Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمعيت هلال احمر از استراتژي گسترش و تدوين فرهنگ صلح در تهران با ابتکار کشورمان در زمينه‌ فرهنگ عدم خشونت خبر داد. به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاري تسنيم، در هفته اي که گذشت در جريان مجمع عمومي فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر با پيشنهاد هلال احمر کشورمان؛ ابتکاري در زمينه‌ صلح و فرهنگ عدم خشونت تصويب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيشتر بخوانيد: هفت سکانس مرگ از هفت اردوگاه مرگ + تصاوير
در رابطه با ماهيت اين ابتکار و اهميت آن با علي‌اصغر پيوندي - رئيس جمعيت هلال احمر، گفت‌وگويي انجام داديم که پيش روي شماست.

س: هلال احمر کشورمان چه ابتکاري در مجمع عمومي فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ مطرح کرده است؟
پيوندي:در سال 1392؛ دکتر روحاني - رئيس جمهوري اسلامي ايران، در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، درباره‌ ضرورت تلاش براي ساخت جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري سخن گفت و پيشنهاد وي طي قطعنامه‌اي در سازمان ملل به تصويب رسيد. ابتکار هلال احمر ايران نيز در اجلاس امسال، يک برنامه‌ دوساله در مورد گسترش صلح و فرهنگ عدم خشونت است و شامل برگزاري يک همايش بين‌المللي در تهران خواهد بود که اين برنامه مورد تصويب مجمع عمومي قرار گرفت.
اين همايش بستري خواهد بود براي تدوين استراتژي بين‌المللي فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر براي گسترش فرهنگ صلح و دوستي در جهان. مبناي اين حرکت، مقدم بودن پيشگيري بر درمان است. در جهاني که خشونت و جنگ هر روز گسترش مي‌يابد و گروه‌هاي تروريستي، افراطي‌گري را از طريق فضاي مجازي گسترش مي‌دهند، هيچ درماني نمي‌تواند به طور کامل پاسخگو باشد بلکه بايد با گسترش فرهنگ صلح و دوستي، براي خنثي کردن اين روندهاي مخرب تلاش کرد.
س: ايران چه نقشي در زمينه‌ گسترش چنين فرهنگي مي‌تواند ايفا کند؟
پيوندي: ايران به عنوان يک نماد شاخص دين اسلام در جهان مطرح است و اسلام نيز دين صلح و تعامل و دوستي با ديگر جوامع است. بنابراين ايران در اين زمينه نقش و مسئوليت سنگيني بر دوش دارد. علاوه بر تلاش در راستاي اهداف والاي ديني و انساني که ما براي خود قائل هستيم، اين اقدامات، حرکت مؤثري خواهد بود در جهت خنثي کردن تلاش استکبار جهاني و آنان که سعي مي‌کنند ايران و اسلام را همسو با خشونت و افراطي‌گري معرفي کنند.
موفقيت‌هاي ايران در به جريان انداختن حرکت‌هاي انسان‌دوستانه و عامل‌المنفعه در سطح جهان، موجب مي‌شود که جوامع مردمي و بي‌طرف در جهان با ماهيت فرهنگ و ايدئولوژي ما آشنا شوند و اين عامل پرقدرتي است براي بي‌اثر کردن تلاش‌هاي کساني که در جهت گسترش ايران‌هراسي و اسلام هراسي تلاش مي‌کنند.
س: چقدر اميد داريد که اين حرکت‌ها فراتر از کارهايي تشريفاتي، واقعا اثربخش باشند؟
پيوندي: جمعيت‌هاي ملي هلال احمر و صليب سرخ و فدراسيون بين‌المللي آنها، نهادهاي مستقلي هستند که با انگيزه‌ قوي پيگير اهداف انسان‌دوستانه‌ خود هستند. اگرچه اين نهادها در مواقع بحران با دولت‌ها همکاري مي‌کنند اما فارغ از سيستم‌هاي دولتي و به طور مستقل عمل مي‌کنند. اين استقلال عمل و انگيزه موجب مي‌شود کار آنها از امور تشريفاتي صرف فاصله بگيرد و عموماً اثربخشي بالايي داشته باشد.
فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر با دارا بودن 191 کشور عضو، قدرت بسيار بالايي در ايجاد جريان در سطح جهان و همچين اثرگذاري بر تصميمات سازمان ملل متحد دارد و تجربه نشان داده است که مي‌تواند از اين توان در جهت اهداف انساني خود بهره بگيرد.
س: اين همايش بين‌المللي چه زماني برگزار خواهد شد؟
پيوندي: با تصويت طرح هلال احمر ايران در اجلاس، به سرعت کميته‌هاي تخصصي آن تشکيل خواهد شد تا مقدمات برگزاري موفق همايش را در سال آينده فراهم کنيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست