Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از خانه ملت، امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی میزبان مسئولان حقوقی دستگاه‌های مرتبط با موافقت‌نامه‌های همکاری‌های قضائی بین المللی در زمینه استرداد مجرمان، انتقال محکومان به حبس و سایر شیوه‌های معاضدت‌های قضایی کیفری و حقوقی بود.

این جلسه با حضور رضایی معاون قوانین مجلس، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه، قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، میرکوهی معاون حقوقی وزارت دادگستری، درویشوند رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و چند تن از مدیران و کارشناسان مرتبط برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوار رضایی: تصویب موافقتنامه‌های بین‌المللی زمان بر است

در ابتدای این جلسه رضایی ضمن ارائه اطلاعات و آماری از موافقتنامه‌های تقدیم شده به مجلس از دوره ششم تاکنون و همچنین تعداد موارد ارسالی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این موافقت نامه ها نوعاً مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شوند. این رویه زمان‌بر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم، سیستم قضائی و دیپلماتیک و تاخیر در تصویب قوانین می‌شود، که مجلس و آقای لاریجانی خواستار چاره‌جویی و حل اساسی این موضوع است.

جنیدی: امکان تعامل و همفکری با فقهای شورای نگهبان برای تصویب موافقتنامه‌های بین المللی وجود دارد

در ادامه جلسه جنیدی ضمن برشمردن اهمیت این موافقت‌نامه‌ها از منظر حقوق بین‌الملل، اظهار داشت: یکی از موارد امتناع دولت‌ها از استرداد یا انتقال مجرمین که معمولاً در متن توافقنامه‌ها درج می‌گردد، موارد مربوط به مخالفت با نظم عمومی کشور است، لذا می‌توان با تعامل و همفکری با فقهای شورای نگهبان تبیین کرد که موضوعات شرعی نیز جزء مسائل نظم عمومی بوده و عملاً مسائل شرعی باتوجه به عبارت نظم عمومی در خود موافقتنامه‌ها مستنثنی شده‌اند.

پس از آن، آقایان قشقاوی، میرکوهی و خدائیان با برشمردن روند تهیه و پیشینه آن‌ها در قوه قضائیه و دولت و پی‌گیری در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص و نیز مشکلات ایجاد شده در اطاله تصویب اینگونه موافقت‌نامه برای دولت و مردم، پیشنهاداتی را ارائه نمودند.

درویشوند به عنوان نماینده شورای نگهبان نیز با بیان چگونگی بررسی و تصویب آنها در شورا، گفت: برای حل این موضوع می‌بایست ضمن همکفری با فقهای محترم شورا، متن موافقت‌نامه‌ها به صورت واحد و یکسان تهیه شود تا در اجرایی شدن اینگونه قوانین تاخیر ایجاد نگردد.

در پایان این جلسه دو ساعته، معاون قوانین مجلس با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادها و قرائت مصوبات جلسه، ابراز امیدواری کردند که با اجرایی کردن مصوبات این جلسه، شاهد تسریع در تصویب این موافقت‌نامه‌ها باشیم.

true برچسب ها : امیدوار رضایی لعیا جنیدی مجلس شورای اسلامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری