Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان هرمزگان مهد زنان و مردانی است که زاده دریا و ساحل‌ بوده و همواره توانسته‌اند مهارت‌هایشان را در رشته‌های ورزشی دریایی و ساحلی به‌خصوص قایقرانی و فوتبال ساحلی نشان دهند.

به بهانه کسب چندین مدال در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام آسیا در چین توسط هدیه کاظمی و کیانا کمال زاده، این بانوان قهرمان هرمزگانی با حضور در دفتر ایسنا منطقه خلیج‌فارس، پاسخگوی سؤالات سرویس ورزشی این خبرگزاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدیه کاظمی بانوی 23 ساله قهرمان قایقرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: 10 سال است عضو تیم ملی قایقرانی در بخش کایاک هستم، از اولین دوره‌ای که مسابقات برون‌مرزی شرکت کردم توانستم با تیم ملی جوانان دو مدال طلا و یک مدال برنز به دست آورم.

کاظمی ادامه داد: بعد از آن در تورنمنت جهانی سال 2012 قبل از المپیک لندن، برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم سه مدال طلا در رده سنی زیر 23 سال کسب کنم و پس‌از آن برای اولین بار در مسابقات کاپ آزاد جهانی توانستم مقام هفتم و هشتم را به دست آوردم.

وی اضافه کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز در مسابقات آسیایی ازبکستان توانستم برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران در بخش بانوان در مسافت المپیکی مقام نقره را به دست آورم؛ البته یک مقام برنز هم به دست آوردم که اولین برنز این مسابقات نبود.

این بانوی مدال‌آور آسیا با بیان اینکه در مسابقات چین توانستم همان مدال نقره چهار سال پیش را تکرار کنم، افزود: در رده بزرگسالان در مسافت المپیکی در تک نفره و در قایق دو نفره برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران با خانم حکیمی توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم؛ دو مدال برنز هم در قایق‌های چهار نفره در مسافت‌های هزار متر و 200 متر به دست آوردم.

کاظمی خاطرنشان کرد: بیشتر وقت خود را در اردوهای تیم ملی هستم و وقت ندارم در استان تمرین کنم اما بچه‌های استان واقعاً پتانسیل قهرمانی را دارند و شرایط بدنی‌شان به‌گونه‌ای است که واقعاً می‌توانند در قایقرانی موفق باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه پیست مناسبی در استان هرمزگان نداریم. از اولین دوره‌هایی که وارد قایقرانی شدیم مسئولان قول پیست بهتر را دادند اما هنوز که هنوز است اتفاقی نیفتاده؛ هرچند این مسئله مستلزم این است که همه استان برای این قضیه تلاش کنند، هیئت به‌تنهایی قادر نیست این کار را انجام دهد چراکه هزینه بالا و وقت زیادی را می‌خواهد؛ هیئت تا آنجایی که در توانش بوده وقت و هزینه کرده است.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه هرمزگان بیشترین کرانه آبی را در کشور دارد، اضافه کرد: استان این پتانسیل را دارد که پیستی داشته باشد که بتواند میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری و حتی آسیایی و جهانی باشد؛ در پیست موجود، فضای محصوری نداریم و تنها دو کانتینر برای گذاشتن قایق‌ها وجود دارد؛ نه رخت‌کنی نه امکانات بهداشتی و دوش و ... و نه حتی نور و روشنایی، ما زمان‌هایی در هفته را باید در شب تمرین کنیم اما نوری وجود ندارد و این‌ها شرایط را برای تمرین و پیشرفت سخت‌تر می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه مدتی برای تعویض مربی اعتصاب کرده بودیم و اکنون با عوض شدن مربی شرایطمان در تیم ملی بهتر شده است، تصریح کرد: من فکر می‌کنم همکاری هیئت و بقیه ارگان‌ها لازم است تا ورزشکاران بتوانند از رفاه بهتری برخوردار شوند، هیئت‌ها بودجه بالایی ندارند اما اگر اسپانسرهایی مثل باشگاه تایدواتر باشند که به هیئت‌ها کمک کنند وضعیت بهتری خواهیم داشت، استان ارگان‌های بسیار دارد که می‌توانند به ورزش استان کمک کنند.

هدیه کاظمی

وی ادامه داد: خیلی از ورزشکاران هستند که استعدادهای خوبی دارند و نیاز دارند حمایت شوند، اگر ارگان‌های دیگر کمک کنند ورزش پیشرفت استان بیشتری می‌کند.

این بانوی مدال‌آور آسیا بیان کرد: بنده دو سال پیش در مسابقات اندونزی قبل از مسابقه از اردوها فاصله گرفتم و با دعوت‌نامه‌ای که از کشور چین داشتم به همراه خواهرم به آنجا رفتیم و با مربی خارجی تمرین کردیم؛ برای مسابقه و سهمیه المپیک با هزارم ثانیه سهمیه را از دست دادم، مشکل اصلی‌مان مربی بود که با تعویض آن اکنون شرایط بهتری را داریم.

کاظمی با اشاره به اینکه کیانا کمال زاده در رده سنی جوانان پارو می زند، گفت: رده سنی بازیهای آسیایی کاملاً آزاد است و انتخاب برای شرکت در این مسابقات تنها به توانایی بچه‌ها بستگی دارد، من راه‌یابی کیانا را دور از ذهن نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه بازیهای آسیایی اندونزی در بخش کایاک سه ماده کایاک تک نفره 500 متر، تک نفره 200 متر و دو نفره 500 متر دارد، عنوان کرد: بنده و آرزو حکیمی به دلیل تجربه کاری بیشتری که داریم شانس بیشتری نیز برای قهرمانی داریم.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه بعد از مسابقات اینچئون، مسئولان ورزشی برایمان کم نگذاشتند و در هر شرایطی پشت ما بوده‌اند، ابراز کرد: هم مسئولان اداره کل ورزش و هم باشگاه و هم هیئت  پشت ما بودند و اگر مشکلی پیش آمده حمایتمان کرده‌اند.

کاظمی با بیان اینکه رقیبان ما در جاکارتا همان رقیبان همیشگی آسیایی هستند، اظهار کرد: در قایق دو نفره من و آرزو حکیمی به‌گونه‌ای ظاهر شدیم که فاصله بسیار زیادی با سایر حریفان داشتیم و برایمان کسب مدال در مسابقات آسیایی اصلاً دور از ذهن نیست؛ من و آرزو در ماده تک نفره هم با اختلاف صدم ثانیه دوم شدیم که به دلیل اشتباهات کوچکمان بود که امیدوارم برایمان تجربه شود و برای مسابقات جاکارتا این اتفاقات نیفتد.

وی با اشاره به اینکه از الآن برنامه‌ریزی برای المپیک بسیار زود بوده و تا آن زمان سه سال مانده است، افزود: مسابقات کسب سهمیه المپیک آسیایی دو سال دیگر در تایلند برگزار می‌شود و تا آن زمان ابتدا همین مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا و پس‌ازآن مسابقات جهانی و کاپ جهانی را در پیش داریم.

این بانوی مدال‌آور آسیا با بیان اینکه در آسیا رقیب چینی‌مان در حد جهانی است و مدال‌های جهانی دارد، تصریح کرد: مسابقات المپیک سطح خیلی بالاتری دارد چراکه همه کشورهای اروپایی در این مسابقات شرکت می‌کنند و اروپا مهد قایقرانی جهان است و همه شرکت‌کنندگان خیلی قوی‌اند، هرچند که ما در گذشته توانسته‌ایم با آن‌ها رقابت کنیم و خود من جزو 9 نفر برتر جهان بوده‌ام اما به‌هرحال ورزش بالا و پایین دارد و امیدوارم تا المپیک شرایطمان خیلی از این بهتر شود، پیشرفت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم توانایی‌هایمان را ثابت کنیم.

کاظمی با اشاره به عدم حضور خواهرش سارا کاظمی در مسابقات آسیایی چین اضافه کرد: سارا تا اسفند 95 در اردوها حضور داشت که از شروع امسال تصمیم گرفت به درسش برسد، چون اردوها وقت خیلی زیادی را از ما می‌گیرد، در حال حاضر در استان تمرین می‌کند، مسابقات کشوری و باشگاهی را ادامه می‌دهد و دورادور تمرین می‌کند و بدنش را آماده نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها در استان هستند که توانایی‌های بالایی دارند و تنها به حمایت بیشتری احتیاج دارند، ابراز کرد: دوست دارم مسئولان تا جایی که می‌شود به ورزشکاران توانمند هم از لحاظ مالی و هم ایجاد زیرساخت‌ها کمک کنند. آرزوی خودم درواقع رسیدن به المپیک و کسب مدال المپیک است، ورود به المپیک الآن دیگر راحت است اما کسب مدال واقعاً آرزویی است که نیازمند تلاش بسیار زیادی است.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه بعد از بازگشت از مسابقات چین آقای دانشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان همراه کارکنان این اداره کل، مدیران و کارکنان شرکت تایدواتر و اداره کل بنادر و دریانوردی، هیئت قایقرانی و افراد زیادی برای استقبال آمدند، عنوان کرد: در این استقبال آقای دانشور به بنده یک میلیون تومان هدیه دادند که جای تقدیر دارد.

کاظمی با بیان اینکه فدراسیون قایقرانی تاکنون تقدیری نکرده است، افزود: اگر در اردوی تیم ملی باشیم حقوق ماهیانه‌ای داریم که البته اصلاً به‌گونه‌ای نیست که بتوانیم روی آن حساب کنیم.

وی در پایان در خصوص سطح مسابقات آسیایی چین خاطرنشان کرد: سطح مسابقات بالا بوده و مثل همیشه رقیبانمان چین و ازبکستان و قزاقستان بودند.

در ادامه کیانا کمال زاده بانوی 17 ساله قهرمان قایقرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه سال است عضو تیم ملی جوانان قایقرانی هستم و اولین مدال آسیایی خود را در این مسابقات کسب کردم و موفق به کسب مدال برنز قایق چهار نفره شدم؛ دو سال پیش نیز در مسابقات اندونزی شرکت کردم که متأسفانه موفق به کسب مدال نشدم.

کیانا کمال زاده

کمال زاده با اشاره به اینکه مشکل اساسی قایقرانان استان پیست نامناسبی است که در آن تمرین می‌کنیم، اضافه کرد: شرایط تیم ملی نسبت به استان خیلی بهتر است، هم پیست مناسب‌تری داریم هم قایق‌ها خیلی بهتر هستند؛ امکانات استان تنها برای شروع خوب است اما برای اینکه افراد بخواهند حرفه‌ای کار کنند به امکانات خیلی بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تمام تلاشم را می‌کنم تا به مسابقات جاکارتا راه یافته و مدال کسب کنم، افزود: بزرگ‌ترین آرزو برای هر ورزشکار حرفه‌ای این است که مدال المپیک را کسب کند و برای من هم همین‌طور است.

این بانوی مدال‌آور آسیایی در خصوص استقبال و تقدیر مسئولان پس از پایان مسابقات آسیایی چین خاطرنشان کرد: اکثر مسئولان ورزشی استانی به استقبالمان آمدند و آقای دانشور نیز مبلغ 500 هزار تومان به بنده هدیه داد.

گفت و گو از لیدا رضائی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی

   به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند پیگیری خواهد شد.   تیم‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران امروز (شنبه هشتم اردیبهشت) و قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و گفتگو کردند. در این نشست وحید مرادی نایب رئیس، نادر انصاری نایب رئیس کمیته ساحلی و سرپرست داوران مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در تایلند و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی نیز حضور داشتند.   در ابتدای این نشست عبدالروئوف بستگانی سرمربی و غلامرضا بحریه رئیس کمیته ساحلی گزارشی از تمرینات و کار‌های انجام شده برای حضور شایسته تیم‌های ملی نوجوانان ایران در قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ارائه کردند.   رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه رشد و توسعه والیبال ساحلی یکی از اهداف جدی فدراسیون است، گفت: بازیکنان ملی‌پوش رده سنی آینده‌سازان این رشته هستند و توقع دارم ساحلی با حضور شما‌ها عزیزان خودش را از سایه سالنی بیرون بیاورد، زیرا هدف تعیین شده برای ساحلی نیازمند تلاش آینده‌سازان این رشته است.   سیدمیلاد تقوی تصریح کرد: می‌دانم شرایط اقتصادی والیبال ساحلی متفاوت از سالنی است، اما عقب‌تر نیستیم و در سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی برای ساحلی افتاده است و قبل از شما، خیلی‌ها سختی زیادی کشیدند. دلسرد نشوید و برای پیروزی بجنگید. بدانید که فدراسیون والیبال برای شما زحمت کشیده و از یک شکست پشیمان نشید و از اهداف ساحلی کوتاه نیایید.   رئیس فدراسیون والیبال هدف ساحلی ایران را حضور در المپیک دانست و گفت: انشاالله در ۲۰۲۴ به این هدف دست یابیم، اما اگر نشد، قول می‌دهم والیبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۸ حتما المپیکی خواهد شد.   تقوی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی زیر ۱۹ سال گفت: هر افتخاری پاداش خودش را خواهد داشت و قول میدهم هر مقامی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورید، توجه ویژه‌ای خواهیم کرد و حمایت کنیم. یادآوری می‌کنم که تنها چیزی که در ورزش ثبت می‌شود مدال ورزشکاران است و اجازه بدهید این روز‌ها با مدال شما ثبت شود.   وی برای تیم‌های اعزامی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان از استان‌های مختلفی دعوت و انتخاب شده‌اند. تمرکزتون برای بهترین بهره‌وری را افزایش دهید تا انشالله امضای این تلاش‌هایتان طلایی باشد.   حبیب اکبرزاده کاشانی و امیرعلی قلعه‌نوی (تیم یک ایران)، محمدرسول بستگانی و کیارش باقری (تیم دو ایران) بازیکنان اعزامی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا هستند که ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه امشب (شنبه شب) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی تایلند می‌شوند.   عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم