Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دسیسه آمریکا در افغانستان است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در پی شکست از طالبان به آمریکایی‌ها پناه برده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی خود اعلام کرد طالبان برای نابودی داعش طرح‌های جدی را در حال اجرا دارد و سبب شکست این گروه تروریستی در افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان تاکید کرد:گروه تروریستی داعش دسیسه آمریکا است و تلاش می‌کند تا با حمله به مراکز دینی و ایجاد تفرقه به وحدت مردم افغانستان ضربه بزند.

بر اساس این بیانیه، آمریکا می‌خواهد با حمایت از گروه تروریستی داعش به اختلافات مذهبی در این کشور دامن بزند اما طالبان در کنار مبارزه با آمریکا برای سرکوب داعش نیز اقدامات جدی را انجام داده است و این گروه تروریستی در آستانه شکست قرار دارد.

طالبان تصریح کرد در پی اقدامات فراگیر این گروه، افراد وابسته به داعش در بسیاری از ولایت‌های افغانستان سرکوب شده‌اند و فعالیت داعش به بخش‌های کوهستانی در ولایت ننگرهار محدود شده است.

این گروه تاکید کرد داعش در افغانستان از طالبان شکست خورده و ناگزیر به شهرهای بزرگ و یا پایگاه‌های آمریکایی‌ها پناه برده‌ است و از آنجا به فعالیت‌های خصمانه خود ادامه می‌دهد.

طالبان تاکید کرد پارلمان افغانستان نیز به این موضوع پی برده است که پیمان امنیتی با آمریکا سبب تشدید رقابت‌های منطقه‌ای در افغانستان شده است.

در پایان این بیانیه، طالبان از نمایندگان افغان خواسته‌ تا برای لغو پیمان امنیتی با آمریکا اقدام کنند و ضمن مخالفت با استراتژی واشنگتن، حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را داغ ننگینی در تاریخ این کشور بدانند.

این در حالی است که بارها گزارش‌هایی از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه داعش در درگیری با گروه طالبان در شرق افغانستان منتشر شده است که انتقاد نمایندگان افغان را نیز در برخی موارد برانگیخته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان

منابع خبری از وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند.

«ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

به گفته منابع در بیمارستان ولایتی بدخشان، دست‌کم شش جسد و ۱۴ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع افزودند یک مهاجم مواد منفجره همراه خود را در میان کاروان نظامی طالبان منفجر کرد و دستکم یک خودرو تخریب شد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟