Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:31:32 GMT

اثرات سوء مصرف الکل بر سلامت جنسي

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۲۲۵۱

اثرات سوء مصرف الکل بر سلامت جنسي

خبرگزاري آريا - متاسفانه مصرف الکل در جوامع مختلف روز به روز در حال افزايش است. مصرف الکل علاوه بر عوارضي مثل سيروز کبدي مي‌تواند منجر به اختلالات جنسي نيز شود به طوري که حدود 70 درصد مردان الکلي از يک اختلال جنسي رنج مي‌برند.
به گزارش جام جم، همچنين افرادي که تحت تاثير الکل اقدام به برقراري رابطه جنسي مي‌کنند، رفتارهاي پر خطر جنسي در آنها بشدت زياد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين مردان الکلي داراي مشکلات اجتماعي و خانوادگي هستند و اختلالات جنسي بر مشکلات و استرس آنها مي‌افزايد و سبب مي‌شود اين مردان براي غلبه بر استرس خود بيشتر الکل مصرف کنند و به اين ترتيب وارد يک حلقه معيوب شوند. اختلالات جنسي در مردان الکلي داراي پنج علت عمده است: به علت ضعيف بودن سيستم عصبي، بيماري‌هاي ناشي از مصرف الکل مثل بيماري کبدي، مسائل روحي - رواني، تخريب سيستم عصبي، تخريب کبد وهمچنين اين بيماران داراي مشکلات عديده مثل بيکاري، طرد شدن در اجتماع، مصرف مواد مخدر، کشيدن سيگار و... هستند.
شايع‌ترين اختلال جنسي در مردان وابسته به الکل، اختلال در نعوظ و به دنبال آن کاهش ميل جنسي است. اکثرا هر دو اختلال نعوظ و کاهش ميل جنسي با هم وجود دارند. تعداد و شدت اختلالات جنسي، رابطه مستقيم با ميزان مصرف الکل دارد. الکل سبب تخريب سيستم عصبي مي‌شود.
هر قدر مصرف الکل بيشتر باشد، ‌سيستم عصبي بيشتر تخريب مي‌شود. بعلاوه مصرف طولاني‌مدت مقادير زيادي الکل، به توليد هورمون‌هاي مردانه آسيب مي‌زند. در عين حال مصرف طولاني مدت الکل سبب کوچک شدن بيضه‌ها و کاهش توليد هورمون مردانه خواهد شد. الکل به علت اختلال در متابوليسم ويتامين A سبب بروز اشکال در توليد اسپرم مي‌شود؛ يعني مردان الکلي علاوه بر مبتلا شدن به اختلال جنسي، ممکن است مبتلا به ناباروري نيز شوند. اختلال نعوظ ناشي از الکل از بدترين انواع آن است. البته بسياري از موارد اختلالات جنسي در الکلي‌ها منشأ جسمي ندارد، بلکه داراي منشاء روحي و رواني است. اغلب اين مردان داراي مشکلات خانوادگي هستند و روابط عاطفي خوبي با همسر خود نداشته و تعدادي نيز پرونده طلاق در دادگاه دارند. ميزان شيوع اختلالات جنسي با سن شروع مصرف الکل و سال‌هاي مصرف الکل رابطه دارد. يکي از خصوصيات اختلالات جنسي ناشي از مصرف الکل اين است که اگر مصرف الکل آسيب دائمي در بدن ايجاد نکرده باشد با قطع مصرف آن عوارض از جمله اختلالات جنسي نيز قابل برگشت هستند، ولي زمان لازم است. يکي از عوارض ديررس و کشنده سوءمصرف الکل، سيروز کبدي است که در آن کبد عملکرد خود را از دست مي‌دهد.
براي درمان اولا بايد مشخص کنيم علت اصلي مشکل جسمي است يا روحي ـ رواني. اين کار به ما کمک مي‌کند به طور موثر و مقرون‌به‌صرفه به مشکل بيمار پرداخته شود. براي داشتن ميل جنسي و نعوظ طبيعي بايد سه سيستم هورموني، عصبي و عروقي بدن سالم و هماهنگ عمل کنند. متاسفانه الکل هر سه سيستم را مختل مي‌کند.
درمان اختلالات جنسي در مردان الکلي متفاوت از موارد عادي است. تا تمام زواياي مشکل مشخص نشده، درمان نبايد شروع شود. در افراد معتاد به الکل، قطع کامل مصرف الکل معمولا امکان‌پذير نيست. تا اين افراد ميزان مصرف الکل خود را کاهش ندهند، شروع درمان بي‌فايده است. مي‌توان همزمان با برنامه بازتواني ترک الکل، درمان را نيز شروع کرد تا بيمار از نظر رواني احساس بهبود کند. اين بيماران ممکن است براي افسردگي و اضطراب داروهاي مختلفي مصرف کنند. مصرف اين داروها عوارض مخصوص به خود را دارد.
دکتر محمد‌رضا صفري‌نژاد
جراح و متخصص بيماري‌هاي کليه و مجاري ادراري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت

فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان