Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@05:07:15 GMT

راهنمای سفر به هرمزگان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۳۵۶۰

راهنمای سفر به هرمزگان (+عکس)

پول‌نیوز -استان پردرآمد هرمزگان با مساحتی حدود ۶۸ هزار مترمربع و با وجود شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای زیبا، از جمله مرکز آن شهر بندرعباس و البته وجود جزایر متعدد که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها می‌توان به جزایر کیش و قشم اشاره کرد، نوروز هر سال یکی از محبوب‌ترین  مقصدهای مردم  است.


آب و هوای استان
به طور کلی استان هرمزگان از مناطق گرم کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط دما در این منطقه به ۲۷ درجه و رطوبت حداقل ۱۹ و حداکثر ۱۰۰ درصد است. البته میزان این حرارت و رطوبت، با توجه به موقعیت شهرها و جزایر در این استان متغیر خواهد بود. جاذبه‌های گردشگری زیاد این استان، به خصوص در جزایر دیدنی آن، گرما را تا حدودی به دست فراموشی می‌سپارد.



ما در این راهنمای سفر به چهار مکان پربازدیدتر این استان می‌پردازیم. مرکز آن بندرعباس و جزایر کیش و قشم و بندرلنگه که زیبایی بی‌نظیر آن‌ها در خلیج فارس چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.
بندرعباس
شهر بندرعباس که در گذشته آن را با نام بندر گمبرون می‌خواندند،  یکی از شهرهای بزرگ ایران و یکی از مراکز مهم فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در کشور است. 
هتل‌‌ها و مسافرخانه‌ها
از ارزان‌ترین هتل‌های بندرعباس می‌توان به هتل‌های امین، گوهرشاد و هتل فروغ بندر اشاره کرد و گران‌ترین هتل هم در حال حاضر هتل بین‌المللی خلیج فارس است؛ با قیمت شبی ۲۹۰ هزار تومان برای یک اتاق یک تخته. البته تمامی این قیمت‌ها بدون اعمال هیچ‌گونه تخفیف عنوان شده‌اند و ممکن است تغییر کنند. شما از طریق رزرو از سایت‌های مختلف می‌توانید تخفیف‌های آن‌ها را در همان تاریخ سفر خود مشاهده کنید.
هتل‌های نزدیک به بازار مرکزی (سیتی سنتر) پرطرفدار بندرعباس  و معبد هندوها:
هتل آپارتمان آتیلار ۲ و هتل آتیلارهتل‌های نزدیک به حمام گله داری:
هتل امینهتل‌های نزدیک به امامزاده سید مظفر (ع)
هتل هرمز، هتل آتیلارحتما برای ایام نوروز از قبل قیمت هتل‌ها یا مهمانسرایی را که با توجه به بودجه، تعداد نفرات و انتظارتان به آن نیاز دارید را بررسی و رزرو نمایید.
جاذبه‌های گردشگری بندرعباس
این شهر جنوبی کشورمان دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی فراوانی است که در ادامه تعدادی را به اختصار به شما معرفی می‌کنیم. البته گذشته از سواحل زیبای خلیج فارس  که بدون شک یکی از مقاصد تمامی مسافران این شهر جنوبی خواهد بود.
حمام گله‌داری  تنها حمام قدیمی شهر بندرعباس است که ساخت آن به اواخر قرن سیزده هجری قمری و دوران قاجاریه بازمی‌گردد و امروز به عنوان موزه‌ی مردم شناسی بندرعباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر معبد هندوها است که در خیابان امام خمینی، روبه‌روی بازار روز واقع شده است. این معبد برای هندوهای ساکن بندرعباس در بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ هجری شمسی ساخته شده و از نقاط مهم ارتباط فرهنگی بین ایران و هند است.

برای طرفداران خرید بازار مرکزی (سیتی سنتر) با ۵۰۰ غرفه یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و خدماتی بندرعباس را معرفی می‌کنیم. این بازار در چهار راه برق، بلوار ساحلی بندرعباس قرار دارد. از دیگر مراکز بزرگ خرید هم می‌توان به بازار زیتون، ستاره‌‌ی جنوب و بازار ستاره شهر اشاره کرد. برای آن دسته از مسافرانی که به دنبال فرآورده‌های دریایی مانند ماهی‌های تازه‌ی جنوب و میگو هستند بازار ماهی (بازار ماهی فروشان) در بلوار صیادان را پیشنهاد می‌کنیم. 



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس

(تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد