Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بابویی در گفتگو با امتداد نیوز درباره وضعیت استانداردهای ورزشی در مدارس بیان کرد: در وزارت آموزش وپرورش از دو جهت فعالیت های ورزشی در مدارس را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در مرحله اول قوانین و اسنادی باید داشته باشیم که وقتی مدرسه ساخته می شود، همانطور که برای درس ریاضی کلاسی را در نظر می گیرند، برای تربیت بدنی نیز یک کلاس ویژه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت کلاس های ویژه تربیت بدنی

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادامه داد: خوشبختانه با تصویب زیر نظام تامین فضا و ملزومات در وزارت آموزش و پرورش، مدارسی که جدید ساخته می شوند، باید کلاس درس ویژه تربیت بدنی نیز داشته باشند. یعنی فضای ورزشی برای دانش آموزان وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: جدا از پیگیری تصویب زیر نظام ورزشی، وضع موجود را در نظر گرفتیم، وزارت آموزش و پرورش در مدارس سالن ورزشی در داخل و در کنار مدرسه دارد.

بابویی ادامه داد: این قانون را مصوب کردیم که این سالن ها تا ساعتی که مدارس باز است، در اختیار دانش آموزان برای فعالیت های ورزشی در نظر گرفته شود.

سالانه ۲۳ درصد از مدارس کشور تجهیز و متناسب سازی ورزشی می شوند

وی تصریح کرد: در کنار آن نیز، برخی از مدارس سالن ندارند، اما فضای ورزشی مناسب و باز دارند. یک دستورالعملی را تحت عنوان ایمن سازی و تجهیز فضای ورزشی مصوب کردیم. یعنی مدرسه ای که حیاط دارد، براساس این دستورالعمل باید ایمن سازی و تجهیز شود.

وی تاکید کرد: طی برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۳ درصد از مدارس را تحت پوشش تجهیز، بهسازی و متناسب سازی قرار می دهیم.

بابویی تاکید کرد: پیگیری تصویب قوانین و ارتقای وضع موجود در فعالیت های ورزشی از مهمترین رویکرد ما در وزارت آموزش و پرورش است.

تهیه ۴ هزار وسیله ورزشی برای مدارس

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: یکسال گذشته ۲ هزار وسیله ورزشی و امسال ۴ هزار وسیله ورزشی با کمک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس تهیه شد که میان مدارس توزیع خواهیم کرد.

وضعیت تهران از لحاظ فضای ورزشی مطلوب نیست

وی با بیان اینکه ورزش تربیتی استاندارد های خاص خود را دارد گفت: در شهرهای بزرگ همانند تهران و دیگر کلان شهرها، مشکلاتی که وزارت آموزش و پرورش در تامین زمین دارد با مشکلات مشهودی رو به رو هستیم.

بابویی گفت: در بسیاری از شهرهای کشور شاید وضعمان ایده آل نباشد اما مطلوب است. ایده آل ما این است تا تمام مدارس ما به سالن ورزشی تجهیز شوند.

سنجش میانگین آمادگی جسمانی دانش آموزان

وی با اشاره به سنجش آمادگی جسمانی دانش آموزان گفت: برای اینکه نتیجه کارایی و عدم کارایی اقدامات اجرایی خود را بسنجیم، باید سنجش آمادگی جسمانی دانش آموزان را انجام بدهیم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: سال گذشته تحقیق میدانی وسیع از  ۱۰۸ هزار دانش آموز برای سنجش آمادگی جسمانی آنان انجام گرفت، در حال حاضر نُرم استانی را پایه به پایه و به تفکیک جنسیت داریم.

وی تایید کرد: این  نُرم، وضعیت دانش آموزان را از لحاظ آمادگی جسمانی مشخص می کند. می توانیم وضعیت دانش آموزان را با سال های گذشته مقایسه کنیم.

بابویی تاکید کرد: با این روش می توانیم به میزان کیفیت اقدامات خود برسیم. بازخورد این است که برنامه های ما کارایی لازم را دارد یا خیر؟ اگر کارایی داشته باشد اجرای برنامه را ارتقا می دهیم، اگر برنامه ها کارایی لازم نداشته باشند، اصلاح خواهیم کرد.

true برچسب ها : حسین بابویی ورزش وزارت آموزش و پرورش true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان