Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن - ايرنا - سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن روز جمعه با انتشار بيانيه‌اي مراتب اعتراض خود را نسبت به بيانيه مورخ 18 آبان 1396 معاون وزير خارجه انگليس در امور خاورميانه درباره احتمال ايراني بودن حمله موشکي يمن به رياض اعلام کرد.

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه آمده است: بسيار جاي تعجب و شگفتي دارد که وزارت امور خارجه بريتانيا با اشاره به گزارش ائتلاف نظامي به رهبري عربستان در خصوص ماهيت ايراني موشک پرتاب‌شده اخير به فرودگاهي در عربستان ، خواهان ايفاي نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران در بحران يمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بيانيه مي‌افزايد: نياز به توضيح نيست که کشتار بي‌رحمانه زنان و کودکان و مردم بي‌گناه و بي‌دفاع يمن و از بين بردن تأسيسات زيربنايي اين کشور طي دو سال گذشته توسط ائتلاف نظامي به رهبري عربستان سعودي و با استفاده از تسليحات و ادواتي که از سوي برخي کشورهاي غربي و ازجمله بريتانيا در اختيار اين گروه قرارگرفته باعث کشتار وسيع انسان‌هاي بي‌گناه و ايجاد قحطي ، شيوع وبا و ساير بيماري‌هاي عفوني‌شده است.
بيانيه يادشده اضافه کرد: اقدام اخير نيروهاي ائتلاف در محاصره کامل اين کشور و بستن همه خطوط ارتباطي و مواصلاتي نيز باعث گرديده تا امکان کمک‌رساني و رسيدگي به امور آسيب ديدگان با مشکل مواجه شود و بنا به گزارشات اخير سازمان ملل متحد درصورتي‌که اين وضعيت ادامه يابد يمن با قحطي و بحران انساني بي‌سابقه قرن مواجه خواهد شد که عوارض آن ساير نقاط دنيا را نيز متأثر خواهد نمود.
اين بيانيه خاطرنشان ساخت: جمهوري اسلامي ايران همواره بر توقف سريع کشتار مردم بي‌گناه و لزوم پايان دادن به بحران يمن تأکيد داشته است. طرح چهار ماده‌اي که وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در سال 2015 به دبير کل سازمان ملل متحد ارائه کرد ، امروز و بعد از گذشت دو سال از کشتار و قتل‌عام مردم بي‌گناه يمن همچنان معتبر و براي حل بحران قابل‌استفاده است. اين طرح شامل آتش‌بس فوري، ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه، گفتگوهاي يمني-يمني و تشکيل دولت فراگير مي‌باشد.
بيانيه يادشده افزود: در انتها از دولت بريتانيا و ديگر کشورهاي صادرکننده تسليحات به کشورهاي عضو ائتلاف انتظار مي‌رود ضمن قطع کمک‌هاي تسليحاتي به عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عضو ائتلاف ، به پايان دادن حملات نظامي و تخريب زيرساخت‌هاي يمن کمک کرده و با ايجاد آتش‌بس هرچه سريع‌تر طرف‌هاي درگير را براي رسيدن به يک‌راه حل سياسي به‌پاي ميز مذاکره دعوت نمايند.`
الستر برت معاون وزير خارجه انگليس در امور خاورميانه شامگاه گذشته با انتشار بيانيه اي گفته بود: من عميقا نگران گزارش هايي هستم که حاکي از آن است ايران به حوثي ها در يمن موشک بالستيک داده که اين مساله امنيت منطقه را تهديد و به طولاني شدن درگيري ها مي انجامد.
وي با بيان اينکه «سازمان ملل متحد بايستي اين گزارش را مورد بررسي قرار دهد» افزود: دولت انگليس حمله موشکي حوثي ها عليه رياض در 4 نوامبر (13 آبان) را که عمدا يک منطقه غير نظامي را هدف قرار داده بود محکوم کرد.
يگان موشکي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن شنبه‌شب گذشته با يک فروند موشک بالستيک دوربرد از نوع «برکان‌اچ2» فرودگاه بين‌المللي ملک خالد رياض پايتخت عربستان را هدف قرار داد.
اروپام ** هـ ن **1908
ناشر : افشار دارابي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه