Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی خوشرو گفت مادامی که همه طرف ها به برجام پایبند باشند ایران هم به آن پایبند خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از سازمان ملل، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجع صالح جهانی برای راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشرو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزود: این نهاد بارها تایید کرده که ایران به الزامات پادمانی خود پایبند و به تعهدات هسته‌ای‌اش تحت برجام ملتزم بوده است. بر این اساس هر ادعایی مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند نیست، بی ارزش و فاقد اعتبار است.
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: هر گونه درخواست یکجانبه برای دائمی کردن اقدامات اعتمادساز ایران کاملاً غیرقابل قبول است چون چنین درخواستی هم با نص و هدف برجام در تعارض بوده و هم مغایر حقوق مسلم کشورها تحت ان پی تی است .
خوشرو تأکید کرد: برجام بخشی از قطعنامه شورای امنیت است که قابل مذاکره مجدد نیست و نمی توان آن را به صورت یکجانبه لغو کرد، بنابر این همه اعضای برجام باید به همه تعهدات خود تحت این سند اقدام و از هر اقدام مغایر با آن خودداری کنند.
وی افزود: ایران تاکنون به برجام پایبند بوده و مادامی که همه اعضای دیگر برجام نیز به‌موقع و بطور کامل به همه تعهدات خود تحت این سند پایبند باشند، ایران هم به آن پایبند خواهد بود.
خوشرو با اشاره به وظیفه اصلی آژانس، یعنی کمک به کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، خواستار افزایش اینگونه فعالیت‌های آژانس، به ویژه متناسب با نیازها و انتظارات کشورهای در حال توسعه شد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است به فعالیت های هسته ای خود در زمینه تحقیق، توسعه و تولید انرژی هسته ای، از جمله داشتن چرخه ملی کامل سوخت هسته ای برای اهداف صلح آمیز ادامه دهد.
در این نشست، آمانو مدیرکل آژانس گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر این نهاد به مجمع عمومی ارائه کرد و از جمله پایبندی مجدد ایران به تعهدات هسته ای خود تحت برجام را مورد تأیید قرار داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • 90 درصد «ناریا» با محوریت یک شهید هسته‌ای تصویربرداری شد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند