Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معماران نروژی این پروژه، اروپا به زودی شاهد اولین رستوران خود در اعماق دریا خواهد بود. این سازه از بتن ساخته می‌شود و دارای شیشه‌های پانارومیک به عرض ۳۶ فوت بوده و به گونه‌ای ساخته خواهد شد که بخشی از طبیعت دریا به شمار رود. تا اوایل سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود انجام عملیات‌های ساختمانی این پروژه به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این رستوران از فوریه سال ۲۰۱۸ در نقطه جنوبی خط ساحلی نروژ آغاز خواهد شد.

به گزارش شریان نیوز،این رستوران توسط شرکت نروژی Snøhetta طراحی شده است، از دیگر نمونه کار‌های این کمپانی می‌توان به مرکز ملی اپرا و باله نروژ و همچنین کتابخانه اسکندریه در مصر اشاره کرد. این رستوران " آندر، Under " نامیده می‌شود، و در ۵ متری زیر سطح آب واقع خواهد شد، دیواره‌های آن در برابر متغیر‌ترین شرایط دریا کاملا مقاوم و مستحکم است، و سالن غذا خوری رستوران منظره‌ای زیبا از دریا را برای افراد ارائه خواهد داد.


رون گراسدال، معمار ارشد پروژه می‌گوید، " یکی از زیبایی‌های این پروژه، چگونگی پیوند طبیعت و زمین است و تصور اینکه چگونه از طریق یک سازه بتنی امکان دسترسی از سطح زمین به اعماق دریا وجود دارد، به خودی خود می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای مخاطب باشد. "

رستوران شامل سه طبقه و ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر خواهد بود. در زیر طبقه ورودی کافه‌ای وجود دارد که نمایی شگفت انگیز از ساحل را به همراه اقیانوس برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. طبقه زیرین، سالن غذاخوری خواهد بود که داخل آن شیشه‌های عریضی که دارای ارتفاع ۱۳ فوتی می‌باشند وجود دارند که همگی بیننده را قادر می‌سازند تا به سادگی نظاره گر اعماق دریا باشد.


گراسدال، که این سازه را به مانند یک پریسکوپ تشبیه کرده است، می‌گوید این مسئله بسیار مهم است که افرادی که وارد این مکان می‌شوند احساس امنیت داشته باشند نه وحشت. به همین دلیل، برای رسیدن به این هدف، تیم طراحی شمار زیادی از عناصر طبیعی نظیر چوب بلوط و نورپردازی بسیار عالی را در طراحی آن در نظر گرفته اند. او همچنین می‌افزاید، " تمامی تمهیدات لازم برای داشتن تجربه‌ای متفاوت، در حالی که افراد احساس اطمینان و ایمنی کنند و از محصور شدن در فضایی تاریک بیمی نداشته باشند در این پروژه در نظر گرفته شده است. "


در این طراحی ملاحظات زیست محیطی کاملا رعایت شده اند به گونه‌ای که به مانند یک سرپناهی برای محل سکونت صدف‌های سیاه بدل خواهد گشت. در خارج از ساعات کاری، از این مکان به عنوان مرکز تحقیقات و آزمایش‌های زیست شناسی دریایی که به منظور مطالعه زندگی در اعماق دریا‌ها در فصول مختلف، استفاده خواهد شد.

  منبع:فرادید

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

کد خبر 6088963

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم