Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایندیپندنت: یک گروه راست افراطی در اردوگاه‌های خارج، به جوانان انگلیسی، آموزش نظامی می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از ایندیپندنت، نتایج یک تحقیق نشان می دهد یک گروه ملی گرای افراطی سفیدپوست در انگلیس، جوانان را جذب و آنها را به اردوگاههای آموزشی در خارج از کشور اعزام می کند که مشابه اردوگاههای شبه نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک گروه طرفدار اروپا موسوم به «هویت نسل» ماه پیش شاخه جدید خود را در انگلیس راه اندازی کرد، اما گزارشگران مخفی شبکه آی تی وی انگلیس دریافتند حامیان این گروه در انگلیس پیش از این نیز در فعالیت های این گروه شرکت می کردند.
مردی که مخفیانه از اردوگاه آموزشی گروه «هویت نسل» در فرانسه (برای یک برنامه مستند در تلویزیون انگلیس) تصویربرداری کرده بود گفت: ما دو ساعت در صبح ها آموزش می دیدیم، و در پایان یک هفته آموزش، تظاهراتی نمایشی برگزار کردیم. البته این تظاهرات بسیار شبیه یک تظاهرات واقعی بود، چون در آن از هر چیزی که در یک تظاهرات واقعی استفاده می شود، مانند اسپری و ... استفاده شد. این تظاهرات بسیار سازمان یافته بود.
یکی از اعضای بلندپایه نروژی گروه «هویت نسل» به گزارشگری که برای شش ماه به این گروه نفوذ کرده بود گفت: ما جوانان عادی را می خواهیم که مایل به پیوستن به این گروه هستند، و به آنها آموزش خواهیم داد.
این تصاویر ویدئویی حدود 200 عضو را نشان می دهد که آموزش های رزمی و تن به تن می بینند و در پایان در حالی که یونیفرمی با لوگوی گروه «هویت نسل» پوشیده اند،‌ دوره آموزشی خود را در مراسمی شبه رژه شبه نظامیان به پایان می رسانند.
گروه «هویت نسل» که فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرد و در سراسر اروپا گسترده شده است، ادعا می کند نماینده «اروپایی های بومی» است. این گروه مروج توطئه توهم راست‌گراهای افراطی مبنی بر این است که سفیدپوستان در حال تبدیل شدن به اقلیت هستند.
این گروه ماه پیش با آویزان کردن پارچه نوشته ای از پل وستمینستر، حضور خود را در انگلیس اعلام کرد و هم اکنون مشغول جذب عضو در این کشور است. روی این پارچه نوشته عبارت «از لندن دفاع کنید، اسلام گرایی را متوقف کنید» نقش بسته بود.
دامهنیت مک کنا، رهبر گروه «هویت نسل» در انگلیس و ایرلند مدعی شد ایدئولوژی این سازمان درباره «هویت قومی- فرهنگی» است،‌ و خواستار بازگشت همه مهاجران غیرقانونی به کشورهایشان است.
وی به روزنامه ایندیپندنت گفت: ما خواستار احیای فرهنگ و سبک زندگی مان هستیم. بزرگترین نگرانی ما، تبدیل شدن به اقلیت در کشور خودمان است. مک کنا گفت «اسلام گرایی» در انگلیس و ایرلند رو به گسترش است. وی گفت: به نظر من، اسلام یک دین نیست، بلکه بیشتر یک نیروی سیاسی است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره حجم اظهارات نژادپرستانه و یهودستیرانه طرفداران گروه که به پست های آنلاین گروه پاسخ داده بودند گفت هر کسی که «تلاش کند موضوع یهودیان را مطرح کند» از عضویت رسمی در گروه منع خواهد شد.
اما گروهی که معلوم شد شاخه گروه تروریستی نئونازی «اقدام ملی» است، مدعی شد همان آرمان های گروه «هویت نسل» را دنبال می کند. این گروه نئونازی نیز اردوگاه‌های آموزشی خود را دارد.
حمایت از گروه «هویت نسل» در سلسله حملات تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، در سراسر اروپا افزایش یافته است. این گروه در عین حال از نگرانی ها درباره ورود صدها هزار مهاجر به اروپا بهره برداری کرده است. گروه «هویت نسل» با استفاده از تصاویر ویدئویی و حضور پررنگ در رسانه های اجتماعی، نوجوانان و جوانان را در اقدامی که به گفته محققان «استفاده از فرهنگ اینترنت به عنوان سلاح» است، هدف قرار می دهد.
سران «هویت نسل» با رد برچسب هایی که به عنوان گروه راست افراطی به این گروه زده شده است، مدعی هستند از ورود افراد افراطی به گروه جلوگیری می کنند، اما تحلیلگران می گویند این سازمان «کاملاً از برتری سفیدپوستان حمایت می کند.»

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان