Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: برای تکمیل یک نیروگاه و احداث و راه اندازی سه نیروگاه دیگر، یک میلیارد و 180 میلیون یورو سرمایه گذاری می شود.

اصغر صبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث بخش بخار نیروگاه سلطانیه در قالب2 واحد بخار هر واحد 180 مگاوات و در مجموع ٣٦٠ مگاوات بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه، توسط شرکت پرشیان انرژی جی مالک نیروگاه، با اعتبار 280 میلیون یورو در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: مهر سالجاری، قرارداد احداث بخش بخار با شرکت مپنا و عاملیت بانک گردشگری به امضا رسید.
صبایی به روند احداث نیروگاه زنجان 1 اشاره و اظهار کرد: عملیات آماده‌سازی و فعال شدن سایت در حد احداث کمپ مسکونی به مساحت 700 مترمربع، اجرای شبکه توزیع برق موقت کارگاهی، ایجاد زیر ساخت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی مربوط به کمپ مسکونی و اجرای عملیات خاکبرداری به حجم 175 هزار مترمکعب انجام شده است.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: خرید و حمل مخلوط کوهی مناسب جهت تحکیم بستر سایت با توجه به حجم مورد نیاز، اجرای عملیات خاکریزی، تسطیح و کوبش خاک به حجم 245 هزار متر مکعب، آماده سازی بستر جهت احداث ساختمان‌های اداری، انبار مرکزی، آتش نشانی و کارگاه مرکزی و اجرای بتن فنداسیون این ساختمان ها از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: مصوبه شورای اقتصاد در 28 اسفند سال گذشته صادر شده و نهایی سازی مراحل قبولی عاملیت بانک و استفاده از فاینانس چین در دست اقدام است.
صبایی ادامه داد: نامه گشایش اعتبار اسنادی در شهریور سالجاری از سوی بانک صنعت و معدن به بانک مرکزی ارسال شده است و اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو محسوب می شود.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان به آخرین وضعیت نیروگاه زنجان 2 اشاره کرد گفت: عملیات تجهیز اولیه کارگاه، اجرای دیوار پیرامونی و پیگیری تامین برق دوران ساخت، احداث جاده دسترسی، آب دوران ساخت و بهره برداری و مخابرات انجام شده است.
وی اضافه کرد: ساختمان کارفرمایی به اتمام رسیده و هم اکنون مراحل نهایی سازی قبولی عاملیت از سوی بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی، و پیگیری شروع عملیات اجرایی اصلی در سایت توسط شرکت مپنا با اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو در دست پیگیری است.
صبایی به آخرین وضعیت نیروگاه زنجان 4 اشاره و ابراز کرد: تفاهم نامه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان 4 بین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و کنسرسیوم کپکو و شرکت هیوندای کره جنوبی به امضا رسید، تا احداث و بهره‌برداری نیروگاه از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری اجرا شود.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: در همین زمینه جلسه های متعدد مدیریتی و فنی– کارشناسی با حضور طرفین برگزار شده و از موقعیت مکان اجرای طرح و امکانات زیربنایی ایجاد شده در سایت بازدید به عمل آمده است.
وی افزود: مشاور طرح از سوی سرمایه گذار انتخاب شده و در حال بروز رسانی مطالعات است و اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو محسوب می شود.
صبایی یادآورشد: سرمایه گذاران کره ای در تلاش هستند در صورت امکان از توربین های کلاس اچ استفاده کنند که از فناوری بالاتری نسبت به نیروگاه 1 و 2 برخوردار است.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: اغلب مشکلات احداث نیروگاه در این استان مربوط به تامین فاینانس و بانک به شمار می آید، در حالی که هم اکنون تمامی مجوزها و زیرساخت ها آماده است.
وی اظهار کرد: هر کدام از نیروگاه ها 500 مگاوات ظرفیت تولید برق دارند و بناست با راه اندازی این چهار نیروگاه 2 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی زنجان افزوده شود.
نیروگاه شماره 1 و 2 در غرب شهر زنجان و در کنار یکدیگر و نیروگاه شماره 4 در کنار نیروگاه شماره 3 یا سلطانیه در شرق این شهر در دست احداث است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود