Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:25:40 GMT

واگذاری ۱۱ هزار انشعاب برق در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۷۴۸۸

واگذاری ۱۱ هزار انشعاب برق در لرستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فریدون خودنیا  مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: با کارشناسی‌های به عمل آماده به‌طور میانگین هزینه برای نصب هر انشعاب برای شرکت توزیع برق لرستان نزدیک به ۴ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه قبل از گرانی قیمت کنتور‌های تحویلی به خانواده‌های محترم شهدا و بستگان درجه ۱، کمیته امداد و بهزیستی مجانی بود، افزود: اخیرا انشعاب برق برای جانبازان، ایثارگران و رزمندگان نیز به صورت مجانی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: در گذشته انشعاب برق برای روستاییان به ازای هر انشعاب فقط ۴۷۰ هزار تومان و برای انشعابات شهری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌شد.

وی افزود: با توجه به سطح درآمدی پایین مرردم استان و سایر موارد شرکت توزیع برق لرستان درآمد قابل‌توجهی کسب نمی‌کند

خودنیا خاطرنشان کرد: سال ۹۴ برای حمایت از صنعت برق قانونی به تصویب رسید که طی آن وزارت نیرو موظف است تا سال ۱۴۰۱ هزینه‌ها و درآمدهایش یکسان باشد یعنی یارانه به این حوزه تعلق نگیرد.

وی با بیان اینکه ما سالیانه هزینه انشعاب را افزایش می‌دادیم تا به این میانگین تعیین‌شده یعنی ۴ میلیون تومان برسیم ادامه داد: فروش انرژی نیز باید سالی ۱۰ درصد افزایش دهیم تا سال ۱۴۰۱ به این قانونی که مجلس تصویب کرده و مجوز آن را نیز به وزارت نیرو داده دست یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قیمت انشعاب در شهر‌ها و ۲۳ درصدی در کلان‌شهر‌ها اعلام کرد: امسال ۴۷۰ هزار تومان هزینه انشعاب روستایی را به حدود ۶۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان انشعاب شهری را به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش دادیم.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون مجلس این افزایش ۱۸ درصدی به خزانه دولت واریز و بعداً ۱۵ درصد آن سهم برق منطقه‌ای و ۸۵ درصد آن به شرکت توزیع داده می‌شود و حتی این مقدار کفاف هزینه‌های شرکت را نمی‌دهد.

خودنیا گفت: مطلع هستیم که فشار زیادی برای خرید انشعاب به مردم وارد می‌شود بدین سبب به تمام مدیریت‌های توزیعی ابلاغ کردیم که واگذاری انشعاب به‌صورت اقساط صورت گیرد.

وی افزود: به جز آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها مسکونی و تجاری پرداخت هزینه انشعاب بدین‌صورت است که در مرحله اول ۵۰ درصد و مابقی طی سه قسط پرداخت گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال حدود ۱۱ هزار انشعاب واگذار شده است، افزود: از این تعدا حدود یک هزار و ۶۰۰ انشعاب به‌صورت مجانی بوده و ۹ هزار و ۴۰۰ انشعاب باقیمانده حدود ۴۰ درصد غیر مجاز بوده‌اند و تبدیل به انشعاب مجاز شدند.

وی با اخطار به کسانی که کنتور‌ها را دست‌کاری می‌کنند، بیان کرد: در قانون جدید این عمل جرم محسوب می‌شود و دادگاه رسماً دست‌کاری کنتور را یک تا ۵ میلیون تومان جریمه و بعضاً زندانی می‌کند و این به‌جز جریمه‌ای است که اداره برق دریافت می‌کند.

خودنیا افزود: به احتمال زیاد حدودا ۱۸ هزار انشعاب دست‌کاری شده در کنتور‌ها داریم.

انتهای پیام/م

واگذاری ۱۱ هزار انشعاب برق در نیمه نخست امسال در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد