Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بیرانوند گفت: ما یک بودجه ای در حد فدراسیون درجه سه داریم اما توقع نتیجه از این فدراسیون درجه یک است.

محسن‌‌ بیرانوند سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا؛ درباره آخرین شرایط تیمش در آستانه مسابقات جهانی وزنه‌برداری گفت: «خدا را شکر شرایط تیم‌ملی خوب پیش می‌رود، ما در رکوردگیری آخر که در بابلسر انجام دادیم همه ملی‌پوشان در اوج آمادگی بودند و توانستند 58 کیلو رکورد غیررسمی ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون اردوی 4 هفته‌ای ما در تهران در حال برگزاری است، در هفته اول فشار تمرینات را کم کردیم تا به مرور در هفته های آتی بهتر شویم.»

وی به عدم صدور ویزا برای وزنه‌برداران ایران اشاره کرد و گفت: «متاسفانه ویزای وزنه‌برداران هنوز صادر نشده و کیانوش رستمی هم از این بابت دچار مشکل شده است، آنها یک سری مدارک از ما خواستند که ما آن را انجام دادیم. مدارک تحویل داده شده و طبق برنامه‌ریزی فدراسیون در مصاحبه هم شرکت کردیم که حالا منتظر مرحله دوم و تایید نهایی هستیم، ما هر کاری که از دستمان برمی‌آمد انجام داده‌ایم و حالا منتظر کشور آمریکا هستیم.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: «کشور میزبان باید به همه ورزشکارانی که قصد شرکت در این مسابقات را بدهند ویزا دهد و همچنین شرایط اسکان و مسابقه در حد استاندار باشد، اگر قوانین امریکا به گونه‌ای است که به برخی ورزشکاران ویزا ندهند و آنها نتوانند در مسابقات شرکت کنند نباید میزبانی را قبول می‌کردند چرا که این موضوع مطمئنا بر روی میزبانی آنها در سال‌های آینده تاثیر بدی خواهد گذاشت.»

بیرانوند در مورد پیش بینی‌اش از کسب مدال در مسابقات جهانی وزنه‌برداری اظهار کرد: «‌نمی‌توانم در مورد تعداد مدال‌ها پیش بینی کنم اما مطمئن باشید با توجه به برنامه‌ریزی که داشتیم در مسابقات وزنه‌برداران به اوج آمادگی می‌رسند و وزنه‌های خوبی می‌زنند. من این قول را می‌دهم که هیچ کس از تیم‌ملی کم‌کاری نکند و بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی ارائه دهیم اما اینکه چه کسانی نتیجه می‌گیرند را باید به روز مسابقه موکول کنیم. شاید یک وزنه بردار همه شرایطش خوب باشد و شانس اول مدال است اما روز مسابقه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بیافتد و نتواند مدال بگیرد، از آن طرف وزنه‌برداری که فکر نمی‌کردیم شرایطش خوب پیش برود و به مدال برسد.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد ناراحتی برخی ملی‌پوشان و به خصوص سهراب مرادی اظهار کرد: «به نظرم نباید اسم این را ناراحتی بگذاریم بلکه توقع به‌جاست که وزنه برداران ما دارند اما متاسفانه به آنها اهمیتی داده نمی‌شود. اگر به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی دوره‌های قبل برگردیم همیشه وزنه‌برداری در صدر بوده و برای ایران افتخار آفرینی داشته، در بیشتر مسابقات وزنه‌برداری یک تنه بار ورزش ایران را به دوش داشته و سهم مدال‌آوری در آن زیاد بوده است، متاسفانه توقعی که از وزنه‌برداری دارند با شرایطی که این رشته دارد زمین تا آسمان فرق می‌کند. شما فکر کنید ما یک بودجه‌ای در حد فدراسیون درجه سه داریم اما توقع نتیجه از این فدراسیون درجه یک است، این عدم توازن بین توقعات و مهیا نکردن شرایط برای ملی‌پوشان باعث شده آنها از این موضوع ناراحت باشند.»

وی عنوان کرد: «اگر این نگاه حمایتی بیشتر باشد به طور حتم وزنه‌برداری در آینده روند روبه رشد بیشتری خواهد داشت،در حال حاضر 10 ماه دیگر تا مسابقات جاکارتا زمان باقی نمانده و اگر قرار باشد یک یا دو ماه مانده به مسابقات جاکارتا در مورد وزنه‌برداری تصمیم‌گیری کنند فایده‌ای ندارد. ما از همین الان نیاز به برنامه‌ریزی داریم تا برای جاکارتا و المپیک شرایط برای ما فراهم شود تا بهترین نتیجه را بگیریم. وزنه‌برداران ثابت کردند هر جایی که به آنها بها داده شود از دل و جان مایه می‌گذرانند و بهترین نتیجه را می‌گیرند.»

بیرانوند در پایان در مورد تعلیق 9 کشور و عدم حضور تیم کره‌شمالی به دلیل عدم صدور ویزا و بالا رفتن شانس قهرمانی ایران در این مسابقات اظهار کرد: «‌من از همان روزی که این 9 کشور تعلیق شدند به وزنه‌برداران گفتم به این موضوع هیچ توجهی نکنند. ما اصلا نباید خیالمان از این بابت راحت باشد که 9 کشور نیستند پس شانس قهرمانی ایران بالاست. این مسابقات جهانی است و ما آن را جهانی می‌بینیم و ورزشکاران خوب و سالمی هم در آن حضور دارند؛ حالا یک کشور به هر دلیلی از اعزام باز‌مانده ما نباید به این موضوع توجه کنیم یا مسئولین عملکرد ما را دست کم بگیرند که این مسابقات ارزشی نداشته است. به طور حتم ما همه توانمان را بکار می‌گیریم و حریفان را هم دست کم نخواهیم گرفت. طبق هدف‌گذاری که برای ورزشکاران در نظر گرفتهایم باید به رکورد مناسب برسند و کاری هم به این نداریم که چه کسانی به عنوان رقیب در کنار ما هستند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود