Web Analytics Made Easy - Statcounter

انیمیشنی درباره دختر دو رگه ایرانی-چینی در میان ۲۶ انیمیشن بلندی که برای حضور در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار به آکادمی ارسال شده اند، دیده می شود.

ایران آنلاین این انیمیشن محصول کشور کانادا با عنوان «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگرانی و تهیه‌کنندگی «آنماری فلمینگ»، درباره‌ی دختر شاعر و دورگه‌ای به نام «رزی مینگ» است که به همراه مادر چینی و پدر ایرانی‌اش در کانادا زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از انتشار کتاب شعرش، به یک جشنواره‌ی ادبی در ایران و شهر شیراز دعوت می‌شود و در سفرش به سرزمین پدری‌ حقایقی تازه و پنهان شده درباره‌ی گذشته‌اش کشف می‌کند.

این انیمیشن که در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در بخش بهترین انیمیشن بلند نیز نامزد شده است، بر اساس رمانی مصور با همین نام نوشته «فیلمینگ» و با مشارکت مالی ۷۳۰ نفر از ۲۸ کشور جهان ساخته شده و تاکنون در چندین جشنواره به روی پرده رفته و در جشنواره‌های ونکوور و تورنتو در کشور کانادا نیز موفق به کسب جوایزی شده است.

دیگر آثار مهمی که امسال برای شرکت در شاخه بهترین انیمیشن بلند اسکار به دفتر آکادمی ارسال شدند؛ شامل «من نفرت‌انگیز ۳»، «کوکو» «نان آور»،‌ «ماشین‌ها ۳»،‌ «فیلم ایموجی»، «اتل و ارنست»، «فردیناند»، «دختری بدون دست»، «در این گوشه جهان»، «فیلم لگو بتمن»، «فیلم لگو نینجا»،‌ «دوست داشتن ونسان»،‌ «مری و گل‌ جادوگر»، «مومیایی‌ها و سرزمین عجایب زمستانی»، «صدای خاموش»،‌ «اسمورف‌ها: روستای گمشده» «بچه رئیس» و ستاره» می‌شوند.

بر اساس قوانین اسکار، در صورتی که حداقل ۱۶ انیمیشن بلند واجد شرایط برای رقابت در جوایز اسکار شناخته شوند، پنج اثر به عنوان نامزد نهایی در این شاخه شناخته خواهند شد.

همچنین امسال برای اولین بار و طبق قوانین جدید، تمامی اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار می‌توانند در شاخه بهترین انیمیشن بلند رأی‌ دهند.

نامزدهای نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۳ ژاویه ۲۰۱۸ (سوم بهمن) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز این رویداد مهم سینمایی نیز روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد./ ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899917

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • ببینید | ازدواح سرمربی سپاهان با یک دختر ایرانی؛ ژوزه مورایس مسلمان شد
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش