Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به مراسم اربعین گفت: پوشش خبری و تصویری پیاده‌روی اربعین نیاز به آغاز یک پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عبدالعلی علی‌عسگری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: پدیده بارز در اربعین امسال این بود که ابعاد این پیاده‌روی بزرگ به سامرا کشیده شد، در شرایطی که سالهای گذشته به دلیل ناامنی و مشکلات موجود مردم با اینکه علاقه‌مند بودند، بعد یا قبل از پیاده روی اربعین در سامرا حاضر شوند، اما این حضور محدود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امسال آن چیزی که ما دیدیم این بود که جمعیت زیادی برای زیارت حرمین عسکریین به سامرا می‌روند و جالب اینکه ایرانی‌ها با عشایر شهر سامرا ارتباط برقرار کردند که آن‌ها نیز ارادت ویژه‌ای به امام هادی (ع) دارند و خود را از نوادگان آن حضرت می‌دانند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مردم شهر سامرا خود را میزبان می‌دانند و به میدان آمدند، ابراز کرد: شهر سامرا در اربعین حسینی به روی زائران باز شده که به نظرم این یک پدیده است.

وی با اشاره به اینکه استانهای مختلف کشور همراه عرب‌ها در سامرا موکب برپا کرده‌اند، گفت: انواع خدمات در شهر سامرا به زوار ارائه می‌شود که این جای خوشحالی دارد.

علی‌عسگری بیان کرد: با توجه به اینکه مردم کاظمین به سمت پیاده‌روی اربعین حرکت می‌کنند و این سبب شده بود که ما خدمت‌رسانی را مانند سایر شهر‌ها نبینیم، اما امسال ایرانی‌ها موکب‌های خوبی را در این شهر برپا کردند که برای میلیون‌ها زائر خدمت رسانی می‌کنند.

وی با ابراز اینکه پیاده‌روی اربعین به زیبایی به یک سنت خوب تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در این مراسم همه خود را خادم اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌دانند و در حد توان خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: مسیری که حضرت زینب (س) طی کرد تا به حرم امام حسین (ع) برسد امروز توسط میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین (ع) طی می‌شود که به مانند یک اردوکشی است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در جهان اسلام بی‌نظیر است، تصریح کرد: این حرکت تاریخ‌ساز بوده و آینده را تغییر خواهد داد.

علی‌عسگری با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی بر حسب وظیفه خود در به تصویر کشیدن این حماسه بزرگ سهیم است، گفت: تیم‌های خبری و مستندساز در مسیر پیاده‌روی و عراق مستقر هستند و سعی می‌کنند از ابعاد مختلف این حماسه تصویر، فیلم و خبر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند روایت‌گر گوشه‌ای از این حماسه بزرگ باشند، افزود: باید بتوانیم برای معرفی این واقعه بزرگ کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی عمیق‌تری انجام دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: باید مستندهای بزرگ و قوی در رابطه با مراسم اربعین حسینی تهیه و تولید شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ شست‌وشوی حرمین امامین عسکرین سامرا

تصاویری از شست‌وشوی حرمین امامین عسکرین شهر سامرا را توسط خادمان آستان مقدس مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • عکس/ شست‌وشوی حرمین امامین عسکرین سامرا
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • پیروز میدان غزه
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است