Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - "لئوناردو دي کاپريو" ستاره سرشناس هاليوود و برنده اسکار بهترين بازيگر مرد، امروز 11 نوامبر 2018 شمع تولد 43 سالگي خود را خاموش خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگيخبرگزاري ميزان، "لئوناردو دي کاپريو" ستاره سرشناس هاليوود و برنده اسکار بهترين بازيگر مرد، امروز 11 نوامبر 2018 شمع تولد 43 سالگي خود را خاموش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دي کاپريو کار خود را با حضور در تبليغات تلويزيوني آغاز کرد. او به خاطر نقش‌آفريني در فيلم‌هاي مشهور و موفق هاليوود همچون تايتانيک، جزيره شاتر و گرگ وال استريت شهرت بسياري کسب کرده‌است. وي تا به حال 6 بار نامزد دريافت جايزهٔ اسکار شده که براي اولين بار در سال 2016 براي فيلم بازگشته موفق به کسب جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد شد. وي در سپتامبر 2014 به سمت سفير صلح سازمان ملل متحد و نماينده اين سازمان در امور تغييرات جوي برگزيده شد.

لئوناردو، در 11 نوامبر 1974 در شهر لس آنجلس در ايالت کاليفرنيا متولد شد. پدرش جورج دي‌کاپريو نويسنده کتاب‌هاي کميک و بازيگر-تهيه کننده فيلم‌هاي طنز و مادرش ايرملين ايندربرکن و مادربزرگش هلنا ايندربرکن است. اجداد لئوناردو اهل ايتاليا و آلمان بودند و سه چهارم دي کاپريو در واقع آلماني است. نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوينچي هنگامي که نقاشي اين هنرمند را در ايتاليا مشاهده نمود بر او گذاشته شد. مادر و پدر لئو هنگامي که تنها يک سال داشت از يکديگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهٔ فقيرنشيني با نام اکو پارک که موسوم به زاغه‌هاي هاليوود است زندگي کرد و بزرگ شد.

آغاز کار لئوناردو در 1989 با بازي در نقش "گري بکمن" در سريال تلويزيوني بود در همين هنگام بود که با يکي ديگر از بازيگران سينما "توبي مگواير" آشنا شد و دوستي شان تاکنون در جايش باقي‌است. دي کاپريو در واقع در سال 1991 با فيلم ترسناک و علمي-تخيلي "مخلوقات 3" پا به عرصه سينما گذاشت. او بازيگري را در 5 سالگي با بازي در سريال تلويزيوني رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصميم گرفت تا تحصيلاتش را به طور جدي آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پيوست. وي در سال 1992 پيشرفت چشم گيري کرد و توسط رابرت دنيرو از بين چهار صد جواني که براي تست بازي در فيلم زندگي اين پسر شرکت کرده بودند، انتخاب شد و در آن فيلم در کنار الن بارکين و خود رابرت دنيرو به ايفاي نقش پرداخت. در ابتداي دوران کارش مدير آژانس و مدير برنامه‌هايش به او گوش زد کردند که نام «لئوناردو» بيش از حد غير انگليسي و خارجي است و او بايد نامش را به لني ويليامز تغيير دهد اما لئوناردو نپذيرفت و با بازي در فيلم زندگي اين پسر در سال 1993 به صورت جدي تر وارد سينما شد.

دي‌کاپريو در اواخر سال 1993 با ايفاي نقش يک معلول ذهني در فيلم چه چيزي گيلبرت گريپ را مي‌خورد در کنار جاني دپ قرار گرفت و خوش درخشيد که موفق شد براي ايفاي نقش "گلبرت گراپ" کانديداي جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد در سن نوزده سالگي شود. در سال 1996 دي‌کاپريو در نقش رومئو در فيلم جديد "رومئو و ژوليت" اثر شکسپير حاضر گشت و موفق به برنده شدن خرس نقره‌اي جشنواره فيلم برلين شود. اما با اين همه فعاليت و کارنامهٔ خوب فيلم پر سرو صداي "تايتانيک" 1997 ساخته جيمز کامرون بود که او را تبديل به فوق ستاره‌اي در دنياي هاليوود کرد.

دي کاپريو در اين فيلم، نقش يک جوان 20 ساله از آمريکاي شمالي را بر عهده داشت که برنده دو بليط براي حضور در کشتي سلطنتي تايتانيک مي‌شود. دي کاپريو در ابتدا از پذيرفتن اين نقش امتناع کرد ولي سرانجام با اصرار و تشويق‌هاي جيمز کامرون، که به توانايي او در ايفاي اين نقش ايمان داشت، نقش را پذيرفت. بر خلاف انتظارات، اين فيلم موفقيتي بي نظير در گيشه‌ها کسب کرد و با فروشي بيش از 1٫843 ميليارد دلار آمريکا، در رده بالاترين فيلم پر فروش آن زمان و تاريخ سينما قرار گرفت. او براي بازي در اين نقش نامزد جوايز بسياري از جمله جايزه گلدن گلوب و جايزه سينمايي ام‌تي‌وي شد.

بعد از موفقيت بزرگ تايتانيک او حضوري نه چندان دلچسب در فيلم "شهرت" وودي آلن داشت و بعد از آن نيز در سال 2000 يعني 4 سال بعد از تايتانيک در مصاحبه‌اي با مجله تايم اقرار کرد که دوران تايتانيک براي او سخت‌ترين دوران بوده‌است. لئوناردو مي‌گويد: «در زمان تايتانيک هيچ گونه رابطه‌اي با خود نتوانستم برقرار کنم، ديگر به آن شهرت دست نخواهم يافت و انتظار مجددش را هم ندارم و چيزي نيست که من حال به دنبالش باشم». بعد از آن لئوناردو در فيلم ساحل ظاهر شد فيلمي که نه از نظر منتقدان و نه از نظر تماشاگران راضي‌کننده نبود و با شکست تجاري شديد مواجه شد.

در سال 2002 دي‌کاپريو خود را کمي از دنياي پر زرق و برق هاليوود و عکس‌هاي کليشه‌اي مجلات دور کرد و تمرکزش را به روي دو اثر موفق "اگه مي‌توني منو بگير" به کارگرداني "استيون اسپيلبرگ" با بازي "تام هنکس" و "دار و دسته‌هاي نيويورکي" به کارگرداني "مارتين اسکورسيزي" با بازي "دانيل دي-لوئيس" را در کارنامه‌اش قرار داد که هر دو فيلم مورد توجه منتقدين قرار گرفتند و نمرات زيادي را دريافت نمودند و هر دو نزديک به هم اکران شدند. او براي ايفاي نقش "فرانک آبيگنل جونيور" در فيلم "اگه مي‌توني منو بگير" نامزد دريافت گلدن گلوب شد. بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه "هوانورد" که بر اساس زندگي واقعي "هاوارد هيوز" کارگردان و هوانورد معروف آمريکايي ساخته شده بود رسيد. دومين کار مشترک اسکورسيزي دومين کانديدايي جايزه اسکار را به عنوان بهترين بازيگر نقش اول مرد براي او به ارمغان آورد و همچنين موفق به دريافت جايزه گلدن گلوب بهترين بازيگر مرد درام شد.

دي‌کاپريو در سال 2005 مشغول همکاري سومش با اسکورسيزي به نام "رفتگان" با حضور ستارگان ديگري چون "جک نيکلسون"، "الک بالدوين" و "مت ديمون" شد. وي در سال 2006 براي بازي در فيلم "الماس خونين" جلوي دوربين "ادوارد زوئيک" رفت. دي کاپريو براي سومين بار براي بازي در فيلم الماس خونين نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول مرد شد.

لئوناردو با موفقيت در سال 2006 به استراحتي کوتاه پرداخت و مشغول ساختن فيلمي در مورد محيط زيست شد و اين فيلم را به جشنواره فيلم کن برد. دي کاپريو 2008 را با بازي در فيلم "يک مشت دروغ" ريدلي اسکات آغاز کرد. همچنين او در فيلم "جاده انقلابي" 2008 يک بار ديگر با "کيت وينسلت" همبازي شد. در سال 2010 او در دو فيلم "جزيره شاتر" و "تلقين" حضور يافت که هردو پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال شناخته شدند. در آمد او در سال 2010 به 60 ميليون دلار تخمين زده شد. اين دو فيلم پشت سر هم جزو فيلم‌هاي موفق او و کارگردان‌هاي کار بوده است.

دي کاپريو همکاري خود با اسکورسيزي را در فيلم روان شناختي مهيج "جزيره شاتر" که بر اساس رماني با همين نام نوشته دنيس لهين بود ادامه داد. جزيره شاتر با بودجه‌اي معادل 41 ميليون دلار آمريکا فروش بي نظيري در گيشه‌ها داشت و بيشترين موفقيت دي کاپريو و اسکورسيزي در گيشه‌ها تا آن زمان نام گرفت. همچنين دي کاپريو در فيلم علمي-تخيلي "تلقين" کريستوفر نولان نيز که دربارهٔ روياهاي فردي و وارد کردن رؤيا به ذهن بود، بسيار درخشيد. لئو، در نقش "دام کاب" يک خارج کننده اطلاعات و وارد کننده روياهاي خاص به ذهن افراد بود. او اولين بازيگري بود که براي ايفاي نقش در اين فيلم توسط نولان انتخاب شد. اين فيلم بسيار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در روز اول اکران 21 ميليون و در آخر همان هفته 62٫7 ميليون دلار آمريکا فروش داشت.

لئوناردو در سال 2011 به استراحت پرداخت و در سال 2012 درفيلم "جنگوي آزاد شده" ساختهٔ "کوئنتين تارانتينو" به بازي پرداخت و در سال 2013 در دو فيلم "گتسبي بزرگ" که براساس رماني به همين نام ساختهٔ "باز لورمان" و "گرگ وال استريت" ساختهٔ مارتين اسکورسيزي که براساس کتاب "دلال بزرگ جردن بلفورت" ساخته شده بود جلوي دوربين رفت و بازي درخشاني را به نمايش گذاشت، او که در اين فيلم به عنوان تهيه‌کننده نيز حضور داشت پنجمين همکاري خود را با اسکورسيزي تجربه کرد. براي لئوناردو بازي در گرگ وال استريت چهارمين نامزدي جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول مرد و همچنين به دليل آنکه يکي از تهيه کنندگان اين فيلم بود پنجمين نامزدي جايزه اسکار براي بهترين فيلم را به ارمغان آورد.

دي کاپريو در سال 2015 با فيلم "بازگشته" کاري از "آلخاندرو گونزالز اينياريتو" بار ديگر به عنوان يک بازيگر قدرتمند مورد توجه قرار گرفت و در ابتدا جايزه گلدن گلوب، جايزه انجمن منتقدان فيلم شيکاگو، جايزه بفتا و جايزه ستلايت را از آن خود کرد. او در ادامه براي ششمين بار نامزد جايزه اسکار شد و توانست اين بار براي اولين بار جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول مرد را به دست آورد. در سال 2016 فعل Leo به معني " بدست أوردن چيزي پس از سالها تلاش" به گنجينه ي ديکشنري آکسفورد اضافه گرديد که اين فعل برگرفته از نام لئوناردو دي‌کاپريو است که توانست پس از سالها تلاش در اين سال برنده ي جايزه ي اسکار شود.
اين روزها اخبار متنوعي از حضور دي کاپريو در آثار مختلف شنيده مي‌شود اما تاکنون حضور وي در دو پروژه "قاتل گل ماه" از مارتين اسکورسيزي و "دست سياه" قطعي شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards ۲۰۲۴، دو بازی «امپراتور‌های قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح  Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیو‌هایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازار‌های هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتور‌های قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاورد‌های فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتور‌های قلابی در فهرست نامزد‌های بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی متخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رای‌گیری است و برندگان در روز پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • وی‌ای‌‌آر سه امتیاز را از جیب قائدی بیرون کشید!‏
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا