Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربعین ۱۴۳۹ هجری قمری در رسانه ملی حال و هوای ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ اربعین ۱۴۳۹ هجری قمری در رسانه ملی حال و هوای ویژه‌ای داشت.

امسال نیز مانند سال گذشته به‌دلیل اختلاف جغرافیایی، اربعین در عراق یک روز بعد از اربعین در ایران اتفاق افتاد و این امر بر حجم برنامه‌های تولیدی در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و استانی رسانه ملی در انعکاس حماسه پر شور اربعین حسینی تلاشی بی وقفه و مستمر را در پیش گرفتند و نتیجه آن ساعت‌ها برنامه تولیدی و زنده شد تا مخاطبانی که در هر نقطه از ایران اسلامی یا خارج از مرز‌های ایران دل به دریای اربعین سپرده بودند بتوانند از این موکب بزرگ حسینی بهره‌مند باشند.

به بخشی از این تلاش‌ها اشاره می‌شود:

پنجشنبه ۱۸ آبان، شبکه یک سیما با پخش ویژه‌برنامه «نوای حسینی» در قاب‌های مختلف، عزاداری مردم ایران را در سراسر کشور به تصویر کشید.

«پیاده آمده‌ایم» و ویژه‌برنامه «روز خدا» عنوان برنامه‌های اربعینی شبکه یک بود که به‌صورت زنده از کربلای معلّا پخش شد.

مستند‌های «شیدایی»، «روز خدا»، «میراث مرثیه»، «رسم عاشقی» با موضوع عزاداری مناطق مختلف کشور و مستند «ردای سبز» نیز با موضوع مراسم سوگواری نابینایان در عزای امام حسین (ع) دیگر برنامه‌های شبکه یک بود که در روز اربعین روی آنتن رفت.

در کنار ۳۳ مستند تولید شده در معاونت امور استان‌ها باید به پخش مستند‌های فاخر «پرچم‌های برافراشته» و «غریبان» از شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

شبکه دو سیما نیز با پخش برنامه‌های متنوع، حال و هوای خاص اربعینی به خود گرفت.

ویژه‌برنامه «بانوان عاشورایی» با عنوان «چله عشق» برای سومین سال متوالی با اجرای مژده لواسانی و حضور کارشناسان مذهبی به‌منظور تبیین نقش حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا به‌صورت مستقیم از از جوار حرم اباعبدالله الحسین (ع) در روز‌های پنجشنبه و جمعه به روی آنتن رفت.

«کوی محبت» نیز با حضور محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از کربلای معلّا به‌صورت زنده پخش شد.

برنامه ترکیبی «اقیانوس آرام» به‌عنوان اولین برنامه زنده مختص کودکان و نوجوانان با اجرای محمد سلوکی از استودیو عصر بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلایی حرم سیدالشهدا (ع) در ساعت ۱۸ تقدیم مخاطبان شد.

برنامه گفت‌وگومحور «حب الحسین» چهارمین برنامه فاخر شبکه دو سیما در زمینه محرم و اربعین بود که در آن تجربه‌های معنوی و ارادت چهره‌های فرهنگی، هنری و... به سیدالشهدا (ع) بازگو شد.

«موکب» نیز با پخش گزارش‌های روزانه از مسیر حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی و انعکاس حال و هوای زائران با عزاداران حسینی همراه بینندگان رسانه ملی بود.

همچنین مجله تصویری «مغناطیس» با بهره‌مندی از تجربیات سالیان گذشته و با رویکرد آموزشی، معرفتی به بیان نکات ضروری در خصوص آداب زیارت، نقش پیاده‌روی اربعین در تحولات منطقه، آداب کاروان‌داری، تدابیر پزشکی و... پرداخت.

پخش مستند‌هایی با موضوع اربعین همچون «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند»، «خاطرات یک مسافر پیاده»، «نگاه آخر»، «ابوسجاد»، «۱۴ نفر»، «چشمه عشق»، «خاک پای خورشید»، «عزادار حقیقی»، «مامان نزهیه» و... از دیگر تدارکات این شبکه به مناسبت اربعین حسینی بود.

در شبکه سه سیما، برنامه پربیننده «مخاطب خاص» به‌صورت زنده از کربلای معلّا و بین‌الحرمین با موضوع پیاده‌روی اربعین با حضور کارشناسان مذهبی، هنرمندان، نویسندگان، مداحان و چهره‌های آیینی روی آنتن رفت.

برنامه‌های «مسیر شیدایی»، «یاران اربعین»، «توشه بگیریم»، «مسیح کربلا»، «ابو احمد»، «معبر ۴۱»، «دَم» و «آخرین تیر» جلوه‌های زیبایی از پیاده‌روی زائران اربعین به‌سوی کربلا را به تصویر کشیدند و در برنامه «اشک دریا» نیز نماهنگ‌هایی کوتاه با مضمون اربعین به نمایش درآمد.

همچنین برنامه «موکب ثارالله» مداحی مداحان اهل بیت (ع) در موکب‌های نجف و کربلا را پخش کرد و «در آستان خورشید» که با زائران کربلا در پیاده‌روی اربعین همراه شده بود، روحیات و مکنونات قلبی زائران را در این سفر روحانی به تصویر کشید.

برنامه تلویزیونی «سمت خدا» نیز روز اربعین به‌صورت زنده از کربلای معلا، با اجرای نجم‌الدین شریعتی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری به موضوع ثواب زیارت اربعین و نشانه مومنان در زیارت اربعین پرداخت. برنامه «چهل چراغ» با اجرای محمدرضا شهیدی فر نیز حال و هوای عاشورایی و اربعینی به خود گرفته بود.

امسال راهپیمایی جاماندگان اربعین که دو سال است از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود، به‌وسیله ۳۰ دوربین شبکه پنج سیما و با موضوع گفت‌وگو با مردم و فرماندهان پلیس راهور و اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی مسیر‌های اربعین به‌صورت زنده و با اجرای سیدرضا نواب، محمد رضایی و احو احسان پوراسد، روی آنتن رفت.

همچنین ویژه‌برنامه «مسیر» با اجرای سیدکاظم احمدزاده به‌صورت زنده و مستقیم از پیاده‌روی عاشقان حسینی از شهر‌های مختلف کربلا، سامرا و نجف و با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) پخش شد.

مستند‌های «اربعین تا اربعین»، «راحیل» و «باید رفت» نیز که به موضوع پیاده‌روی اربعین اختصاص داشت، از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت.

معاونت امور استان‌های رسانه ملی نیز با هماهنگ کردن گروه‌های اعزامی از مراکز مختلف استانی به این راه پیمایی عظیم موفق شد پوشش گسترده‌ای در شبکه‌های استانی و سراسری ایجاد کند.

قاب تصویر شبکه‌های یک، قرآن، چهار، پنج، خبر، افق، آموزش، شما، امید، جام جم، الکوثر و مراکز استانی قم، گلستان، کیش، اصفهان، یاسوج، خراسان رضوی، مهاباد، خلیج فارس، کرمان، اردبیل و شبکه الاهواز اتحادیه، با برقراری بیش از ۹۵ نوبت ارتباط زنده بهره زیادی از فعالیت گروه‌های اعزامی استان‌ها داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • «هفت» نیامده رفت!
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل