Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بابلسر با اشاره به فراوانی مشکلات بیماران ضایعات نخاعی، گفت: سازمان بهزیستی نسبت به رفع عاجل بیماران ضایعات نخاعی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، حجت الاسلام اسماعیل قلی‌پور شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان شهری جهت بررسی مشکلات معلولان و ضایعات نخاعی با بیان اینکه نیازهای بیمار ضایعه نخاعی بسیار زیاد است و سازمان بهزیستی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد، اظهار داشت:
این دسته از بیماران نیاز به توانبخشی و درمان‌های مداوم دارند که نوع کار و مراحل درمانی آنها هزینه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیریت شهری جدیداز اهتمام شورای اسلامی شهر در رفع مشکلات بابلسر قدردانی کرد و افزود: باید دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با همکاری یکدیگر و مشارکت خیران، طرحی را ایجاد کنند که حداقل مشکلات درمانی این افراد برطرف شود.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه معلولیت محدودیت می آورد نه محرومیت، افزود: باید فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه معلولیت صورت گیرد زیرا معلولان دارای توانمندی‌های زیادی هستند و در جامعه اثر بخش هستند.

قلی پور گفت: پیگیری امور معلولان درک صحیحی از وضعیت این قشر می‌خواهد و خواسته‌های معلولان فراهم کردن حداقل‌های نیازهای این قشر در شهر است.

احداث مرکز توانبخشی ضایعه نخاعی در بابلسر

هوشیار خسروی، رئیس شورای اسلامی شهر بابلسر نیز در این نشست گفت: وجود چندین زن و مرد شهروند معلول ضایعه نخاعی در بابلسر و در دسترس نبودن امکانات لازم برای این قشر از جامعه و خانواده‌هایشان، نیاز به ایجاد یک مرکز بین بیمارستانی و توانبخشی را ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه معلولان ضایعه نخاعی نیازمند برخورداری از آموزش‌های لازم مربوط به نوع معلولیت هستند، افزود: برای احداث مرکز توانبخشی معلولان، شورای اسلامی و شهرداری در کنار خیران، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها خواهند بود و برای ساخت آن مشارکت می‌کنند.

خسروی با بیان اینکه مناسب‌سازی فضای شهری درمعابر اصلی شهر توسط شهرداری آغاز شده است، افزود: شهرداری برای رفع مشکلات معلولان طرح مناسب‌سازی معابر، پارک‌ها و اماکن عمومی را جهت بررسی و تصویب به شورا ارسال کند تا دغدغه این افراد برطرف شود.

فاطمه بهار، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بابلسر نیز بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی جهت ایجاد امید و نشاط در جامعه معلولان تاکید کرد و گفت: اگر مرکز توانخشی معلولان نخاعی بابلسر راه اندازی شود، ممکن است اندکی از نیازهای معلولان را رفع کند و نیازمند آن هستیم که خیران و دستگاه‌های دیگر برای رفعمشکلات آنها اقدام و همکاری کنند.

نائب رئیس شورای شهر بابلسر با اشاره به مشکلات معلولان در جامعه و مناسب نبودن ورودی اماکن خدماتی و دولتی برای رفت و آمد ضایعان نخاعی، گفت: کانون نظام مهندسی می‌تواند با در نظر گرفتن مشکلات این قشر از جامعه بر لزوم تعبیه فضای رمپ رفت و آمد معلولان در ساختمان‌های جدید الاحداث اقدام کند و یکی از پارامترهای اجباری برای صدور پایان کار توسط شهرداری شود.

انتهای پیام/

R41358/P41362/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد