Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@05:16:26 GMT

سال 2017 در بین گرم‌ترین سه سال ثبت شده در تاریخ !

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۶۲۰۸

آخرین اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی هواشناسی نشان می‌دهد سال 2017 میلادی به احتمال خیلی زیاد در بین گرم‌ترین سه سال ثبت شده در تاریخ قرار دارد.

به گزارش شریان نیوز،به دلیل این که در سال 2016 میلادی پدیده ال نینو رخ داد، سال جاری میلادی از سال 2016 گرم‌تر نخواهد شد، اما امسال نیز همچنان شاهد ادامه الگوی گرمایش زمین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش سازمان جهانی هواشناسی نشان‌دهنده افزایش جهانی دمای هوا و همچنین افزایش میزان پدیده‌های آب و هوایی شدید است.

 

در سال جاری میلادی شاهد پدیده‌های عجیبی مانند افزایش دمای برخی از مناطق آسیا تا 50 درجه سانتیگراد، طوفان‌های بسیار شدید در دریای کاراییب و اقیانوس اطلس و ایرلند، سیل‌های موسمی که زندگی چندین میلیون نفر را به مخاطره انداخت و خشکسالی بی‌سابقه در شرق آفریقا بودیم.

 

بر اساس این گزارش عامل اصلی گرمایش زمین، افزایش میزان گاز دی اکسید کربن است. میزان این گاز در سال 2017 به 403.3 بخش در میلیون رسید.

 

بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر سال 2017 میانگین دمای جهانی 1.1 درجه سانتیگراد گرم‌تر از میانگین دما در دوره زمانی مشابه در سال‌های انقلاب صنعتی بود. احتمالا بازه زمانی 5 ساله 2013 تا 2017 گرم‌ترین بازه زمانی ثبت شده در تاریخ است. 

 منبع:بیتوته

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار نهایی پلی‌آف جام ملت‌های فوتسال آسیا برای مشخص شدن تکلیف پنجمین تیم صعودکننده به جام جهانی روز یکشنبه بین تیم‌های افغانستان و قرقیزستان برگزار شد و در نهایت افغانستان موفق شد با نتیجه پنج بر ۳ حریف خود را شکست داده و به جام جهانی صعود کند.

هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی سرمربی اسبق تیم فرش‌آرا مشهد بر عهده دارد.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار بود که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم