Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@13:12:51 GMT

واکنش وزارت امور خارجه ایران به اظهارات الجبیر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۵۰۵۴

خرداد:سخنگوى وزارت خارجه ایران اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودى را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی، کلامی سخیف و توهین آمیز خواند.
به گزارش خرداد، بهرام قاسمی سخنگوى وزارت خارجه ایران در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودى در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونى، این اظهارات را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی، کلامی سخیف و توهین آمیز خواند و گفت: وزیر خارجه دولت سعودى با وارونه جلوه دادن همه حقایق، تلاش بی ثمر و بیهوده‌ای که بارها تکرار و تجربه کرده است را بکار می‌بندد تا شاید افکار عمومى را از اقدامات بى ثبات ساز عربستان در منطقه، به مسیرى دیگر منحرف کند؛ حال آنکه اکنون دولت‌ها و ملت‌هاى منطقه به خوبى شاهد این سیاست‌هاى تفرقه افکنانه سعودى‌ها هستند که این بار پس از خلیج فارس و یمن، میل به لبنان و ایجاد ناآرامی در این کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمى با رد کامل ادعاهاى این مقام سعودى، به حملات سعودى‌ها در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: سعودى‌ها فرافکنى را به بالاترین حد خود رسانده‌اند و درحالى که خود مهد تفکر افراطى گرى و مظهر عینى اقدامات تروریستى و دخالت آشکار در امور دیگر کشورهای منطقه هستند، دیگران را با دروغ و دغل به حمایت از تروریسم متهم مى‌کنند.
سخنگوى دستگاه دیپلماسى ایران با اشاره به تحولات روزهاى اخیر در منطقه خاطرنشان کرد: در حالى که جمهورى اسلامى ایران طى سالیان بسیار از هیچ تلاشى براى کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بین‌المللى و منطقه‌ای دریغ نکرده است، این بار منطقه درگیر سیاست‌هاى افراطى ناپخته‌اى شده است که امروز بخشی از آن بخاطر انحراف افکار عمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرایطی که درایت و عزم جدى تمام کشورهاى منطقه را براى مقابله با آثار ویرانگر آن طلب مى‌کند. برچسب ها: وزارت امور خارجه ایران ، وزیر امور خارجه عربستان سعودى ، الجبیر ، بهرام قاسمی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس