهد 2017 نقش مردم کمرنگ بود لذا اهمیت این موضوع که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده چندان برای آنها درک نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نخستین تکلیفی که برای معاون فرهنگی شهرداری مشهد تعیین شد نظرسنجی از شهروندان برای ارزیابی درک آنان از رویداد فرهنگی مشهد 2017 بود و نخستین هدف شهرداری در استمرار جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای این شهر تا سال 2029 است.
شهردار مشهد گفت: رویکرد شهرداری در خصوص مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام این است که بتواند از این برند تا 10 سال آینده نهایت بهره برداری ملی و بین المللی را داشته باشد.
وی افزود: شهرداری همراه مدیریت عالی شهر در همه امور مربوط به مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام همکاری خواهد داشت و تاکنون به جز پروژه هایی که در راستای این نامگذاری برای شهرداری تکلیف شد نزدیک به 90 میلیارد ریال فقط در بخش تبلیغات برای آن توسط شهرداری هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: براساس مصوبه مرداد پارسال هیات وزیران دو پیشنهاد برای تامین اعتبارات برنامه رویداد فرهنگی مشهد 2017 مطرح شد که شامل اختصاص 10 درصد از اعتبارات متمرکز وزارتخانه ها، 100 میلیارد ریال از اعتبارات هزینه ای و 240 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان، اعتبارات هزینه ابلاغ شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
محمد مقدوری افزود: در تخصیص اعتبارات مزبور برای برنامه های مشهد 2017 با مشکل اساسی مواجه شدیم و در واقع مقدار کمی از آنها به خراسان رضوی پرداخت شد. از سوی دیگر هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای اجرای این پروژه ها ضعیف بود.
وی ادامه داد: 107 پروژه عمرانی مصوب برای رویداد فرهنگی مشهد 2017 تعریف شده بود که میانگین پیشرفت اجرایی این پروژه ها افزون بر 27 درصد است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه های مهمی که مرتبط با موضوع مشهد 2017 به بهره برداری رسیده و تا حدی اجرا شده اند شامل بیمارستان 540 تختخوابی امام رضا (ع) مشهد، راه اندازی قطار محلی نیشابور، راه اندازی تابلوی هوشمند در پایانه مسافری مشهد و ایجاد تجهیزات هوشمند در راه آهن مشهد - تهران هستند.
وی افزود: همچنین با پیگیری رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعقیب اعتبارات لازم، مطالعات انتقال آب از کوههای هزارمسجد به مشهد آغاز و فاینانس پروژه قطار برقی مشهد - تهران تامین و ساخت آزادراه مشهد - چناران - قوچان نیز آغاز شد.
مقدوری خواستار شتاب در تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه های مربوط به مشهد 2017، افزایش هماهنگیهای بین دستگاهی و تدوین برنامه جامع در این خصوص شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اقدامات برای اجرای پروژه های مربوط به مشهد 2017 از سال 1394 آغاز شد و برای اجرای 101 پروژه عمرانی از محل اعتبارات دولتی در همان سال 900 میلیارد ریال، در سال 95 حدود 700 میلیارد ریال و امسال 260 میلیارد ریال تخصیص یافت.
رضا جمشیدی افزود: از محل اعتبارات هزینه ای مربوط به پروژه های مشهد 2017 نیز از 100 میلیارد ریال اعتبار تاکنون 85 میلیارد ریال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به میزان ۹۳ درصد برای استان در سال گذشته تخصیص و محقق شد. - اخبار استانها -

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه میزان تعهد اعتبارات استان از سفر اول ریاست جمهوری در سال 1401، حدود 4 هزار و 313 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از این میزان تعهد، 73 درصد آن در سال 1401 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1402 نیز میزان تعهد از سفر اول ریاست جمهوری 3 هزار  و 536 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در این سال نیز 111 درصد تعهدات محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات جاری سال گذشته 845 میلیارد تومان بوده که 119 درصد محقق شده است، عنوان کرد: همچنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال گذشته، یک هزار و 255 میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن محقق شده است.

منتظری با اشاره به اینکه کل اعتبارات جاری، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سفر در سال گذشته 6 هزار و 469 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: 6 هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار به میزان 93 درصد برای استان تخصیص و محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان با توجه به عدم تامین بار مالی فوق‌العاده ویژه دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 1401 در سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • بیرانوند و عالیشاه امروز هم تمرین نکردند
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان