Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:10:51 GMT

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ورامین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۱۵۵۳

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ورامین برگزار شد

ورامین- وارثان قیام ۱۵ خرداد به مناسبت ایام اربعین حسینی، دسته عزاداری به راه انداختند و در این پیاده روی سالانه، اقدام به راه پیمایی به سوی امام زاده یحیی(ع) کردند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها؛ الهه آهنگر: عزادارن اربعین حسینی در شهر خون و قیام، ورامین قهرمان در امام زاده یحیی(ع) این شهرستان اجتماع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجتماع که از صبح پنج شنبه، ۱۸ آبان و مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان برگزار شد، همراه با اشک و ماتم مومنین و وارثان قیام ۱۵ خرداد بود.

برپایی موکب هایی برای پذیرایی از جاماندگان اربعین

هیئات مذهبی در این مراسم حضور پر رنگی داشتند، عزادارانی که بر سر و سینه می کوبیدند و در قالب گروه های زنجیرزنی و سینه زنی به برپایی عزاداری چهلمین روز شهادت سید و سالار شهدا پرداختند، نکته قابل توجه در این عزاداری نقش برجسته و حضور چشم گیر نوجوانان و جوانان در عزاداری روز اربعین در ورامین بود.

راهپیمایان ورامینی از مسیرهای شهر ورامین که شامل میدان امام خمینی(ره)، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان شهیدرجایی، کهنه گل، امام زاده یحیی(ع)  ونیز میدان رازی، کهنه گل، امام زاده یحیی(ع) و مسیر شهرک فرزانگان  بود، خود را به محل عزاداری محوری و مرکزی ورامین رساندند.

برای جاماندگان راهپیمایی حسینی (ع) ورامین چندین موکب در طول مسیر در نظر گرفته شده بود و عزاداران حسینی مورد پذیرایی قرار گرفتند.

راه امام حسین(ع) در مبارزه با ظلم ادامه دارد

جوان ۲۲ ساله ای که در میان راهپیمایان قرار داشت، به خبرنگار مهر گفت: مردم ورامین هر ساله چهلم شهادت امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند، سیدالشهدا(ع) معلم آزادگی و ایثار و از خود گذشتگی بوده و این بهترین درس اربعین است.

وی اضافه کرد: ما جوانان ورامینی با تاسی به مولا و سرورمان در برابر ظلم و ستم و سرکوب و بی‌عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در این راهپیمایی اعلام می‌کنیم که راه سیدالشهدا را ادامه داده و قصد داریم پیام صلح را به جهانیان برسانیم.

عشق به حسین(ع) در خون شیعیان ایران می جوشد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: مردم مومن و ولایی ورامین با حضور پرشور در این مراسم، نشان دادند که عاشق و ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با بیان این که امام زاده یحیی(ع) از شخصیت های بزرگ و برجسته دینی و مایه فخر مومنین ورامین است، گفت: عاشقان و دل دادگان سیدالشهدا(ع) که به هر دلیلی توفیق حضور در کربلای معلی را نداشتند، آمدند تا نشان دهند عشق به حسین(ع) در خون شیعیان ایران می جوشد.

وی سپس به عظمت مراسم اربعین حسینی در کربلا و نیز اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان به خوبی درک می کنند، که عشق به حسین(ع) خاموش شدنی نیست و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت همواره و در هر مکانی که باشند، استکبار ستیز و ظلم ستیز هستند و این مراسم توطئه های دشمن در طول سال را خنثی خواهد کرد.

ورامینی ها نشان دادند برای دفاع از ولایت آماده اند

فرمانده سپاه ناحیه ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که مردم ورامین در طول تاریخ و عرصه های گوناگون، همواره عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: امروز مردم ورامین بار دیگر نشان دادند در راه دفاع از ولایت لحظه ای تردید نخواهند داشت و در تمام صحنه ها حاضر هستند.

سرهنگ داوود اصغری با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم، گفت: مردم ورامین نشان دادند، ظلم ستیزی و مبارزه با زورگویی از خصوصیات و ویژگی های همیشگی این مردم است و راه امام شهیدمان همواره ادامه داشته و در این راه از هیچ قدرتی نمی ترسیم.

اصغری اظهار داشت: حضور پرشور ورامینی ها در مراسم جاماندگان اربعین، پیام واضحی در دفاع از ارزش ها داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد