Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، نشست جهانی فدراسیون تیراندازی کمان در حالی قرار است در بنگلادش برگزار شود که تکلیف حضور کامپوند در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در آن مشخص خواهد شد.

در این روزها در حالی اخبار مختلفی مبنی بر حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی منتشر شد که این رشته در دوره گذشته این بازی‌ها در اینچئون کره جنوبی توسط اسماعیل عبادی صاحب مدال طلا شد و یکی از مدال‌های طلای کاروان ایران را در این مسابقات به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این اخبار به نوع‌های مختلفی منتشر شد. ابتدا خبر حذف کامل کامپوند اعلام شد اما بعدا فدراسیون طی مکاتبه با کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که کامپوند تنها در بخش تیمی از بازی‌های جاکارتا حذف شده اما در نهایت همه چیز در نشست بنگلادش نهایی خواهد شد.

اینکه در بنگلادش چه تصمیمی گرفته شود در جای خود اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد اما مطمئنا این اتفاق زنگ خطری برای تیراندازی با کمان ایران بود تا از خواب خرگوشی خود بیدار و بیش از گذشته با برنامه ریزی صحیح به دنبال توسعه تیراندازی با کمان در بخش ریکرو باشد.

با توجه به اینکه تیراندازی با کمان در کشور ما رشته ای نو پا است اما وجود المپیکی بودن ریکرو، کامپوند رشد سریع‌تری داشته و توجهات را بیشتر به خود معطوف کرده و مدال‌آوری نماینده ایران در اینچئون نیز بر شدت توجهات به کامپوند افزود به طوریکه در چند سال اخیر و پس از نزول نمایندگان ریکرو ایران در رده بندی جهانی، امروز نام هیچ یک از کمانداران کشورمان در ریکرو بین 100 نفر اول رنکینگ جهانی دیده نمی‌شود و این زنگ خطری برای مسئولان این فدراسیون است تا از بابت مدال آوری و توسعه ریکرو به دنبال چاره باشند.

در حالی همه نگاه‌ها به کامپوند معطوف و از بابت حذف آن در بازی‌های آسیایی نگرانی وجود دارد که در این مدت باقیمانده تا بازی‌های جاکارتا برای رساندن ریکرو به جایگاهی که کامپوند به آن دست یافته،کار سختی پیش روی مسئولان و کادر فنی تیراندازی با کمان است و تغییر جایگاه نمایندگان ریکرو ایران در رده بندی آسیا و جهان عملیات غیر ممکن است.

اگر در پایان اجلاس بنگلادش خبر قطعی حضور کامپوند در جاکارتا هم اعلام شود ضمن خوشحالی جامعه ورزش و تیراندازی با کمان، درخشش استعدادهای کامپوند ایران و افزایش شانس کاروان ایران برای ارتقای جایگاهش در آسیا، باز هم صورت مسئله به قوت خود باقی خواهد ماند و مسئولان فدراسیون نباید تنها با دلخوشی به مدال‌های کامپوند، داستان تلخ ناکامی ریکرو در کسب سهمیه المپیک ریو را از یاد ببرند.

هر اتفاقی که در این روزها رخ دهد باز هم انتظار این است که ریکرو به عنوان ویترین و بخش المپیکی فدراسیون تکانی بخورد و فدراسیون با توجه بیشتر به این بخش و البته استعدادیابی بدون توجه به پرداخت هزینه‌ها از سوی خانواده‌ها برای بازی‌های جاکارتا روی ریکرو هم سرمایه گذاری کند و مدال‌های خوش رنگ این بخش را نیز به سبد کاروان ایران اضافه کند. البته با توجه به فرصت کوتاه تا بازی‌های آسیایی 2018 مطمئنا فدراسیون در این مسیر کار سختی پیش رو دارد و شاید برای پر کردن رزومه خود نیاز باشد تا به سراغ امثال زهرا نعمتی‌ها برود تا مشکلات موجود در این بخش را موقتا حل کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رنگین کمان عصرگاهی تهران

تصاویری از رنگین کمان عصرگاهی تهران

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • تصاویری از رنگین کمان عصرگاهی تهران
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • مسابقات تیراندازی با کمان سنتی سبزوار به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند