Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صرفه‌جویی 5 میلیون دلاری با تولید ترانسفورماتور‌های نیروگاه‌های بادی تاسیس صندوق فناوری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ، سواد رسانه‌ای یکی از نیازهای‌ اساسی‌ بشریت‌ و ورود استارتاپ‌ها به حوزه خدمات گامی مهم برای حل مشکلات جامعه از جمله اخبار مهم معاونت علمی در هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرفه‌جویی 5 میلیون دلاری با تولید ترانسفورماتور‌های نیروگاه‌های بادی

ارسلان فتحی‌پور‌ مدیر عامل یک شرکت اظهار کرد: متخصصان جوان ایرانی برای اولین بار‌ موفق به ساخت ترانسفورماتور‌های ویژه نیروگاه‌های بادی با قدرت‌های 2.7 و 3.4 مگاولت‌ آمپر‌ با قابلیت‌های بسیار خوب نصب‌ در توربین‌های بادی شدند.

 وی بیان کرد: در گذشته ترانسفورماتور‌های ویژه نیروگاه‌های بادی وارداتی بودند اما با طراحی و تولید این نوع از ترانسفورماتورها‌ سالانه بیش از 5 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی‌ در کشور انجام می‌شود.

 فتحی‌پور با بیان اینکه در طراحی و تولید ترانسفورماتورهای‌ ویژه‌ نیروگاه‌های بادی یک تیم 25 نفره از جوانان متخصص با یکدیگر همکاری داشتند، افزود: جوانان متخصص‌ پس از 5 ماه فعالیت‌ توانستند‌ ترانسفورماتور‌ ویژه‌ نیروگاه‌های بادی را طراحی‌ کنند‌ و در حال حاضرخط تولید‌ انبوه آن نیز آغاز به کار کرده است.

ضرورت ثبت اسناد اداری الکترونیکی در آرشیو ملی

سعید رضایی دبیر علمی کنگره متخصصان علم اطلاعات اظهار کرد: اگر در سال 1440، 48 کنگره علوم اطلاعات را برگزار کنیم و بخواهیم به اطلاعات کنگره‌های پیش از آن دست یابیم چاره‌ای نداریم جز اینکه از آرشیو ملی در این راه کمک بخواهیم.

دبیر علمی کنگره متخصصان علم اطلاعات با اشاره به اینکه امروزه در کنار کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس صدها کتابخانه دیگر میراث مکتوب گذشته را نگهداری می‌کنند و مکاتبات اداری سال‌های گذشته آرشیو شده‌اند، گفت: دغدغه‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که آیا برای مکاتبات اداری فکری کرده‌ایم که امروزه اغلب به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند

سواد رسانه‌ای یکی از نیازهای‌ اساسی‌ بشریت‌

علی زرافشان‌ معاون آموزش‌ متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش‌ اظهار کرد: از بین عناوین‌ مختلفی‌ که برای این کنفرانس‌ انتخاب شده است، سه موضوع سواد اطلاعاتی‌ و کتابخانه‌های آموزشی‌، کتابخانه‌های کودک‌ و فناوری و نوآوری‌ از اهمیت‌ بسیار زیادی‌ برخوردار‌ هستند.

معاون آموزش‌ متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش‌ با اشاره به اینکه کودکان از همان ابتدای دوران مدرسه‌شان‌ باید‌ ذهن‌ خود را برای خواندن آماده کنند، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش معاونت پرورشی‌ و کانون پرورش‌ فکری‌ کودکان و نوجوانان‌ در خصوص آموزش‌های لازم به کودکان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 هزار کتابخانه‌ دانش‌آموزی‌ در کلاس‌ها وجود دارد، اظهار کرد: حذف‌ کتابداران‌ از آموزش و پرورش آسیب جدی‌ است که اثر آن در آینده قابل مشاهده خواهد بود. معاونت پرورشی با به کارگیری ظرفیت‌ دانش‌آموزان تحت عنوان کتابیار‌ به حل این معضلات‌ می‌پردازد‌.

ورود استارتاپ‌ها به حوزه خدمات گامی مهم برای حل مشکلات جامعه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه توزیع کالا می توانند اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند و به پلت فرمی برای تنظیم بازار تبدیل شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توزیع کالا را اتفاقی مناسب دانست و ابراز کرد: بروکراسی ادارای و سیستم تأمین مالی 2 مشکل شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و برای رفع آن اقداماتی انجام شود. در 2 سال گذشته شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در استارتاپ‎های خدماتی هستیم که این مسئله نشان دهنده توسعه فعالیت شرکت های فناور خدماتی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حمایت وزارت صنعت از شرکت‌های فناور گفت: کاهش هزینه‌ها و ورود فناوری روز دنیا به صنایع 2 مزیت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین است. در کشورمان نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو می‌توان فعالیت های خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی انجام داد.

نخستین جشنواره ملی فضا و رسانه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فضا و رسانه با هدف تشویق فعالان رسانه‌ای از جمله «نویسندگان»، «روزنامه‌نگاران»، «تولیدکنندگان فیلم و پویانمایی» و «علاقمندان به تولید محتوای با کیفیت در زمینه فضا» در ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ همزمان با "روز ملی فناوری فضایی" برگزار می‌شود.

فضا، عرصه‌ای بیکران است که بشر را مسحور خود کرده است. اما جذابیت‌های این عرصه تنها دلیل اهمیت آن نیست. امروزه صنعت و فناوری فضایی، کاربرد‌های بیشماری در زندگی روزمره انسان دارد و به همین دلیل این صنعت به یک موضوع راهبردی برای کشور‌های مختلف تبدیل شده است که می‌تواند زندگی، اقتصاد و سیاست را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در این میان نقش رسانه‌ها در نشان دادن واقعیت‌های این حوزه، دانش‌افزایی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گستره کاربرد‌ها و فناوری‌های فضایی، جلب توجه نخبگان و سیاستگذاران به اهمیت توسعه صنعت و فناوری فضایی و ایجاد مطالبه عمومی در این خصوص غیر قابل انکار است.

تاسیس صندوق فناوری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طی مدت زمان 4سال، صندوق ماموریت دارد تا ایده را تا رسیدن به یک محصول تجاری حمایت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این مدت 2 هزار و 240 شرکت دانش بنیان از مجموع 3200 شرکت با صندوق تعامل خوب و قابل قبولی داشته‌اند و 17 هزار و 500 میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که از این میزان 915 میلیارد تومان پرداخت شده و 800 میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت برای اقساط وام های بعدی شرکت‌های دانش بنیان داریم.

رئیس صندوق نوآوری افزود: این شرکت‌ها در مجموع 70 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند که 481 محصول ساخته و به بازار عرضه و 47 خط تولید راه اندازی شده است.

 ضرورت حمایت از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران

 سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری اظهار کرد:توسعه برخی از زمینه‌های همکاری همچون توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی، مشارکت در همکاری‌های بین المللی با کشور‌های اتریش، کره جنوبی و روسیه و آموزش نیروی انسانی در صنایع مرتبط نیز از مباحثی بود که وطن خواه در این بازدید به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی