Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، بعدازظهر سه‌شنبه 16 آبان بود که خبر کورس دو بازیکن استقلال در یکی از اتوبان‌های تهران در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد.

خبر بدین شرح بود که پس از پایان تمرین تیم فوتبال استقلال، دو بازیکن این تیم با خودروهای گران‌قیمت خود مسابقه گذاشته و در یکی از اتوبان‌های تهران با سرعت وحشتناک به کورس پرداخته و باعث وحشت مردم و سایر رانندگان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخابره این خبر و رسانه‌ای شدن آن خبرنگار فارس را بر آن داشت تا از چند و چون این قضیه و همچنین چگونگی برخورد پلیس تهران با این دو بازیکن خاطی با خبر شود.

تماس ما با رؤسای پلیس‌های تخصصی ادامه داشت تا اینکه در نهایت در صبح روز چهارشنبه و با گذشت بیش از 12 ساعت (مهلت کافی برای بررسی موضوع از جانب پلیس) با سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلف این دو بازیکن و چگونگی برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی به صحبت نشستیم.

در ابتدای تماس تلفنی که در ساعت 8:32 روز چهارشنبه انجام شد متأسفانه به دلیل عدم آنتن‌دهی مناسب، تماس دوبار قطع شده و در نهایت در ساعت 8:43 همان روز تماس تلفنی برقرار شد و خبرنگار فارس در مورد تخلف این دو بازیکن و اقدام قانونی پلیس در این خصوص، نظر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ را جویا شد.

البته بعد از اتمام گفت‌وگو با رئیس پلیس راهور،‌ قرار شد که از افشای نام دو بازیکن خاطی خودداری شود که خبرنگار فارس نیز بر این عهد باقی ماند و نامی از بازیکنان خاطی در خبر درج نشد.

 

 

خبر در ساعت 9 صبح بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت؛ با روتیتر اختصاصی و تیتر «جزئیات کورس دو فوتبالیست در اتوبان/ پلیس دو بازیکن استقلال را احضار کرد».

این خبر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و مخاطبان بسیاری از اقدام پلیس برای پیگیری این موضوع تشکر کردند؛ اگر چه خیلی‌ها  معتقد بودند وقتی نام دو بازیکن خاطی برده نمی‌شود حتماً قرار نیست هیچ برخوردی با آنها صورت بگیرد و این موضوع هم از سوی پلیس به دست فراموشی سپرده می‌شود و پلیس چشمش را روی این تخلف می‌بندد!

این اظهارنظرها ادامه داشت تا اینکه در ساعت 13:33 همان روز رابط خبری پلیس راهور فاتب در تماسی تلفنی خبرنگار فارس را به خیانت محکوم و اعلام کرد که رسانه فارس دیگر حق تماس با رئیس پلیس راهور را ندارد و باید کلمه «باشگاه استقلال» از خبر حذف شود و اینکه چرا در خبر از جانب سردار نام این باشگاه ورزشی را نقل کرده اید؟

این در حالی است که خبرنگار فارس بر این تأکید داشت که سؤال خود فارس، مبنی بر تخلف دو بازیکن استقلال بوده و نمی‌توان سوال را حذف و به نحوی خودسانسوری داشت.

از سوی دیگر در متن خبر هیچ کجا از جانب سردار مهماندار کلمه استقلال درج نشده و ایشان فقط در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس توضیحات خود را اعلام کرده‌اند که در متن خبر مشهود است.

توضیحات خبرنگار ما در تماس تلفنی به خود سردار نیز اعلام شد و ایشان نیز پذیرفتند که در متن خبر چنین چیزی نیامده اما مخاطب چنین برداشتی را می‌کند که سردار مهماندار خود از نام باشگاه استقلال نام برده که در تصحیح نهایی در قسمتی که سردار مهماندار از جزئیات و نام بازیکنان خودداری کرده بودند این مساله اضافه شد که ایشان نامی از باشگاه نبرده اند.

قضیه تا اینجا ادامه یافت تا اینکه در ساعت 14:54 همان‌روز گفت‌وگویی از سردار مهماندار با خبرگزاری تسنیم روی خط رفت مبنی بر اینکه هیچ بازیکنی احضار نشده و اصلاً جریان کورس دو بازیکن استقلال نیز تأیید نشده و غیرحرفه‌ای بودن برخی رسانه‌ها موجب شده که خبری از جانب ایشان مبنی بر احضار دو بازیکن استقلال اعلام شود.

آنچه در ادامه می‌بینید متن گفت‌وگوی سردار مهماندار با خبرگزاری تسنیم است.

 

مسئله این است که گویا نگرانی مخاطبان فارس مبنی بر چشم پوشی پلیس از تخلف بازیکنان ان هم به دلیل شهرت آنها به واقعیت پیوسته و باید پرسید سردار مهماندار در مصاحبه با سایر رسانه‌ها چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس و اعلام احضار بازیکنان یا اصلاً وجود داشتن چنین تخلفی در بزرگراه‌های تهران!

تازه اگر کورس گذاشتن دو بازیکن در بزرگراه صحت نداشته چرا رئیس پلیس راهور آنهم 12 ساعت پس از وقوع ماجرا و در پاسخ به پرسش فارس، آن را نگفته و از احضار آنها سخن می‌گوید. 

خبرگزاری فارس با انتشار صوت گفت‌وگوی سردار با خبرنگار فارس برای احترام به مخاطبان خود یادآوری می‌کند که خبرگزاری فارس همواره بر صحت مطالب خود دقت داشته و بر کار حرفه‌ای خبرنگاران خود پافشاری می‌کند.

صوت گفت‌وگوی خبرنگار فارس با سردار مهماندار را گوش دهید:

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی

به گزارش جماران؛ مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد: سردار رادان فرمانده کل انتظامی از دروازه بان استقلال شکایتی نکرده و مامور پلیسی که این دروازه بان با او درگیر شده است از این فرد شکایت کرده است.

 مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد: گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه (یگان ویژه) و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ 24 فروردین 1403 است.

در این اطلاعیه آمده است: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • اطلاعیه فراجا؛ تکذیب شکایت سردار رادان از کاپیتان استقلال | شاکی اصلی مشخص شد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال / یگان‌ویژه شکایت کرده است
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • فراجا تکذیب کرد/ شکایت از دروازبان استقلال چه شد؟
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است