Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ‌‌زائران اربعین امام حسین(ع) با حرکت میلیونی خود، عظمت این واقعه را به جهانیان معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز (19 آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد که با حضور پرشور مردم در مسجد ملا اسماعیل یزد برگزار شد، با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناهان و نافرمانی خداوند متعال، ‌ با اشاره به آیه اول سوره انبیا که می فرماید "‌‌‌اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ"، اظهار داشت: این آیه تاکید می کند که حتما روز معاد اتفاق می افتد و آن هم خیلی دور نیست و همه ما در برابر گفتار و اعمالمان باید حتما حساب پس بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید حساب به مردم نزدیک می شود، ولی متاسفانه مردم یادشان نیست و از حساب و دیدبانی خداوند غفلت می کنند.

امام جمعه یزد غفلت ها را به دونوع دانست و گفت: نوع اول آن دسته از غفلت هایی است که انسان دچار آن می شود ولی پس از اینکه نسبت به غفلت خود آگاه شد، باز می گردد، این چنین غفلت هایی بد هست ولی خداوند هم نسبت به آنها گذشت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: دسته دوم از غفلت ها، آن مواردی است که انسانها می شنوند ولی حرف خدا را قبول نمی کنند و از روی عمد اغراض می ورزند و این مواردی است که قلوب آنها با بی توجهی آغشته شده و دچار عذاب می شوند و علاوه بر اینکه به خودشان ضربه می زنند، جامعه را هم دچار خسران می کنند.

ناصری یزدی تصریح کرد: غلفتی که شخص غافل نمی خواهد بیدار شود در حقیقت انحراف و اعراض است و این افراد زمانی دست از غفلت و غرض ورزی خود بر می دارند که دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خلقت انسان بدون هدف نیست و تمام کارهایی که در این دنیا انجام می شود با حساب و کتاب است، عنوان کرد: همه چیز پیش خداوند متعال حساب دارد و تمام صحبت ها و اعمالی که انسانها دارند نوشته می شود.

وی به پیاده روی عظیم و میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این سیل عظیم جمعیت پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، با این حرکت خود نشان دادند که پیرو واقعی امام حسین(ع) هستند و کنگره عظیم اربعین را به جهانیان معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ثمرات این پیاده روی ها، هم منافع شخصی، اجتماعی و هم منافع اسلامی و جهانی به دنبال دارد و همه این منفعت ها را در این پیاده روی ها می توان به خوبی دید.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: انسان در این سفر یک عبادتی انجام می دهد و دستور خداوند متعال را انجام می دهد و حمایت از امام حسین(ع) را دارد، علاوه بر اینکه در هر قدم ثواب و کمالات زیادی برای خود کسب می کند و همه اینها برای انسان منفعت های شخصی بسیار ارزشمندی است.

 

پایان پیام/517

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دیواندره ضمن دعوت به تقوا و پرهیزگاری و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)؛ اظهار داشت:  عالم (معلم) باید علم خود را به دیگران بیاموزد، زیرا علم رزقی است که خداوند بدو عطا کرده و از او انفاق آن را خواسته است. «و مما رزقناهم ینفقون» (بقره 3) .
 
وی با بیان اینکه معلم مثل شمع می سوزد تا اطرافش را روشن کند؛ تصریح کرد: معلم همچون انبیاء الهی هدایتگر و هدایت می کنند، لذا معلم چراغ هدایت است و همین افتخار برای معلم بس که اگر تا قیامت بدان مباهات کند که برازنده اوست.
 
ماموستا مرادی عنوان کرد: خداوند متعال می فرماید: خلق الانسان، علمه البیان (سوره الرحمن آیه های 3 و4 ) انسان را بیافرید و به او آموخت، بنابر این آیه شریفه خداوند خود را معلم انسانها و جهان هستی می داند و این خود نشانگر عظمت و شکوه مقام معلم در قاموس هستی است.
 
 امام جمعه دیواندره افزود: در مورد آداب متعلم و دانش آموز گفت: از جمله حقوق مهم اجتماعی که باید والدین و مربیان به آن توجه داشته باشند حق معلم است؛ کسی که عهده دار آموزش و تربیت کودک می باشد، شایسته است که همواره بر رعایت احترام معلم و بزرگداشت او تأکید کنند و آن را به کودک تذکر دهد، تا کودکان، تربیت اجتماعی مناسب بر مبنای رعایت آداب اجتماعی در مقابل کسانی داشته باشند که بر گردن آنها حق تعلیم و تربیت و راهنمایی دارند، خصوصاً معلمینی که به صفت نیکی و تقوی و مکارم اخلاقی آراسته هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مربی و معلم همه بشریت بخصوص امت اسلام حضرت محمد (ص) سفارش های ارزشمند و رهنمودهای بسیار سودمندی در ارتباط با بزرگداشت علما و احترام به معلمین به امت خویش تقدیم کرده اند تا به مردم بیاموزند که فضیلت و ارزش معلم چیست؟ و کسی که از علم و دانش آنان بهره می گیرد چه وظیفه ای در مقابلشان دارد و چگونه ادب شاگرد بودن را رعایت نماید؟
 
امام جمعه دیواندره در پایان خصوصیات معلم در تراز انقلاب را اخلاص برای الله تعالی، الگو بودن مطابقت گفتار و کردار، تواضع و فروتنی، حسن سلوک و شجاعت برشمرد و گفت: معلم باید به آنچه از آداب و اخلاق و دیگر امور به شاگردان تعلیم می دهد، عمل نماید.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین