Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از آماده سازی ۲۱ سایت برای فرود پرندگان مهاجردر کرمانشاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان به کرمانشاه، گفت: تعدادی از پرنده‌های مهاجر از جمله حواصیل و باکلان‌ها در مناطق آبگیر کرمانشاه مشاهده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کاظم علیزاده، پرندگان مهاجر عمدتا در برکه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و خصوصا سد‌های استان فرود می‌آیند.
وی افزود: مهاجرت گسترده پرندگان به استان با نامساعد شدن شرایط آب وهوایی درنواحی سردسیر در اوائل آذر آغاز می‌شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پرندگان مهاجر در مسیر حرکت خود از کرمانشاه عبور می‌کنند و گاهی توقف پرندگان فقط چند ساعت طول می‌کشد، اما برخی از آن‌ها که قدرت پرواز خود را از دست می‌دهند، مدت طولانی‌تری در این منطقه می‌مانند.
وی انواع اردک، غاز، سرسبز، اگرت، حواصیل، باکلان و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی را از جمله پرندگان مهاجری دانست که به کرمانشاه می‌آیند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه امسال برخی از استان‌های همجوار درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، پایش‌ها را در این خصوص بیشتر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر گفت: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

خانم شجاعی افزود: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان