Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکلای مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گزارش‌های رسانه‌ای در مورد این که موکلشان ممکن است در برنامه دستگیری روحانی مخالف دولت ترکیه و استرداد وی به این کشور در ازای دریافت میلیون‌ها دلار دست داشته باشد را رد کرده و آن را نادرست خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت کلنر، وکیل مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در حالی این بیانیه را منتشر کرد که روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه نوشت، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در حال بررسی مساله‌ای در مورد دخالت مایکل فلن و همچنین دریافت ۱۵ میلیون دلار در ازای دستگیری فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه و استرداد وی به دولت این کشور در نشست چند هفته بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گزارش‌های خبری اشاره دارند، کسانی که در این دیدار حضور داشتند پرداخت محرمانه ۱۵ میلیون دلار را در صورتیکه فلن بعد از برعهده گرفتن پستش ترتیب انتقال گولن و آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه‌ای مرتبط با اردوغان را از زندان بدهد، مذاکره کردند.

در این نشست جزئیات نحوه انتقال گولن که مقیم پنسیلوانیاست با هواپیمایی ویژه به زندانی در جزیره امرلی ترکیه بررسی شد.

شبکه خبری ان.‌بی.‌سی نیز روز جمعه در مورد دیدار احتمالی دسامبر ۲۰۱۶ گزارش داد و افزود:  تیم مولر در حال بررسی این مساله است که آیا مقام‌های ارشد دولت ترکیه چند هفته پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ درباره احتمال دریافت این مبلغ از سوی فلن برای استرداد گولن به ترکیه دیدار کرده‌اند یا خیر.

وکیل مایکل فلن در بیانیه خود همچنین اعلام کرده است: با توجه به برخی از تحقیقات صورت گرفته درباره کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶، ما از پاسخ به بسیاری از شایعات و اتهامات که از سوی رسانه‌ها مطرح شده است، اجتناب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در چرخه خبری امروز در حالی اتهاماتی علیه مایکل فلن و دیدار وی با مقام‌های ترکیه‌ای و همچنین آدم‌ربایی و دریافت رشوه را مطرح می‌شود که اینها همگی در نتیجه تحقیقات درباره تبانی احتمالی کمپین ترامپ با مقام‌های روس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.

مایکل فلن تنها ۲۴ روز پس از آن که به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب شده بود از سوی ترامپ برکنار شد چون نتوانسته بود به مایک پنس، معاون ترامپ در مورد محتوای گفت‌وگوهایش با سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه اطلاعاتی صحیح را ارائه کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ متهم کرده و از دولت آمریکا می‌خواهد تا وی را به ترکیه مسترد کند چرا که وی باید در ترکیه دادگاهی شود. این در حالی است که گولن هرگونه ارتباط درباره دست داشتن در کودتای ناکام ترکیه را رد می‌کند.

در همین حال مایکل فلن شخصیت اصلی در تحقیقات تیم رابرت مولر محسوب می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین گزارش داده که جاسوس‌های اف.‌بی‌.آی دست کم چهار تن را در مورد دیدار دسامبر در نیویورک و جایی که مقام‌های ترکیه‌ای و فلن با یکدیگر در مورد گولن صحبت کردند، مورد بازجویی قرار دادند.

شبکه خبری ان.‌بی.‌سی نیز گزارش داد، بازرسان از شاهدان در مورد نشست دسامبر میان فلن و مقام‌های ارشد ترکیه‌ای که درباره گولن بود، بازجویی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز در ۲۶ اکتبر گزارش داد، یکی از فعالان مرتبط تجاری فلن با نام "جیمز ووسلی"، یکی از مدیران سابق سیا قرارداد ۱۰ میلیون دلاری با دو تن از تجار ترکیه‌ای برای کمک به بی‌اعتبار کردن گولن امضا کرده است. ووسلی یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی ترامپ بود و یکی از اعضای کمپانی فلن نیز است.

همچنین تیم تحقیقاتی مولر با استیفن میلر مشاور ارشد سیاستگزاری کاخ سفید که یکی از معاونان رده بالای ترامپ محسوب می‌شود، گفت‌وگو کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه در خصوص استرداد جرایم مالیاتیکه من غیر حق از مؤدی دریافت شده را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای دادنامه شماره ۲۰۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۶۹۴۴ د مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ با موضوع اصلاح مفاد بخشنامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی یادآور می‌شود وفق مقررات مربوطه در مواردی که اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، استرداد جرایم متعلقه نیز امری بدیهی بوده و اساساً موضوع بخشودگی این جرایم قابل طرح نخواهد بود مع الوصف به تبعیت از مفاد دادنامه فوق مقرر می دارد.

در تمامی مواردی که از اطلاق مقررات صادره؛ از جمله بند (۷) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰، بند (۸) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۷، جزء (۴) از بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ و بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۲ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ و اصلاحیه آن به شماره ۲۰۰/۹۷/۴۹ مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ با موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی این تلقی صورت گرفته باشد که در صورت من غیر حق بودن مطالبه اصل مالیات بخشودگی جرایم مالیاتی متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی است میبایست وفق احکام قانونی مربوط نسبت به استرداد جرایم فوق به درخواست مودی یا منظور نمودن به حساب مالیات دوره یا دوره های بعدی اقدام شود.

کد خبر 6092774 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • گل مایکل آنتونیو به لیورپول (وست هم 2-2 لیورپول)
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت