Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:10:47 GMT

نقد عالمانه ویژگی جریان سیاسی فعال و پویاست

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۹۶۰۰

نقد عالمانه ویژگی جریان سیاسی فعال و پویاست

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: نقد عالمانه و ارائه تحلیل‌های منطقی و علمی ویژگی اصلی یک جریان سیاسی فعال و پویاست و تعطیلی این روند می‌تواند خسارت‌هایی بالایی برای جامعه و مردم به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه پنجشنبه در دیدار جمعی با اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اردبیل اظهار داشت: نقد عالمانه و ارائه تحلیل‌های منطقی و علمی ویژگی اصلی یک جریان سیاسی فعال و پویاست و تعطیلی این روند می‌تواند خسارت‌هایی بالایی برای جامعه و مردم به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که در جامعه آرمانی اسلامی باید اصل شایسته سالاری بدون توجه به نوع گرایش سیاسی مبنا باشد گفت: متاسفانه دنیا از این جامعه آرمانی فاصله زیادی گرفته است و سهم‌خواهی آفت حکومت‌ها و دولت‌ها در طول تاریخ در هر گرایش و تفکری بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: اگر دولتی بخواهد طبق آرمان ملی و دینی مسئولیت‌ها را تقسیم کند باید ملاکش شایسته‌سالاری باشد نه گرایش‌های سیاسی و انتخاباتی، اما متاسفانه واقعیت فعلی جوامع این نیست و در چنین شرایطی که گرایش سیاسی بر شایسته‌سالاری مقدم شده است باز باید توصیه شود که لااقل در داخل همان گرایش از افراد شایسته در مناصب استفاده شود.

عاملی بیان کرد: وظیفه نیروهای انقلابی مطالبه‌گری است و باید مسائل و مشکلات جامعه را با روش علمی بررسی و تحلیل کرده و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی تصریح کرد: جریان اصولگرایی باید با دقت و حساسیت تمام اصول و آرمان‌های انقلاب و مصالح نظام را دنبال کرده و با خیرخواهی، نیازمندی‌ها و ضرورت‌های ملی و منطقه‌ای را که مورد انتظار عموم مردم است، به طور جد مطالبه کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: جریان انقلابی که رضایت خدای متعال و مطالبات مردم محور اصلی فعالیت‌هایش است باید نقشه راه توسعه استان را ترسیم کند و در ارائه چهره‌ای کارآمد از نظام نقش اساسی ایفا کند.

عاملی تصریح کرد: تقویت باورهای عمومی نسبت به نظام وظیفه بزرگی است که جز با تلاش و مجاهدت همه مسئولان و جریانات سیاسی حاصل نمی‌شود.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند سازماندهی نیروهای مردمی و انقلابی و جریانات اصولگرای استان گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اعتقاد به اصل ولایت فقیه بر تبعیت مستمر از ولی فقیه تاکید دارد و این تبعیت را مقدم بر هر گونه اساسنامه و مرامنامه‌ای می‌داند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی افزود: بر همین مبنا در استان هم این جبهه در تبعیت کامل از نماینده ولی فقیه عمل می‌کند.

وی با قدردانی از تدابیر و تلاش‌های نماینده ولی فقیه در نصب استانداری در شان استان اظهار کرد: تذکرات نماینده ولی فقیه در مراسم معارفه را نسبت به ضرورت رسیدگی به عقب ماندگی‌های استان به‌جا و قابل تقدیر دانسته و حاشیه‌سازی برخی افراد از هر طیف و جریان سیاسی را نادرست می‌دانیم.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در نشست با مسئول و نیروهای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و قدردانی از تلاش‌های مجموعه سپاه پاسداران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه گذشته در جمع نمایندگان ولی‌فقیه فرمودند مهم‌ترین وظیفه نمایندگانم ارتباط با مردم است که  سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات است.

وی با بیان اینکه کار عقیدتی و ارتباط با بدنه بسیار ارزشمند و مهم است، گفت: ارتباط با مردم لزوماً ارتباط عرفانی و عام نیست بلکه ارتباط در دسترس قرار گرفتن است، در طول شبانه‌روز باید پاسخ‌گوی تماس‌ها و ارتباطات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ضرورت  تقویت اعتقاد و ایمان تصریح کرد: به عنوان یکی از وظایف اصلی، «مطالعه، پشتوانه‌سازی و تقویت عقیده»، از جمله کارهای حیاتی، به ویژه در بخش‌های عقیدتی است.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید قدر کار را دانست چراکه هر کسی پاسبان عقیده دیگران و بیان‌کننده عقیده نیست، طبق روایتی (دوکار نباید انجام داد که هلاک مردان است)، نخست باطلی را به دین خدا نسبت داد و دوم اینکه هر چیزی را در قالب  حدیث و روایت تحویل مخاطب نداد.

پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه اختلاف و سرقت فکری تأکید کرد و یادآور شد: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است.

شهید مطهری یک معلم به تمام معنا بود

حجت‌الاسلام طه توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: نفس، نگاه، تواضع، جایگاه و حضور نماینده حضرت آقا در استان برای همه ما بسیجیان و سپاهیان درس و الگو‌ست و این فضل و علم در مأموریت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: به فرمایش آقا امیرالمومنین حضرت علی(ع) باید نقاط مثبت مردان بزرگ روزگار را بیان کرد، نگاه، تعامل، وحدت رویه و همراهی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به مردم و‌ مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی بسیار بزرگ بوده و‌ باید از این خوبی‌ها تکریم شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده رهبری افزود: «هدایت معنوی و سیاسی و خدمات اجتماعی» سه وظیفه عمده روحانیت است. یکی از مباحث محوری شهید مطهری؛ شهید این ایام به عنوان یک واقعیت در همه دوران و‌ عرصه‌ها درک صحیح روحانیونیت نسبت به وظایف خود است.

وی استاد شهید مطهری را عارف، فیلسوف و متکلم به تمام معنا خواند و اظهار کرد: این شهید والامقام یک معلم به تمام معنا بود که سراسر وجودش را در راه انقلاب تقدیم کرد، راه شهید مطهری امروز باید ادامه پیدا کند.

توکلی  تأکید کرد: امروز ادامه راه شهید مطهری که همان تبیین اسلام ناب محمدی(ص) است بایستی به جهانیان اعلام شود.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد