Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

عمل هاي جراحي در کودکان تنها در صورت لزوم براي حفظ سلامتي کودک تجويز مي‌شود
والديني که کودکانشان جراحي در پيش رو دارند ، بيش از جراحي ، از بيهوشي کودک مي ترسند ولي در واقع نبايد از بيهوشي در کودکان واهمه داشته باشند. در واقع والدين بايد بدانند که بيهوشي براي کودکان بالاي 4 سال هيچ ضرري ندارد و همان طور که يک بزرگسال براي جراحي خود به سادگي فرايند بيهوشي را پشت سر مي گذراد ، کودکان نيز مي توانند بيهوشي قبل از جراحي را به راحتي پذيرا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي کودکان زير 4 سال هم هنوز مطالعات کامل نشده است مگرنه بسياري از کودکان بدون مشکل بيهوش شده و به هوش آمده اند.
روش بيهوشي در کودکان
عمل هاي جراحي در کودکان تنها در صورت لزوم براي حفظ سلامتي کودک تجويز مي‌شود ، بنابراين والدين نبايد به علت ترس از بيهوشي از اين روند مهم در زندگي کودک خودداري کنند. امروزه بيهوشي در کودکان زير 6 سال معمولا به گازهاي استنشاقي انجام مي شود که در اتاق عمل متخصص بيهوشي به کمک پرستار بيهوشي ، با ماسک قرار گرفته بر روي بيني و دهان کودک ، سبب تنفس گاز بوسيله کودک مي شوند. گازهاي بيهوشي جديد ، بوي بسيار کمي دارند و بعلاوه عوارض بيهوشي نادري دارند. در برخي مراکز درماني به علت نوع عمل جراحي و يا به علت دستگاه بيهوشي متفاوت ، تنها با روش داروهاي تزريقي کودکان را بيهوش مي کنند.
جزييات بسيار مهمي وجود دارد که والدين و پزشک بيهوشي بايد در اختيار يکديگر بگذارند:
– والدين بايد هرگونه سابقه به هوش نيامدن يا دير به هوش آمدن در اعضاي درجه يک خانواده را به پزشک بيهوشي اطلاع دهند.
– والدين بايد همواره پيشينه بيماري ها و سابقه حساسيت کودک را به پزشک بيهوشي بگويند ، براي مثال در رابطه با سابقه سرماخوردگي دو هفته اخير ، سابقه حساسيت دارويي ، سابقه بيماري هاي کودک از بدو تولد تا کنون ، و ليست داروهايي که کودک مصرف مي کند را در اختيار پزشک بيهوشي قرار دهند.
– در مورد زمان قطع داروهاي مصرفي قبل از عمل ، حتي مکمل هاي ويتاميني مصرفي کودک ، از متخصص بيهوشي سوال کنيد.
– در زمان ورود کودک به اتاق عمل ، در بعضي موارد که کودک همکاري نداشته باشد تحت نظر پزشک متخصص بيهوشي به کودکان بزرگتر شربت آرامبخش داده مي شود و يا در کودکان کوچکتر ، در بازويشان داروي آرامبخش تزريق مي شود ، که آسيبي به کودک نمي زند و براي همکاري کودک براي گرفتن رگ مي باشد. تا بدينوسيله پزشک بيهوشي بتواند حين عمل در صورت بروز مشکلات قلبي ، ريوي و ديگر موارد ، درمان هاي تزريقي را به کودک شما بدهد و به همين دليل هيچ عمل جراحي در اتاق عمل بدون گرفتن رگ امکان پذير نمي باشد.
بيهوشي در نوزادان
– به شيرخواران تا 6 ماهگي ، مي بايست به مدت 4 ساعت قبل از عمل جراحي ، شير داده نشود ، براي کودکان 7 ماهه تا 3 ساله 6 ساعت مي بايست ناشتا باشند و کودکان 4 سال و بالاتر هشت ساعت پيش از عمل جراحي نبايد غذاي جامد بخورند و در بعضي مواقع نيز استفاده از مايعات نظير آب يا شير مادر ( و نه شير خشک ) تا دو ساعت پيش از عمل مجاز مي‌ باشد. بديهي است کودکان بي قراري مي کنند به ويژه در سنين پايين تر ، ولي دادن هر گونه خوراکي در ساعات ممنوع ، نه تنها دلسوزي نيست و بلکه ممکن است سبب مرگ کودک در هنگام بيهوشي شود و حتما در اين مورد با متخصص بيهوشي خود صادق باشيد.
– کودکان بزرگتر ، بهتر است پيش از عمل درباره جراحيشان آگاهي داشته باشند تا در اتاق عمل با پزشک بيهوشي خود همکاري کنند. البته بايد به آنها اطمينان خاطر داد که عملشان براي سلامتي آنها ضروري است و آسيبي براي آنها به همراه ندارد.
– پس از اتمام عمل جراحي کودکان به بخش ريکاوري مي روند تا داروهاي بيهوشي از بدن کودک خارج شوند و بعلاوه کودک تحت نظر پزشک بيهوشي باشد و پس از خوب شدن شرايط بيمار ، به بخش منتقل شود. در مورد بعضي از کودکان ، مثل نوزادان زير 60 هفته ، نوزادان نارس و زود متولد شده و کودکان کم خون ، شايد تا 6 ساعت هم کودک در ريکاوري نگه داشته شود و اين امري کاملا طبيعي است و دليلي براي نگراني والدين نمي باشد.
– در مورد شروع مجدد تغذيه بعد از عمل از جراح يا متخصص بيهوشي خود سوال بپرسيد و راس زماني که پزشک به شما گقته است ، مجاز هستيد ابتدا به کودک کمي آب دهيد و سپس در صورت عدم سرفه و حالت تهوع و استفراغ ، به کودک خود ديگر مايعات و سپس غذا دهيد.
– مادران شيردهي که خودشان تحت بيهوشي قرار مي گيرند ، به علت ترشح داروهاي بيهوشي در شير مادر ، حداقل تا 24 ساعت بعد از عمل شير خود را بدوشيد و دور بريزيد. شما مي توانيد روز قبل از عمل کمي از شير خود را براي 24 ساعت بعد از عمل ، در يخچال ذخيره کنيد.
به طورکلي در حد مطالعات فعلي بيهوشي براي کودکان نسبتا بي‌خطر است اما خطرات مربوطه بسته به عواملي نظير سن و اورژانسي بودن عمل‌ ، متغير است.
منبع: salamat.life

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور