Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@17:51:37 GMT

ایران به تمامی تعهدات برجامی عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۹۵۷۵

ایران به تمامی تعهدات برجامی عمل کرده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر خود به آمریکا که با محوریت حفظ برجام صورت گرفته است، ضمن رایزنی با کنگره و نماینده آمریکا در سازمان ملل، بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، یوکیا آمانو پس از دیدار با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمانو افزود: بازرسان آژانس تاکنون به تمام اماکنی که نیاز به بازدید داشته، دسترسی داشته اند.  آمانو که به آمریکا سفر کرده با نمایندگان کنگره هم درباره آینده برجام رایزنی کرده است.

نیکی هیلی در این دیدار ضمن حمایت از فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اهمیت دسترسی کامل بازرسان بین المللی به همه تاسیسات مورد نظر در ایران تاکید کرد. شهریور ماه، نیکی هیلی با سفر به وین برخلاف مفاد برجام ، فشار بیشتر آژانس را بر ایران برای بازدید از اماکن نظامی خواستار شده بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در هشت گزارش، پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است.

دونالد ترامپ به کنگره آمریکا تا ۱۲ دسامبر، ۲۱ آذر فرصت داده است تا درباره آینده حضور آمریکا در برجام تصمیم گیری کنند. او ماه گذشته از تایید پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای خودداری کرده بود.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم این هفته به آمریکا سفر کرد تا در دیدار با نمایندگان کنگره خواهان عدم خروج آمریکا از این توافقنامه شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر ایران عضوی فعال و تلاشگر است

به گزارش خبرگزاری مهر، کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در پیامی‌به هلال احمر ایران، فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را تبریک و جمعیت هلال احمر ایران را عضوی فعال و تلاشگر قلمداد کرد.

در متن پیام کیت فوربس آمده است:

رئیس، دبیرکل و همکاران و داوطلبان محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران؛ هفته بزرگداشت هلال احمر و صلیب سرخ زمانی است برای تفکر مجدد و اندیشیدن به اهداف و راه‌هایی که طی شده و مقرر است برای ساخت فردایی بهتر برای زیستن مسالمت‌آمیز انسان‌ها به سمت آن حرکت کنیم. این بزرگداشت همچنین یادآور فداکاری‌ها و ایثارگری‌های تمامی‌کسانی است که در هموار ساختن این مسیر تلاش کردند و به مسیر خود یقین و باور داشتند.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کارکنان و داوطلبان آن به عنوان یکی از اعضای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر همواره به عنوان عضوی فعال و تلاشگر در عرصه‌های مورد نیاز حاضر بوده و اقدامات خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانده است. از این رو لازم است مراتب تقدیر و تشکر و تبریک خود را از اقدامات و همکاری‌های مستمر و پیگیری شما و همکارانتان اعلام دارم.

لازم است در شروع سال جدید کاری تمامی جمعیت‌های ملی بار دیگر با تکیه بر اهداف و آرمان‌های نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سالی به دور از جنگ و قحطی و سراسر آرامش و امنیت را برای تمامی انسان‌ها به ویژه مردم غزه آرزو دارم.

خواهشمندم مراتب تقدیر و تشکر اینجانب را به تمامی همکاران آن جمعیت ابلاغ کنید.

کد خبر 6100649

دیگر خبرها

  • هلال احمر ایران عضوی فعال و تلاشگر است
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد