Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشیل عون: وحدت لبنانی ها مهمترین مسئله است و الحریری اختیار خود را دارد، اما نه اینکه استعفای خود را از جای دیگری اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ میشل عون رئیس جمهور لبنان به دنبال آن است که از کشورهایی عربی و خارجی بخواهد به منظور مشخص شدن سرنوشت سعد الحریری نخست وزیر مستعفی این کشور، بر عربستان فشار بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت لبنان در مقابله با استعفای نامفهوم و مشکوک سعد الحریری تمام قد ایستاده است.

منابع بلند پایه در بیروت فاش کردند که ریاست جمهوری لبنان به تدریج به این باور رسیده است که الحریری در ریاض بازداشت شده است، اما این ابهام، باعث نشد تا میشل عون بدبین شود.

وی همچنان تاکید دارد که وحدت لبنانی ها مهمترین مسئله است و الحریری اختیار خود را دارد، اما نه اینکه استعفای خود را از جای دیگری اعلام کند.
این همان چیزی است که نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان نیز بر آن تاکید کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: سعد الحریری نخست وزیر لبنان اجازه دارد برای خود تصمیم بگیرد، اما در لبنان کارها از طریق انتخابات انجام می گیرد و نه از طریق مبایعه با این و آن. ما یک تکه زمین نیستیم که مالکیت آن از شخصی به شخص دیگر انتقال یابد.
از طرف دیگر حزب الحریری در اقدامی برای آرام نگه داشتن اوضاع و ملتهب نکردن اختلافات، اعلام کرد هر تصمیمی که نخست وزیر مستعفی اتخاذ کند، در کنارش خواهد ایستاد.
فواد السنیوره، رئیس فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان گفت: بازگشت سعد الحریری نخست وزیر لبنان، ضرورتی است برای بازگرداندن اعتبار و احترام به توازن داخلی و خارجی لبنان.
از طرف دیگر حزب الله به صراحت اعلام کرد در برخورد با این استعفای مشکوک، با رئیس جمهور کشور هم عقیده است و در این مرحله، حفظ ثبات، اصل و اساس برای این جنبش به حساب می آید.
حسن فضل الله، عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان در نشستی خبری اعلام کرد: نظام عربستان که امروز از بحران داخلی شدید و ناکامی های خارجی بزرگی رنج می برد، باید از بحران های خود در لبنان دوری کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم