Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@00:25:36 GMT

راه اندازي بازار روز با مکانيزم جديد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۶۵۸۶

راه اندازي بازار روز با مکانيزم جديد

خبرگزاري آريا - گروه پژوهش و مديريت: رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران از آمادگي شهرداري براي همکاري با نهادهاي خدماتي شهر به منظور رفع معضلات چند وجهي شهري خبر داد.
به گزارش شهرنوشت؛ محمدجواد شيرازي با تاکيد بر اهميت پاسخگويي مديران و مسئولان در رفع مشکلات و رسيدگي به درخواست شهروندان گفت: برخي از معضلات و مشکلات شهري مانند رها شدن خودروهاي اسقاطي پلاک دار، فضاهاي بي دفاع شهري و روشنايي معابر که نهادهاي دولتي و خدماتي در رسيدگي به آن دخيل هستند، به عنوان مشکلات چند وجهي شهر محسوب مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به آمادگي شهرداري تهران براي اشتراک داده ها و تجارب با واحد هاي خدمت رسان همچون ادارات برق، آب، پليس راهور و نيروي انتظامي، تصريح کرد: با تشکيل کارگروه هاي مشترک و ارتباطات سيستمي مشترک مي توان معضلات و مشکلات چند وجهي شهر را حل و فصل کرد تا به آرامش ، امنيت و آسايش شهروندان خدشه اي وارد نشود.
آغاز اقدامات شهرداري براي جلوگيري از آبگرفتگي معابر
رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران درمورد آبگرفتگي احتمالي انهار و دپوي زباله در مسيل ها خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهري و مجموعه هاي مرتبط از دو ماه گذشته با برگزاري جلسات مختلف و بازديدهاي ميداني، وضعيت انهار را بررسي و اقدامات مهندسي لازم درمورد اصلاح هندسي ،تعمير و بهسازي و رفع موانع مسيل ها و معابر را انجام داده اند تا در هنگام بارش نزولات آسماني مشکل چنداني در اين حوزه رخ ندهد.
به گفته وي در صورت مشاهده آبگرفتگي در سطح شهر با نظارت هاي سازمان بازرسي و پيام هاي مردمي 137 اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
شيرازي درمورد پراکنده شدن زباله هاي خودروهاي پسماند هنگام تردد در اتوبان آزادگان و ديگر بزرگراه ها عنوان کرد: اين موضوع در جلسه اي با سازمان پسماند و معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در مورد ساماندهي خودروهاي حمل پسماند، استفاده از حفاظ هاي استاندارد و آموزش هاي لازم منطبق با دستور العمل ها و قوانين، بررسي و اقدامات صورت گرفته به سمع و نظر شهروندان خواهد رسيد.
قدرداني از رسانه ها براي فعاليت در حوزه فرهنگ سازي تفکيک پسماند
رئيس سازمان بازرسي ضمن تقدير از رسانه ها به واسطه فرهنگ سازي در خصوص تفکيک زباله اظهار کرد: مشارکت مردم به نسبت سال هاي گذشته در مورد تفکيک زباله از مبدا افزايش يافته است و از رسانه ها مي خواهيم با فرهنگ سازي بيشتر، زمينه مشارکت مضاعف شهروندان در اين حوزه را فراهم کرده تا شاهد شهري زيبا و عاري از آلودگي باشيم.
راه اندازي بازار روزها با مکانيزم جديد
وي در مورد ساماندهي بازار روزهاي مناطق با ابراز تاسف از فعاليت برخي دلالان و افراد سودجو، تصريح کرد: در حال بررسي و ارائه راه کاري براي حذف دلالان از اين چرخه هستيم، تا با ساماندهي جامع و دقيق بازار روزها به صورت پوياتر در مناطق فعاليت کنند.
رئيس سازمان بازرسي خبرنگاران و رسانه ها را در بطن جامعه چشم سوم شهرداري دانست و افزود: سامانه هاي 137 و 1888 پل هاي ارتباطي مردم با شهرداري هستند که مي توانند در کنار رسانه ها شهرداري را در تحقق شهر شيشه اي ياري کنند. قطعا ارتباط دوسويه مردم و شهرداري مي تواند مديريت شهري را در انجام وظايف دقيق تر و منظم تر ياري کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد