Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: از محل اعتبار استان در تمامی شهر‌ها کمپینگ‌ها، فضا‌های حضور گردشگر فراهم می‌شود البته این شروعی برای برنامه‌های دیگر است، چون سال ۹۶ شروع فصل گردشگری در استان است ما امیدواریم که هر سال این اعتبارات را در بخش گردشگری و میراث فرهنگی افزایش دهیم و البته بخش خصوصی هم ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهری افزود: ما تنها استانی هستیم که توانسته‌ایم در واگذاری بنا‌ها و پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی برای راه‌اندازی مراکز اقامتی و پذیرایی حداکثر استفاده را کنیم و در این راستا چند بنای تاریخی در سیستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه راه‌اندازی مراکز بوم گردی هم توانسته‌ایم فاصله مان را با کشور کم کنیم به طوری که در سال ۹۴ تقریبا هیچ واحد بوم‌گردی نداشتیم، اما در سال ۹۵ و ۹۶ آمار را از صفر به ۷۷ واحد بوم گردی رسانده ایم. فعالیت‌های ما متمرکز بر گردشگری بعد از رفع محدودیت‌ها بود بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۰ واحد بوم‌گردی داشته باشیم.

مشتاق گوهری تأکید کرد: بوم‌گردی‌ها می‌توانند ظرفیت ویژه‌ای را برای استان در حوزه گردشگری روستایی و عشایری فراهم کنند. چون قرار نیست که در همه مناطق حضور سنگین مراکز گردشگری را داشته باشیم بلکه از ظرفیت روستایی و عشایری می‌توان برای فراهم کردن زیرساخت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: برخی از این بوم‌گردی‌ها در روستای قلعه نو و یا روستای تمین وجود دارد که در فهرست اقامتگاه‌های بومی درج شده‌اند و گردشگری خارجی می‌پذیرند. امیدواریم با همین همتی که همکاران ما در این زمینه دارند بتوانیم سیستان و بلوچستان را به استان جذاب برای گردشگران تبدیل کنیم. چون خوشبختانه بلوچستان از زون قرمز خارج شده و فقط برخی مناطق به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز افغانستان در این زون قرار دارد که آن هم مناطق شمالی استان را دربر می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: افزایش ورود و خروج گردشگر داخلی و خارجی به این مناطق باعث می‌شود که این محدوده‌ها به عنوان مناطق امن برای گردشگری معرفی شوند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان