Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@22:44:25 GMT

طرح 250 میلیارد دلاری سفر ترامپ به چین

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۲۸۷۱

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خاتمه سفرش به چین که طبق اعلام رسانه‌های چینی یک "طرح جدید" برای مدیریت روابط و اختلافات دو کشور ایجاد کرده، از شی جینپینگ به عنوان یک رهبر "بسیار محترم" تحسین کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از چین خواست اقدامات بیشتری به منظور مهار کره شمالی انجام دهد اما گفت تجارت دو جانبه آنها به ضرر آمریکا بوده است و در عین حال تعهد شی جینپینگ به رویکرد بازتر چین به شرکتهای خارجی را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این دو رهبر همچنین ناظر بر امضای توافقات بازرگانی به ارزش حدود 250 میلیارد دلار بودند اما پیشرفت چندانی در مورد رسیدگی به شکایتهای شرکتهای آمریکایی در مورد دسترسی به بازار یا تحقیقات دولت آمریکا بر سر مسائلی نظیر دزدی مالکیت معنوی به وجود نیامد.
 
ترامپ کمی قبل از سفر به ویتنام برای شرکت در اجلاس اپک توئیت کرد: نشستهای من با رئیس جمهور شی جینپینگ بسیار هم در مورد تجارت و هم در مورد مساله کره شمالی ثمربخش بودند.
 
او در توئیت دیگری نوشت: او یک نماینده بسیار محترم و قدرتمند برای مردمش است. بودن در کنار او و خانم پنگ لیوآن بسیار عالی بود.
 
چین در جریان سفر ترامپ توجه ویژه‌ای را صرف او و همسرش ملانیا کرد و شخص شی جینپینگ آنها را در تور بازدید از شهر ممنوعه همراهی کرد؛ بازدیدی که دولت چین از آن به عنوان یک "به علاوه سفر رسمی" (State visit plus) یاد کرد.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نیز در جریان دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری چین گفت، بر این باور است که راه‌حلی می‌تواند درباره مساله اتمی کره شمالی پیدا شود.
 
دونالد ترامپ  در کنار شی جینپینگ، همتای چینی‌اش در پکن همچنین گفت: این واقعا مایه تاسف است که روسای قبلی جمهور آمریکا اجازه دادند که توازن تجاری دوجانبه در منطقه به هم بخورد.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: من چین را به دلیل سوء استفاده‌اش از آمریکا در روند تجارت با ما سرزنش نمی‌کنم. مسؤولیت این اخلال بر عهده دولت‌های قبلی است.
 
رسانه های چین امروز (جمعه) گزارش دادند که لحن و نتیجه سفر ترامپ به چین تا حد زیادی مثبت بوده و ترامپ و شی جینپینگ اقدام به ارائه یک طرح جدید برای مدیریت روابط و اختلافات دو طرف کرده‌اند.
 
روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت: چین نهایت تلاشش را حتی به قیمت قربانی شدن روابط چین با کره شمالی انجام داده است. ترامپ به تدریج دریافته که پکن حقیقتا در حال مشارکت با از خودگذشتگی برای خلع سلاح شبه جزیره است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که قانون اساسی این کشور به مراتب مهم‌تر از دستور دادگاه درباره «عدم افشا» است و او زندان را به این حکم ترجیح می‌دهد.

ترامپ در سالن منتهی به دادگاه منهتن جهت حضور در محاکمه مرتبط با پرونده جعل اسناد تجاری با هدف پنهان کردن حق‌السکوت پرداختی به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، با خبرنگاران صحبت کرد.

وی دراین‌باره گفت: صادقانه بگویم، قانون اساسی ما به مراتب مهم‌تر از زندان است. زندان را ترجیح می‌دهم و هر لحظه چنین فداکاری (برای قانون اساسی) خواهم کرد.

خوآن مرچان، قاضی دادگاه منهتن دیروز ترامپ را برای دومین بار به بی‌اعتنایی به دستور دادگاه متهم کرد و هشدار داد که در صورت نقض دستور سکوت، رئیس جمهور سابق با حکم زندان روبه‌رو خواهد شد.

براساس دستور دادگاه، ترامپ نمی‌تواند به طور علنی درباره هیأت منصفه، شهود و سایر افراد دخیل در پرونده اظهارنظر کرده و جلسات دادگاه را رسانه‌ای کند.

ترامپ پیش‌تر این دستور را نقض کرده و ۱۰ هزار دلار جریمه شده بود؛ در واقع او از زمان آغاز محاکمه تاکنون ۱۰ بار این حکم را نقض کرده است.

مرچان دراین‌باره گفت: به نظر می‌رسد که یک هزار دلار بازدارندگی ایجاد نمی‌کند. بنابراین در صورت ادامه نقض دستور، دادگاه جریمه زندان را بررسی خواهد کرد.

با این حال، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بلافاصله از این دستور دادگاه برای جلب حمایت کارزار انتخاباتی خود استفاده کرد.

کد خبر 6099507

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا