Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هفدهمین نشست نگاهی تازه به جهان داستان «آینه‌بندان» به نقد و بررسی رمان «شانزده سال» اختصاص خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رمان «شانزده سال» نوشته منیژه آرمین در تازه‌ترین نشست «آینه‌بندان» با حضور حسین فتاحی و ابراهیم زاهدی مطلق نقد و بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست ساعت 15 دوشنبه 22 آبان‌ماه در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

رمان «شانزده سال» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که در قطع رقعی و در شمارگان 2500نسخه توسط سوره مهر منتشر شده است.

منیژه آرمین درباره این کتاب می‌گوید: «شب و قلندر» اولین جلد این چهارگانه به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر منتشر شد. این کتاب، از اواخر دوره قاجار شروع می‌شود و تا دوران مشروطه را در بر می‌گیرد. جلد دوم آن نیز «شباویز» نام دارد که در فضای شروع سال‌های مشروطه تا سال 1304 می‌گذرد و جلد سوم «شانزده سال» نام دارد که از 1304 است که به دوران رضاشاه اختصاص یافته است. در رمان «شانزده سال» نیز به تاریخ سلطنت رضاشاه از سال 1304 تا 1320 در 400 صفحه پرداخته شده است.

این نویسنده ادامه می‌دهد: رمان «شانزده سال» داستانی و مستند است و با رمان‌های دیگر متفاوت بوده و همانند پازل است، یعنی برخی از بخش‌ها کاملاً مستند و برخی از بخش‌ها دنباله داستان «شب و قلندر» و «شباویز» است. طی سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدم که ما با بحران هویت مواجه شده‌ایم و یکی از راه‌های شناخت هویت، شناخت تاریخ است. به‌ویژه، تاریخ معاصر که از اهمیت زیادی برخوردار است و به نظرم، همه افراد یک ملت باید نسبت به چنین مسئله‌ای اشراف و آگاهی داشته باشند.

وی اضافه می‌کند: بحران هویت و اطلاع نداشتن از تاریخ معاصر در بین نسل جوان بیشتر مشاهده می‌شود. ضمن اینکه این نسل به دلایل مختلف و در مقایسه با نسل‌های گذشته به آن شکلی که باید به کتاب‌خوانی گرایش ندارند، روی این اصل تصمیم گرفتم رمانی بنویسم که صرف‌نظر از داشتن عناصر و فضای داستانی، به روایت برهه‌های حساس ایران درگذر تاریخ نیز بپردازد، بلکه، نگارش این اثر شاید باعث شود تا جرقه‌ای نزد نسل جوان زده شود و به‌واسطه خواندن این کتاب به دیگر آثار مکتوب تاریخی نیز مراجعه کنند.

منیژه آرمین (متولد ۱۳۲۴، تهران) داستان‌نویس و روان‌شناس ایرانی است که به پیکره‌سازی و سفال‌گری نیز اشتغال دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگری در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اینکه در این نشست حل مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آموزش وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند این است تا متخصصان و دانشمندان در این حوزه ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شورای آموزش عالی استان اولویت‌ها باید تبیین و از نظرات عالمان و نخبگان در این نشست‌ها بهره‌مند شد، افزود: در استان ظرفیت‌های علمی و آموزشی بسیاری داریم که باید از آنها بهره‌مند شویم، اولویت‌های آموزش عالی در استان احصا و باید علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت هر ۱۳ نماینده استان در رفع چالش‌ها و تقویت ساختار حوزه آموزش عالی بهره‌مند شد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، اقتصاد دریا محور و نساجی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که نیازمند اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش عالی است.

احمدی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در دانشگاه بهره‌مند شد، تصریح کرد: خیلی مهم است که تولید علم کارآمد باشد، علمی مفید است که در راستای پیشرفت کشور، انقلاب و نظام باشد و این امر با تربیت نیروهای کارآمد محقق می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دانشگاه باید در تصمیم‌سازی‌های استان حرف اول را بزند، افزود: باید برخی تصمیم‌گیری‌های استان را به دانشگاه بسپاریم، طرح و پیشنهادها در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان و اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی باید از پژوهش‌های دانشگاهیان باشد.

کد خبر 6099898

دیگر خبرها

  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • کارنامه‌ی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است