Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید مسئولان بلندپایه لبنان بر لزوم بازگشت سعد حریری به کشور و اظهارات سفیر روسیه مبنی بر احتمال ارجاع این موضوع به شورای امنیت از تشدید فشارها بر عربستان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، تاکید میشل عون رئیس جمهور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان بر لزوم بازگشت سعد حریری به کشور و اظهارات سفیر روسیه مبنی بر احتمال ارجاع این موضوع به شورای امنیت حاکی از این است که چه بسا فشارها بر عربستان در ارتباط با موضوع سعد حریری شدت پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابقت اظهارات رئیس جمهور و رئیس پارلمان لبنان

اظهارات میشل عون و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور در خصوص استعفای سعد الحریری و اعلام آن از ریاض مبنی بر اینکه حریری از سوی سران سعودی به عنوان گروگان بازداشت شده است، کاملا با یکدیگر مطابقت دارد و به موازت آن نوعی انسجام در سطح مردمی لبنان در قبال وضعیت سعد حریری مشاهده می شود و محافل سیاسی نیز حامی خانواه حریری بوده و بر بازگشت او به کشور پیش از بررسی هرگونه موضوع دیگر در این خصوص تاکید دارند.

در این میان نبیه بری بارها تاکید کرد، حریری استفعا نداده است و در صورت بازگشت و تقدیم استعفای خود در چارچوب قانون اساسی هر چیزی سر جای خود بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

مخالفت بری و عون با دیکته های سعودی

اظهارات بری و عون و مخالفت با دیکته های سعودی احتمال افزایش فشار دیپلماتیک بر ریاض را تقویت می کند و چه بسا این فشارها تا شکایت لبنان از عربستان به شواری امنیت در ارتباط با بازداشت نخست وزیر پیش برود.

این گزینه ای است که عون به آن اشاره کرده و الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در بیروت نیز آشکارا حمایت خود را از آن اعلام و تاکید کرد شاید موضوع حریری به شورای امنیت ارجاع داده شود.

باز شدن پرونده حریری در اتحادیه اروپا

این در حالی است که گفته می شود پرونده حریری در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا که قرار است دوشنبه آینده در بروکسل تشکیل شود، مطرح خواهد شد.

در این میان عون امروز از سفیران خارجی در بیروت می خواهد از تحرکات لبنان مبنی بر درخواست بازگشت حریری به کشور حمایت کنند هرچند وی در انتظار نتایج دیدار رئیس جمهور فرانسه با محمد بن سلمان و نیز نقش روسیه مبنی بر مخالفت با دخالت های عرسبتان در امور لبنان است به ویژه اینکه الکساندر زاسپکین تاکید کرد موضوع دولت لبنان داخلی بوده و به لبنان مربوط می شود و پافشاری عربستان بر عدم مشارکت حزب الله در دولت لبنان بیانگر اهمیت نقش این حزب است.

پاسخ منفی خانواده حریری به عربستان

از سوی دیگر خانواده حریری به فشارهای عربستان مبنی بر کنارگذاشتن سعد حریری و بیعت با خواهر او بهاء حریری پاسخ منفی دادند و بر لزوم بازگشت اوبه کشور تاکید کردند و به این ترتیب با رفتن به عربستان برای بیعت با بهاء حریری مخالفت کردند.

انتهای پیام/

R7891/P36447/S8,90/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • هشدارمدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند