Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@19:32:05 GMT

افزایش 10 درصدی برداشت پیاز از مزارع یزد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۷۷۷۵

افزایش 10 درصدی برداشت پیاز از مزارع یزد

مدیر امور زراعی جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید پیاز در این استان، اعلام کرد: کشاورزان یزدی امسال 23.5 هزار تن پیاز از مزارع خود برداشت کردند.

«محمد علی حاتمی زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: پیاز گیاهی سازگار با اقلیم‌های گرمسیر و سردسیر است که در اکثر نقاط دنیا نیز کشت می‌شود و در عین این که محصول فصول خنک سال است ولی در دو نیمه سال شاهد کشت و برداشت آن در استان هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اکثر شهرستان‌های استان در زمینه کشت پیاز فعالیت دارند، اظهار کرد: شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر و خاتم از مهمترین تولیدکنندگان ارقام پیاز سفید و زرد محلی در استان محسوب می‌شوند .

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان در مورد ویژگی پیازهای تولید استان بیان کرد: پیازهای تولیدشده در استان به دلیل ترد و آبدار بودن قابلیت انبار کردن ندارند لذا بلافاصله پس از برداشت روانه بازارهای خارج از استان که عمدتاً خوزستان و فارس هستند، می‌شود.

گفتنی است، این نوع پیاز به دلیل شیرینی و آبدار بودن مورد علاقه رستوران‌ها هستند و معمولاً مخاطبان خاص خود دارند هر چند که در مقایسه با پیازهای قرمز قیمتی به مراتب پایین‌تر دارند و در میادین خارج از استان تا هر کیلو 1200 تومان نیز به فروش می‌رسد.

«حسین مشرف» رییس اتحادیه میادین و تره بار استان نیز در همین رابطه با اشاره به افزایش 26 درصدی قیمت پیاز قرمز در استان به خبرنگار ایسنا، گفت: قیمت پیاز قرمز اخیراً از 1700 تومان به 2300 تومان رسیده است و رشدی قریب به 26 درصد داشته است .

وی این افزایش قیمت را ناشی از نگهداری بسیار راحت‌تر پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد عنوان کرد که در تنظیم بازار صنف سبزی‌فروشان نقش بسزایی دارد و این در حالی است که پیاز سفید و زرد هم‌چنان به نرخ ثابت 1550 تومان در میادین یزد به فروش می‌رسد .

مشرف استان‌های تامین‌کننده پیاز استان به رغم تولیدات خوب این محصول در استان گفت: مشهد، تبریز و شیراز به ترتیب از مهمترین تولیدکنندگان پیاز کشور محسوب می‌شوند و پیاز قرمز این شهرها هم‌اکنون در میادین استان یزد عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
مسعود اسدی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.
او با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.
انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.
از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور می‌خواهیم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام