Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:42:17 GMT

عکس/چرا ترامپ آماده ديدار با پوتين نبود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۳۳۰۷

عکس/چرا ترامپ آماده ديدار با پوتين نبود؟

خبرگزاري آريا - کاخ سفيد اعلام کرد، رئيس جمهوري آمريکا براي ديدار با پوتين وقت نداشت، سناتور روس معتقد است، دونالد ترامپ آمادگي گفت‌وگو با رئيس جمهوري روسيه را نداشت و دست و پاي او در اين مورد بسته است. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از خبرگزاري «نووستي»، "دونالد ترامپ" رئيس جمهوري آمريکا شب گذشته سالن برگزاري نشست سران کشورهاي عضو سازمان همکاريهاي اقتصادي آسيا-اقيانوس آرام در شهر "دانانگ" ويتنام را ترک کرد، بدون اينکه، برغم توافقات قبلي بين طرفين، با "ولاديمير پوتين" همتاي روسي خود ملاقات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته رهبران دو کشور در پايان مراسم، زماني که شرکت کنندگان براي گرفتن عکس يادگاري جمع شدند، فقط با يکديگر دست دادند.
بعد از آن در مراسم رسمي شامي که به افتخار ميهمانان خارجي ترتيب داده شده بود، روساي جمهوري آمريکا و روسيه در فاصله نزديکي از يکديگر در دو طرف رئيس جمهوري ويتنام نشسته بودند، ولي با وجود گفت‌وگو با ساير ميهمانان، بطور مستقيم با يکديگر صحبتي نکردند.
بيشتر بخوانيد: پوتين آماده ديدار دو جانبه با ترامپ در حاشيه اجلاس اپک
البته بر اساس اخبار رسيده از ويتنام، صبح امروز در دومين روز برگزاري نشست سران، ترامپ و پوتين باز هم در مراسم گرفتن عکس يادگاري، «بطور سرپايي» چند دقيقه با يکديگر صحبت کردند.

"سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه شب گذشته بعد از اين مراسم در مصاحبه با شبکه تلويزيوني «راسيا-24» در مورد علت عدم ديدار سران دو کشور گفت، در اين مورد بهتر است از طرف آمريکايي توضيح بخواهيد.
لاوروف گفت: «بهتر است در اين مورد با آمريکايي‌ها صحبت کنيد، براي اينکه ما در اين خصوص حرفي براي زدن نداريم. همه ما شنيديم که رئيس جمهوري آمريکا براي ديدار با ولاديمير پوتين، ابراز تمايل کرده بود و ما نيز با اين ديدار موافقت کرديم. ولي اينکه بعد از آن چه اتفاقي افتاد، من اطلاعي ندارم. اين را ديگر بايد از خود آنها (آمريکايي‌ها) سئوال کنيد.»
پيش از اين، اطلاعاتي منتشر شد، مبني بر اينکه "سارا سندرز" سخنگوي رسمي کاخ سفيد علت عدم ديدار ترامپ با پوتين را پر بودن برنامه ديدارهاي دوجانبه رئيس جمهوري آمريکا عنوان کرد. به گفته وي، به احتمال زياد ترامپ در ويتنام هيچ ديداري با ولاديمير پوتين نخواهد داشت.
"دميتري پسکوف" سخنگوي کاخ کرملين نيز به نوبه خويش يادآور شد که طرف روسي به «کار صبورانه» خود براي فراهم سازي امکان ديدار روساي جمهوري روسيه و آمريکا ادامه مي دهد، ولي مقامات آمريکايي «اظهارات ضدو نقيضي» در اين رابطه عنوان کرده اند.
"آلکسي پوشکوف" سناتور بلندپايه روس در تفسير اخبار رسيده از ويتنام، در صفحه توئيتر خود نوشت: «ديدار روساي جمهوري روسيه و آمريکا از لحاظ کوتاهي زمان آن، يک رکورد بود (سران دو کشور فقط با يکديگر دست داده و احوالپرسي کردند). واقعيت اين است که ترامپ آمادگي ديدار و مذاکره با ولاديمير پوتين را ندارد. در حال حاضر و با توجه به اوضاع سياسي در داخل ايالات متحده، دست و پاي ترامپ براي ارتباط با مسکو کاملا بسته شده است.»
اين مقام پارلماني همچنين تاکيد کرد که روابط بين آمريکا و روسيه در حال حاضر به پايين ترين سطح خود رسيده و روندي "منفي" پيدا کرده و به نظر نمي رسد که چيزي بتواند اين روند را به سمت بهبود، تغيير جهت دهد.»
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: روسیه پیروز جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و اروپا باید برای تعامل در آینده آماده شوند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را در اروپا تهدید نمی کند و انتظار دارد که هیچ کشور اروپایی نیز تهدیدی برای روسیه نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه و اروپا دیگر نمی توانند روابطی مانند گذشته داشته باشند و مسکو تجربیات فعلی را در نظر خواهد گرفت.

پسکوف گفت که عملیات ویژه نظامی با موفقیت برای روسیه به پایان می رسد و پس از آن روسیه و اروپا باید در خصوص نحوه تعامل با هم به توافق برسند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مقدمات سفر رییس جمهور روسیه به چین در مراحل پایانی آماده سازی است و مسائل زیادی در دستور کار این سفر قرار دارد.

کد خبر 6089136

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند