Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عملیات در بوکمال واقع در مرزهای مشترک با عراق در پی تسلط ارتش سوریه بر شهر دیر الزور است؛ این در حالی است که برخی منابع رسانه‌ای از تسلط کامل ارتش سوریه بر شهر بوکمال خبر می‌دهند، حال آنکه دیده‌بان حقوق بشر سوریه این خبر را تکذیب کرد.

یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در پی تسلط بر مساحت‌های جدید در اطراف شهر بوکمال این شهر را به طور کامل تحت محاصره خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی منابع می‌گویند،‌ این مهم در پی انجام عملیات با مشارکت نیروهای حشد شعبی بود که وارد خاک سوریه شده‌اند؛ نیروهای سوری از روز چهارشنبه ورود به شهر بوکمال آخرین مقرهای داعش در سوریه را آغاز کردند.

بوکمال اهمیت زیادی برای طرفین درگیری دارد، به طوری که نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانان آنها با حمایت جنگنده‌های روسی از یک طرف و آمریکا به واسطه نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی دیگر برای تسلط بر آن تلاش می‌کنند؛ دو طرف برای رسیدن به این منطقه با هدف تحقق اهداف مرحله آینده در تلاش هستند.

یگان‌های ارتش سوریه مستقر در دیرالزور با ورود به شهر بوکمال پیشروی جدیدی در راستای ریشه کردن عناصر داعش در کرانه شرقی رود فرات محقق کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان خطوط دفاعی داعش را شکسته و وارد شهر شدند در پی آن درگیری‌های شدیدی با گروه‌های تکفیری در این شهر درگرفت که در حومه جنوب شرقی دیر الزور آخرین مقرهای اصلی داعش محسوب می‌شود.

این پیشروی در پی تماس یگان‌های ارتش و هم‌پیمانانشان با نیروهای عراقی در مرزهای دو کشور بعد از پاکسازی منطقه از باقی‌مانده‌های داعش بود، به طوری که مساحت‌های گسترده‌ای که در آن نیروهای تروریستی بین مرزهای سوریه  و عراق بودند، محاصره شد؛ آن جزو مثلثی است که دو ظلع دیگرش البعاجات سوریه و العاکاشات در عراق است.

خبرنگار سانا گفت: روز گذشته یگان‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان‌شان در پی پاکسازی منطقه در مرزهای دو کشور به نیروهای عراقی رسیدند.

در پی شکستن محاصره داعش بر شهر دیر الزور در سپتامبر گذشته یگان‌های ارتش سوریه بر ده‌ها روستا و شهرک در دو کرانه شرقی و غربی رود فرات در میان شکستن صفوف داعش تسلط یافته‌اند.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها نظیر اسپوتنیک گزارش دادند،‌ ارتش سوریه و هم‌پیمانان شهر بوکمال را به طور کامل آزاد کرده‌اند و نیروهای سوری عملیات پاکسازی بوکمال و خنثی سازی مین‌های به جا گذاشته شده توسط داعش را شروع کرده‌اند؛ در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری این خبر را تکذیب کرد.

ارتش سوریه همچنین جاده اثریا - خناصر به عمق ۱۵ کیلومتر را امن کرده و تعدادی روستا و مجمتع مسکونی را از دست تروریست‌های النصره در حومه شمالی شرقی حماة آزاد کرد.

ارتش سوریه عملیات نابودی تروریسم را در حومه شمال شرقی حماة آغاز کرد و توانست این جاده را امن کند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است