Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:56:46 GMT

مراسم اربعین زمینه ظهور امام زمان را فراهم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۵۰۳۴

مراسم اربعین زمینه ظهور امام زمان را فراهم می‌کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت، اعلام کرد: مراسم با عظمت اربعین حسینی زمینه ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز(19آبان) نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، به راهپیمایی عظیم اربعین و حضور نزدیک به 30 میلیون زائر در این مراسم، گفت: حضور گسترده مشتاقان در اربعین حسینی با وجود تهدیدات داعش مشت محکمی بر دهان سکولارها و وهابیون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: مراسم با عظمت اربعین حسینی زمینه را برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) فراهم می‌کند.

 

صدیق عربانی با خنده دار توصیف کردن تهدید نظامی عربستان علیه ایران اظهار داشت: آل سعود سال‌ها در باتلاق یمن گرفتار بوده و اکنون به دنبال بازی با دم شیر است.

 

وی خاطرنشان ساخت: سپاه نیرومند، ارتش پرتوان و بسیجیان منتظر فرمان رهبر هستند تا آل سعود را سرجای خود بنشانند.

 

مسئله سروان هر چه زودتر حل شود

امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت محل دفن زباله در سراوان، گفت: مردم سراوان هم همشهریان ما در رشت هستند و نباید خطرات زباله متوجه سلامت و زندگی آنها باشد.

 

وی اذعان کرد: مسئولان در گذشته راهکارهای زیادی ارائه داده‌اند اما مردم از شعار خسته شده‌اند، مسئولان به دنبال عمل باشند.

 

صدیق عربانی یادآور شد: اخباری مبنی بر خرید و نصب دستگاه زباله سوز شنیده شده و امیدواریم این مسئله هر چه زودتر عملیاتی سود.

 

وی اظهار کرد: زمانی بهترین جنگل را در این منطقه داشتیم اما اکنون زباله به تهدید جدی برای طبیعت منطقه تبدیل شده است.

 

خطیب نماز جمعه رشت، طبیعت گیلان را عامل حضور گردشگران در استان دانست و گفت: به عنوان یک گیلانی وقتی تصویر محل دفن زباله در سراوان را دیدم خجالت کشیدم.

 

وقف صدقه جاریه‌

صدیق عربانی با گرامیداشت هفته وقف گفت: بسیاری از مساجد، حسنیه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس از محل وقف ساخته شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: سنت حسنه وقف مصداق صدقه جاریه‌ای است که در احادیث آمده و بعد از مرگ انسان هم خیر و ثواب آن حساب می‌شود.

 

اضطراب مشکل انسان امروز

امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست با اشاره به عوامل اضطراب در جامعه گفت: بشر امروز بیش از هر زمان دیگری مضطرب و پر استرس زندگی می‌کند.

 

وی علت اضطراب روز افزون زندگی بشر امروز را درگیر شدن در زندگی مادی و غفلت از یاد خدا دانست و افزود: راهکار اسلام برای کاهش اضطراب، یاد و ذکر خداست.

 

صدیق عربانی، حوادث غیرمترقبه طبیعی مانند سیل و زلزله و گناه را از عوامل ایجاد کننده اضطراب برشمرد و اعلام کرد: قرآن کریم راه رسیدن به آرامش را پناه بردن به خداوند معرفی می‌کند.

 

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان ساخت: اشتباه بزرگ بشر امروز این است که وقتی به پول و مقام و شهرت رسید فکر می‌کند دیگر به خداوند نیاز ندارد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

مطابق گزارش‌های جدید، در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود دو اپلیکیشن هم‌زمان فعال شده است. در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد.

براساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این قابلیت طی ماه‌های گذشته، اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلود‌های هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به‌نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال گردد.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود