Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فیض، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به عملکرد تشکل‌هایی که زیر مجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند اشاره و عنوان کرد: این تنوع در قالب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش‌آموزی و هلال احمر بروز یافته و زمینه جذب دانش‌آموزان را با سلایق مختلف فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برخی از این تشکل‌ها رنگ و بوی انقلابی و حماسی پررنگ‌تری دارند و سبب جذب دانش‌آموزان با عقاید دینی محکم‌تری می‌شوند، گفت: برخی نیز در زمینه‌های نوع دوستی فعالیت دارند و برخی به رفتارهای تشکیلاتی و گروهی می‌پردازند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به طور کلی این تشکل‌ها به نحوی فعالیت می‌کنند که اعضای آن محدود به قشر خاصی از دانش‌آموزان نشوند و شاهد حضور قشر خاکستری رنگی از دختران و پسران نیز در این تشکل‌ها باشیم تا بتوانیم زمینه‌های انتقال پیام را مهیا کنیم.

فیض با تأکید بر اینکه بر حسب قانون باب ایجاد تشکل‌های جدید باز است، تصریح کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کنند که تشکیلات جدیدی شکل گیرد، با مصوبه مراجع قانونی در مدارس نیز فعالیت‌های جدیدی پایه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایده‌های جدیدی در مورد ایجاد تشکل‌ها در ذهن دارد، عنوان کرد: با همان فرآیند قانونی که سبب شد تا سازمان بسیج مستضعفین و هلال احمر در مدارس حضور پیدا کنند و قانون از آنان حمایت کرد، اکنون نیز می‌توان نهادهای دیگری را نیز پای کار آورد و در مدارس مستقر کرد تا فعالیت‌های مدرسه محور و دانش‌آموز محور صورت گیرد تا تمام اقشار دانش‌آموزی بتوانند براساس سلایق خود در این تشکل‌ها عضو شوند و به فعالیت فرهنگی بپردازند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی