Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها و امور اراضی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد در جاهایی با هدایت دولت چوب مورد نیاز تأمین و برای جایگزین برنامه‌ریزی شود.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرحی به منظور جلوگیری از تخریب جنگل‌ها تهیه شده و بناست که به کمیسیون کشاورزی مجلس ارسال شود و این امر در حفظ منابع طبیعی اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: تخریب جنگل‌ها خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرده که دولت باید در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها جدی‌تر فعالیت کند. 

 عضو کمیسیون شوراها و امور اراضی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کنترل و نظارت کند تا وضع موجود در جنگل حفظ شود. 

 کاظمی با بیان اینکه دولت مکلف است تا حمایت‌های خود را از زراعت چوب انجام دهد، تاکید کرد: در قسمت‌هایی که طرح جنگل وجود دارد حفاظت از جنگل بسیار بالا و تخریب جنگل بسیار پایین  است، اما در قسمت‌هایی که طرح جنگل وجود ندارد تخریب جنگل بالاست و چیزی از جنگل باقی نمانده است. 

 وی تصریح کرد: یکی از دلایل این مساله کمبود امکانات و بودجه لازم سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از این مهم است. 

 عضو کمیسیون شوراها و امور اراضی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طرحی که قرار است به کمیسیون کشاورزی ارسال شود در راستای جلوگیری و کاهش میزان آسیب‌دیدگی جنگل‌های کشور بوده که بناست یک تنفس پنج ساله برای بهره‌برداری داده شود. 

 وی با بیان اینکه  نیاز است در جاهایی با هدایت دولت چوب مورد نیاز تأمین و برای جایگزین برنامه‌ریزی کند، خاطر نشان کرد: هدف تمام مسئولین و مردم حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد