Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@13:35:31 GMT

بالا گرفته کارِ زیارت نرفته ها +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۲۶۰۶

جاماندگان ِ اربعین حسینی هرچند در جوار بارگاه نورانی اباعبدالله الحسین نیستند، اما دلهایشان در صحن ملکوتی آستان مقدس به پرواز درآمده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، دعایِ خیر جاماندگانِ پیاده روی اربعین حسینی بدرقه راه زائران اربعین حسینی است.

جاماندگانِ پیاده روی اربعین حسینی با ریختن اشک حسرت از زائران اربعین حسینی می خواهند که نایب الزیاره آنان نیز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می گویم از کنارِ زیارت نرفته ها * **بالا گرفته کار زیارت نرفته ها اشک و نگاه حسرت و تصویر کربلا* **این است روزگار زیارت نرفته ها   دانلود دانلود- گزارش

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزبان قریب ۱.۵ میلیون زائر اربعین در استان باشیم که باید از هم‌اکنون استان را برای پذیرایی از آنها آماده کنیم. 

محمدطیب صحرایی، امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست با جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، با اشاره به اهتمام استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زوار اربعین، گفت: در پی توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار اربعین در استان هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه انجام اقدامات لازم برای سهولت بخشی به تردد زوار اربعین و ساماندهی موکب‌ها همه جانبه پای کار هستیم، گفت: باید در مرز خسروی تعدادی موکب توانمند داشته باشیم که به زوار پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

صحرایی در ادامه در پی درخواست مسئولین ستاد عتبات عالیات برای اختصاص قطعه زمینی به نام زمین کشتارگاه در محدوده سه راهی نصرآباد در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی به زوار، گفت: برای ارتقاء خدمات‌رسانی به زوار اربعین از هیچ همکاری کوتاهی نمی‌کنیم. زمین کشتارگاه هم به شرطی که شائبه‌ای نداشته باشد در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در صورتی هم که به هر دلیلی امکان استفاده از زمین کشتارگاه مهیا نشود، از دیگر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا مجموعه ستاد بازسازی عتبات بتوانند خدمات‌رسانی مطلوبی به زوار اربعین داشته باشند.

مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند 

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه  نیز در این نشست با بیان اینکه مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند، گفت: نیاز است یک طراحی قوی داشته باشیم تا موکب‌های توانمند در مرز خسروی برپا شوند تا بتوانند خدمات قابل قبولی در حوزه اسکان و تغذیه به زوار ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید چینش مواکب را تغییر بدهیم، گفت: ساماندهی موکب‌ها نیاز ضروری امسال مرز خسروی است و این ساماندهی باید بگونه‌ای باشد که خدمات اسکان، تغذیه و حتی آبرسانی به طور مستمر در محدوده مرز خسروی وجود داشته باشد تا بتوانیم جوابگوی جمعیت قریب ۱.۵ میلیونی پیش‌بینی شده برای تردد از مرز خسروی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل اسکان مشکل جدی استان در پیاده‌روی اربعین است، ادامه داد: برای اسکان زوار پیاده روی اربعین هم در مرز خسروی و هم در عراق مشکل داریم و نیاز است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در سه سال آتی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پیاده‌روی اربعین نیاز به راه اندازی یک نیروگاه حداقل ۴۰ مگاواتی در مرز خسروی وجود دارد.

بنا داریم در جهت خدمات‌رسانی بهتر به زوار موکب های کوچک را با هم ادغام کنیم

به گزارش ایسنا، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  نیز در این نشست با اشاره به اهتمام ستاد بازسازی عتبات عالیات برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی، گفت: بنا داریم برای خدمات ‌رسانی بهتر به زوار، موکب‌های کوچک را با هم ادغام کنیم.

نامجو با بیان اینکه برای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین در مرز خسروی زیرساخت احتیاج داریم، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته زمینی که به عنوان زمین کشتارگاه شناخته می شود را مشاهده کردیم که تقریبا در چند سال گذشته استفاده زیادی از آن نشده که درخواست داریم این زمین در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار بگیرد تا بتوانیم از آن برای خدمت‌رسانی به زوار استفاده کنیم.

وی افزود: اگر مجوز استفاده از زمین کشتارگاه به ستاد بازسازی عتبات عالیات داده شود، از همین الان مقدمات کار خدمت رسانی به زوار در آن را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند